۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
نفس تئاتر به تماشاچی بند است

"یافت‌آباد" می‌تواند هر کجا باشد، شاید در یک خانه به هم ریخته، شاید در خانه‌ای که تازه به آن اسباب‌کشی کرده‌اند و شاید در خانه‌ای که وسیله‌ یا جعبه‌ای مهم مفقود شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "یافت‌آباد" کاری از لیلا پرویزی و نویسندگی محمد مساوات است که کشمکش انسانی میان دوستان و خانواده را در پس گم شدن اشیای ارزشمند و تضاد میان دوستی، خشم و نفرت را به خوبی به تصویر می‌کشد.

لیلا پرویزی کارگردان و مدرس تئاتر است و در بسیاری از تئاترهایی که خود کارگردانی آن را بر عهده داشته است از دانشجویان و نیروهای تازه نفس برای اجرا بهره گرفته است.

کیانوش ابراهیمی، دستیار کارگردان تئاتر یافت‌آباد در خصوص برگزاری این نمایش اظهار کرد: تئاتر "یافت‌آباد" نمایشی به سبک رئالیسم است و یکی از تئاتر هایی است که خانم پرویزی با کمک دانشجویانشان در یک بازه زمانی پنج ماهه آماده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۸۸ با خانم پرویزی آشنایی دارم و ۱۰ سال هنرجو و اکنون نیز دانشجوی ایشان هستم، گفت: از زمان تئاتر "زندگی ضربدر ۳" وارد گروهشان شدم. خانم پرویزی یک روحیه پژوهشی دارند و پروژه های تمرینی را روی دانشجویان پیاده می‌کنند، از همین رو برای متفاوت بودن روند تمرین ها چهره های شاخص تئاتر نمی‌توانند با این روش ها تمرین کنند. اما در بسیاری از تئاتر های ایشان از چهره های شاخص تئاتر نیز استفاده شده است.

دستیار کارگردان تئاتر یافت آباد با بیان اینکه تئاتر یافت آباد در شب های نخست با استقبال خوبی مواجه شد، ادامه داد: در اصفهان اجرای تئاتر معمولا ۱۵ شب است و اجراهای بالای ۲۰ شب عرف نیست. نگرانی بسیاری از بابت کمی مخاطب داشتیم اما خوشبختانه در همین شب های نخست با استقبال مخاطبان مواجه شدیم و مخاطبان از تئاتر یافت آباد راضی هستند. برای این تئاتر زحمت زیادی کشیده شده است. امیدوارم استتقبال مخاطبان از این تئاتر ادامه داشته باشد.

ابراهیمی با اشاره به مشکلات موجود برای اجرای تئاتر، افزود: چه دانشجویان و افراد تازه کار و چه افراد با سابقه در تئاتر با مشکل مکان برای اجرا و تمرین مواجه هستند که مشکل بسیار بزرگی است. سالها است که برای رفع این مشکل از مسئولان مطالبه می‌شود اما خیلی کم به این موضوع پرداخته شده است.

وی افزود: گروه تئاتر یافت آباد همزمان با تمرین این تئاتر برای تئاتر سفتیکلوژه که به سبک اکسپرسیونیم و با برداشتی دیگر از همین نمایشنامه که اکنون در تالار هنر اجرا می‌کند نیز آماده می‌شده است.

دستیار کارگردان تئاتر یافت آباد با بیان اینکه گروه تئاترمان حمایت نشد، گفت: توانستیم از پس مشکلاتمان بر آییم. مهمترین ویژگی در یک گروه تئاتر، همدلی است. به دلیل اینکه افراد گروهمان با هم همپا و همدل بودند توانستیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

ابراهیمی در خصوص اجرای همزمان این گروه در دو سالن اصلی تئاتر شهر گفت: ما نیز مانند همه گروه های دیگر در نوبت ایستادیم تا بتوانیم در تالار هنر اجرا کنیم اما در تالار فرشچیان ماجرا قدری متفاوت است. تالار فرشچیان یک تالار خصوصی است و هر زمان که شما هزینه را بپردازید می‌توانید سالن را در اختیار بگیرید.

وی با اشاره به اهمیت بهادادن به افراد جوان و تازه کار در زمینه تئاتر تصریح کرد: خانم پرویزی از معدود کسانی هستند که به افراد با استعداد و جوان بها می‌دهند. امیدوارم بقیه هنرمندان و مردم شهر نیز با ما همراه شوند و حمایت کنند چرا که نفس تئاتر به تماشاگرش بند است. امیدوارم این نفس قطع نشود و مردم همیشه از دیدن اجرای ما لذت ببرند.

دستیار کارگردان تئاتر یافت آباد افزود: بزرگ ترین حمایت مردم اند. اگر آنها تئاتر ما را ببینند و لذت ببرند، مزد کارمان را می‌گیریم. قطعا اگر حمایتی از جانب مسئولان باشد خیلی بهتر است و می‌توانیم با خیال راحت تئاتر های پویا تری بسازیم. اگر مردم از تئاتر شهر استقبال کنند قطعا مسئولان هم بیشتر به فکر حمایت می افتند.

به گزارش ایمنا، تئاتر یافت آباد تا ۳۰ آذر ماه ساعت ۱۸:۴۵ در مجموعه فرشچیان واقع در پل آذر برای علاقه‌مندان روی صحنه می رود.

کد خبر 360628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.