"نه"پورتوریکو به سوخت های فسیلی تا ۲۰۲۸

همزمان با بازسازی پورتوریکو پس از طوفان ماریا، مجلس سنای این جزیره، تصویب قانونی را رأی‌گیری کرد که بر طبق آن همه انرژی مصرفی این منطقه از منابع انرژی تجدیدپذیر تأمین شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از وقوع طوفان، شرکت‌های تولید کننده پنل خورشیدی از جملهSunRun ، Sonnen و Tesla، پانل‌های خورشیدی کوچک و باتری‌های ذخیره لازم برای عبور از مرحله بحران را در بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های آتش‌نشانی که در آن ضرورت وجود برق کاملا محرز بود نصب کردند که این اقدامات باعث افزایش میزان حمایت از تجهیزات خورشیدی و در نتیجه افزایش علاقه‌مندی به انرژی‌های تجدیدپذیر شد.

در حالی که ۶۲ درصد از برق تولیدی پورتوریکو از سوختن زغال‌سنگ و نفت تأمین می‌شود و تنها چهار درصد از انرژی مصرفی این منطقه را انرژی‌های تجدید پذیر تأمین می‌کنند، قانون پیشنهادی سنا درخواست دارد که تمامی نیروگاه‌های تولید برق زغال سنگی و نفتی تا سال ۲۰۲۸ به فعالیت خود پایان دهند و طی پنج سال آینده همه امکانات و تجهیزات خود را دوگانه‌سوز کنند.

 این لایحه همچنین از تمامی افرادی که می‌توانند پانل‌های خورشیدی شخصی نصب کنند و مازاد برق خود را به شبکه اصلی برق برسانند، حمایت می‌کند و امیدوار است که صندوق بودجه بحران، سرمایه کافی برای خرید تجهیزات لازم برای نصب پانل خورشیدی را در اختیار صاحبان ملک قرار دهد. حاکم پورتوریکو نیز حمایت و پشتیبانی کامل خود از این پیشنهاد را ابراز کرده است و به طور مستقیم درباره نیاز به بازسازی شبکه برق با سیستم‌های خورشیدی و باتری‌های مستقل صحبت کرده است.

لازم به ذکر است که حتی قبل از وقوع طوفان، نیاز به استفاده از انرژی تجدید پذیر کاملا در این منطقه محسوس بود چرا که ناکارآمدی شبکه برق این جزیره در برخی موارد سبب قطع ساعتی برق می‌شد و حتی قبل از وقوع طوفان‌های ایرما و ماریا شرکت تولید برق پورتوریکو اعلام ورشکستگی کرده بود که وقوع طوفان، فرصتی مجدد برای بازسازی شبکه‌های برق با استفاده از گزینه‌ای بهتر، کارآمدتر و سبک‌تر را در اختیار آن‌ها قرار داد.

باید خاطر نشان کرد که هزینه واردات سوخت به پورتوریکو بسیار بالا است و از آنجایی که این جزیره محلی سرشار از انرژی خورشید و باد است، تغییر استفاده از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های تجدیدپذیر کاملا قانع کننده به نظر می‌رسد. همچنین افزایش تقاضا برای انرژی خورشیدی و باتری‌های ذخیره انرژی در بازار، این نوید را می‌دهد که شرایط در این منطقه رو به پیشرفت است.

کد خبر 360597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Ehsan BG ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
    1 0
    عالی