اصفهان پیشگام ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه کتابخانه‌ها است

شهرضا – مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: ۲۰۰ هزار نفر در ۳۰۰ کتابخانه‌ استان اصفهان عضویت دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، امیر هلاکویی امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای اداری این شهرستان، اظهار کرد: در استان اصفهان ۳۰۰ باب کتابخانه وجود دارد که از این تعداد ۱۸۲ کتابخانه نهادی، ۱۱۰ باب مشارکتی و چهار باب مستقل هستند.

وی با بیان اینکه اصفهان از استان‌های پیشگام در ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه کتابخانه‌ها است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰ هزار نفر عضو از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نسخه کتاب موجود در کتابخانه‌های استان استفاده می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با تأکید بر ضرورت مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، یادآور شد: انجمن کتابخانه‌ها در هر شهرستان، موقعیت مناسبی برای هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه فراهم کرده است.

هلاکویی ادامه داد: ترویج فرهنگ کتابخوانی ارتباط مستقیم با توسعه همه‌جانبه کشور و ارتقای سطح فرهنگ عمومی دارد.

وی با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی باید از سنین کودکی و سال‌های نخستین تحصیل آغاز شود، تصریح کرد: شرایط ۵۰ کتابخانه استان برای ایجاد بخش کودک بررسی می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های تأیید شده برای ایجاد بخش کودک، مجهز به کتاب‌های ویژه کودک، کتابداران کودک و برنامه‌هایی برای کودکان می‌شود.

هلاکویی ایجاد انگیزه، دسترسی آسان و مهارت مطالعه را سه هدف مهم نهاد کتابخانه‌ها برای ترویج فرهنگ مطالعه دانست و افزود: کتابخانه‌های عمومی در کنار کتاب‌فروشی‌ها، خانواده‌ها، رسانه‌ها و آموزش‌ و پرورش، مهم‌ترین وظیفه را در تربیت نسلی کتابخوان بر عهده دارند.

کد خبر 360621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.