با قوی‌ترین مسکن گیاهی آشنا شوید

بهارنارنج، گیاهی معطر در حوالی شیراز و بابل است که می‌توان آن را به عنوان بی‌خطرترین مسکن دنیا معرفی کرد چرا که تأثیری بی‌نظیر و فوری در کاهش دردهای ناشی از عملکرد سیستم عصبی بدن دارد.

به گزارش ایمنا، بهارنارنج، شکوفه بهاری درخت نارنج است که در فصول پاییز و زمستان به میوه دوست‌داشتنی نارنج تبدیل می‌گردد و زینت سفره غذای ایرانیان می‌شود. این شکوفه خوش‌عطر و خوش‌طعم خواص دارویی بسیاری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به خاصیت آرام‌بخشی آن اشاره کرد زیرا تأثیر مستقیم این گیاه بر عملکرد سیستم عصبی بدن اثبات شده است و از آنجایی که این گیاه ضد هیجانات دستگاه عصبی است، دردهای عصبی خصوصا سردردهای میگرنی را تسکین می‌دهد.

 از سویی افرادی با سابقه بدخوابی یا بی‌خوابی‌های عصبی می‌توانند با نوشیدن یک لیوان از دم کرده آن، دو ساعت قبل خواب، از آرامشی مثال زدنی هنگام خواب بهره‌مند شوند. البته لازم ذکر است که مانند هر ماده دیگری که زیاده‌روی در مصرف آن مضراتی دارد، مصرف بیش از حد این گیاه نیز به صورت عکس عمل می‌کند و عامل بی‌خوابی‌ می‌شود.

از دیگر خواص این گیاه می‌توان به رفع ضربان نامنظم قلب و تشویش و اضطراب‌؛ هم‌چنین کنترل در راستای کاهش تشنج‌ها و حمله قلبی، درمان دردهای متواتر شکمی، نفخ، اسپاسم و تقویت معده، رفع فشارهای عصبی، ضدسرفه بودن و افزایش طراوت پوست اشاره کرد که برای هر مورد ذکر شده می‌توان از دم‌کرده بهارنارنج مانند چای یا استفاده به صورت اسانس و شربت بهره برد. البته باید گفت زیاده‌روی در هر یک می‌تواند عاملی برای بالا رفتن فشارخون و افزایش ضربان قلب باشد.

بنابراین باید گفت که این گیاه از مهم‌ترین آرام‌بخش‌های موجود در طبیعت است که می‌توان برای رهایی از دردهای روانی و عصبی از آن استفاده کرد و البته با دوری از افراط در مصرف آن، آرامش را به خواب‌های شبانه تزریق کرد.

کد خبر 360593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Ehsan BG ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
    0 0
    جالب بود
  • Ehsan BG ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
    0 0
    جالب بود