رونمایی از ۳۰ اتوبوس بازسازی شده در اصفهان

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان گفت: همزمان با ۲۶ آذرماه «روز حمل و نقل» ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده رونمایی و به ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان اضافه می‌شود.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: به مناسبت روز حمل و نقل یک دستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده ویژه معلولان و جانبازان، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، همچنین همزمان با ۲۶ آذرماه «روز حمل و نقل» ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده و به ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: برای بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از سال گذشته فعالیت‌هایی آغاز و در مرحله نخست ۳۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده را به ناوگان اضافه کردیم.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان  با بیان اینکه عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان پنج سال بوده، اما در اصفهان از مرز ۹ سال عبور کرده و علت اصلی آن عدم توانایی خرید اتوبوس با قیمت صد در صد است، افزود: با توجه به اینکه ۵۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی به سن فرسودگی رسیده، از این رو ارتقاء سطح کیفی خدمات‌رسانی به شهروندان در اولویت‌های اتوبوسرانی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در حالی که قبل از سال‌های ۹۱ اتوبوس‌ها با استفاده از یارانه‌های دولتی خریداری می‌شد و تنها ۱۷.۵ درصد از قیمت اتوبوس که آن زمان کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بود، توسط شهرداری پرداخت می‌شد، در حال‌حاضر برای خرید هر دستگاه اتوبوس با قیمت ۸۰۰ یا ۹۰۰ میلیون تومانی باید صد درصد هزینه را شهرداری پرداخت کند که عملاً امکان‌پذیر نیست، از این رو با توجه به هزینه بسیار سنگین خرید اتوبوس نو، موضوع بازسازی اتوبوس‌ها را مورد توجه قرار دادیم.

افتخاری با بیان اینکه ۶۰ دستگاه اتوبوس به دلیل فرسودگی و دودزایی از چرخه حمل و نقل خارج شده است، گفت:  نوسازی ناوگان را در دستور کار قرار داده و امیدواریم با توجه به حمایت‌های دولت از حمل و نقل همگانی، این هدف تحقق یابد.

کد خبر 360623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد بيگي IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    0 0
    خواهشمنديم از شهرك شهيد كشوري به دروازه شيراز خط اتوبوس داير شود.... با تشكر.