گزارش ایمنا از یک جنبش عمرانی بزرگ در شهر اصفهان

مراسم کلنگ زنی حلقه حفاظتی ترافیکی شهر اصفهان به طول ۷۸.۲ کیلومتر، با ساخت تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی با حضور مدیران استانی و شهری، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم کلنگ زنی حلقه حفاظتی شهر اصفهان و تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی لحظاتی پیش با حضور عباس رضایی استاندار اصفهان، اعضای شورای شهر، قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان، ناهید تاج الدین نماینده مردم اصفهان در مجلس و ساکنان مناطق ۱۰ و ۱۴ اصفهان آغاز شد. 

طول حلقه حفاظتی شهر اصفهان ۷۸.۲ کیلومتر و دارای چهار خط رفت و برگشت است؛ ۲۳ تقاطع غیرهمسطح و هفت پل بزرگ بخش هایی از این طرح را شامل می شود،  ۴۵.۸ کیلومتر از این طرح، در ۱۱ منطقه از کلانشهر اصفهان، ۲۸.۶ کیلومتر آن در محدوده پنج شهر دولت آباد، خورزوق، خمینی شهر، درچه و شهر ابریشم و ۳.۸ کیلومتر آن در محدوده فرمانداری ها قرار دارد.

عملیات عمرانی طرح تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی به عنوان یکی از تقاطع‌های حلقه حفاظتی نیز امروز آغاز می شود، هدف از اجرای این پروژه، کاهش ترافیک در منطقه ۱۴ و جلوگیری از تردد کامیون ها به داخل منطقه، افزایش ایمنی، کاهش خطرات و تصادفات جاده ای است.

طرح تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی در مناطق ۱۰ و ۱۴ شهر اصفهان اجرایی می شود، مساحت آزادسازی منطقه ۱۴ برای این پروژه بالغ بر ۱۲۱ هزار مترمربع و در منطقه ۱۰، بالغ بر ۱۲۷ هزار مترمربع است. در مجموع برای آزادسازی و اجرای تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی حدود ۷۴۰ میلیارد ریال اعتبار صرف می شود.

همگی تلاش کنند تا قول شهردار عملی شود

عباس رضایی، استاندار اصفهان در آیین آغاز عملیات اجرایی حلقه حفاظتی ترافیکی شهر  اصفهان و تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی از زحمات شهردار اصفهان تشکر کرد و گفت: انشالله یک سال دیگر و به قول شهردار اصفهان کمتر از یکسال دیگر شاهد افتتاح تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی باشیم.

وی اظهار کرد: از اعضای شواری اسلامی شهر اصفهان که برای تصویب این پروژه همت بزرگی کردند و سایر دوستان و مدیران شهری که برای اجرایی شدن این پروژه تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم، انشالله همگی تلاش کنند تا قول شهردار اجرایی شود و شاهد چنین برنامه‌هایی باشیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه کرامت انسانی یعنی به مردم احترام بگذاریم، ادامه داد: زمانی که از آلودگی‌ها کاسته و به مردم احترام گذاشته شود نه فقط در زبان بلکه با عمل‌مان از شهر و مردم حفاظت کرده ایم؛ در یک کلام زمانی که آرامش مردم فراهم شود، کرامت انسانی حفظ می شود.

رضایی ادامه داد: امروز مجلس شادی در ورزشگاه ۲۲ بهمن به مناسبت آغاز یک خدمت فراهم شده و شما مردم آمدید تا شاهد شروع یک خدمت از خدمتگزاران خود باشید؛ فهم و شعور بالای شما مردم توانایی و عشق خاصی در مسئولان به وجود می آورد تا بیش از پیش برای ارائه خدمات اهتمام داشته باشند؛ امروز مسئولان شهرداری، نمایندگان مردم اصفهان در مجلس، شهردار اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر گرد هم آمده اند تا یک بار دیگر اعلام خدمت کنند؛ شما هم حتماً آمده اید تا از این شروع خدمت قدردانی کنید؛ افتخار می‌کنم در منطقه‌ای که مشکلات ترافیکی، آلودگی هوا، عدم امنیت جانی و اتلاف وقت را شاهد بوده ایم پروژه مهمی آغاز شده که بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند؛ بنابراین از زحمات شهردار اصفهان و همکاران وی و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر و نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه بی شک آنچه مسلم است تمام اصفهان از محدوده پل غدیر تا پل شهرستان نیست، گفت: اصفهان مناطق محروم هم دارد و اینکه شهردار، شورای شهر و نمایندگان فکر بودند تا این خدمات را در شرایط سخت اقتصادی از این جا آغاز کنند، قابل تقدیر است؛ حلقه حفاظتی به امنیت ترددکنندگان، رفع آلودگی هوا و امنیت بیشتر شهروندان کمک خواهد کرد.

استاندار اصفهان تأکید کرد: دولت تدبیر و امید در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت رسانی را وظیفه خود می داند، البته مردم و مسئولان با همنوایی و همدلی در این شرایط سخت اقتصادی می توانند کارهای بزرگی انجام دهند؛ اینکه تا چند روز آینده تقاطع دوم حلقه حفاظتی در جوار کارخانه قند شروع می شود نیز اقدامی قابل تقدیر است.

ویژگی های مثبت "حلقه حفاظتی ترافیکی شهر" از نگاه شهردار

 قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان  ضمن تشکر از حضور استاندار در بزرگترین برنامه شهرداری گفت: حلقه حفاظتی شهر اصفهان به طول ۷۸ کیلومتر که ۴۵ کیلومتر آن در شهر اصفهان واقع شده و مابقی در شهرهای خورزوق، دولت آباد، درچه و به سمت شهر ابریشم قرار دارد. قرار است از جان مردم حفاظت کند و از شدت آلودگی هوا بکاهد.

وی افزود:  این حلقه حفاظتی ۲۳ تقاطع غیرهمسطح دارد که هفت مورد آن تقاطع های بزرگ است؛ آنچه امروز در بزرگراه شهید اردستانی کلنگ زنی می شود، نخستین تقاطع از این حلقه است.

شهردار اصفهان ادامه داد: در اصفهان یک گذر غرب و یک گذر شرق داریم، گذر غرب از جاده کاشان ساخته شده و به سمت زرین شهر و مبارکه می‌رود و روابط بین استان‌ها را تنظیم می کند، اما گذر شرق هنوز تکمیل نشده است، البته حلقه حفاظتی شهر ارتباط بین شهرستان ها را برقرار می کند.

نوروزی تاکید کرد: این حلقه قرار است از جان مردم حفاظت کند و از شدت آلودگی هوا بکاهد؛ این حلقه حفاظتی محدوده شهر را مشخص کرده، اجازه توسعه بی رویه شهر را نمی‌دهد، همچنین ورودی های شهر را تنظیم، ترافیک را کنترل و رفت و آمدها را تسهیل می‌کند؛ حلقه حفاظتی از اتلاف وقت مردم جلوگیری کرده، مصرف سوخت را کاهش می دهد، بنابراین باید تصمیماتی در کمیسیون ماده پنج برای ادامه کار اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای حلقه حفاظتی شهر ۷۴۰ میلیارد ریال هزینه نیاز است، گفت: ابتدا برای انجام این ابرپروژه، آزادسازی‌های لازم را انجام داده ایم، فاز دوم که ۱۵ روز آینده آغاز می شود، احداث تقاطع غیرهمسطح کنار کارخانه قند است که قبل از اینکه کلنگ آن را به زمین بزنیم آزادسازی آن را یک سال گذشته انجام دادیم و توافقات لازم انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این مسیرها و حلقه حفاظتی شاهد تحرک بزرگی در استان باشیم، زیرا این حلقه می تواند به گذر غرب و شرق وصل شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان چهار حلقه حفاظتی دارد، اظهار کرد: حلقه اول مرکز شهر اصفهان، حلقه دوم خیابان های سجاد و بزرگمهر و ...، حلقه سوم بزرگراه های شهر و اینجا حلقه چهارم است که از کل رینگ‌ها محافظت می‌کند.

نوروزی ادامه داد: مهندسان اعلام کردند که تا ۱۲ ماه آینده این پروژه (تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی) مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و من نیز در اینجا همین زمان را اعلام می کنم و  هر ۱۵ روز یک بار روند پیشرفت پروژه را به مردم اعلام می کنیم؛ البته تجربه مترو نشان داده که می‌توانیم زمان ۱۲ ماه را کوتاه کنیم.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اگر آغاز کار با سرما یا روزهای کوتاه مواجه نشود، تعهد می‌کنیم در دو شیفت کار کرده، نهایتاً ۱۰ ماه دیگر با حضور استاندار اصفهان آن را افتتاح کنیم.           

حلقه حفاظتی شهر اصفهان نماد بارز محرومیت زدایی است

فتح الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز مردم شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ای بزرگ در شهر اصفهان هستند که کاهش ترافیک و آلودگی هوای شهر را رقم خواهد زد؛ امیدواریم این پروژه ظرف یک سال به پایان برسد تا بخشی از مشکل ترافیک منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان مرتفع شود.

وی با بیان اینکه حلقه حفاظتی شهر اصفهان نماد بارز محرومیت زدایی است، ادامه داد: از ابتدای آغاز به کار فعالیت شورای پنجم احداث خط دو و سه قطار شهری اصفهان در دستور کار قرار گرفته است تا تمام مناطق شهر اصفهان نیز از این وسیله پاک حمل و نقلی بهره مند شوند، تلاش های زیادی در این زمینه انجام شد و امروز شاهد پیشرفت سریع کار هستیم؛ برای تأمین اعتبار احداث خط دو قطار شهری اصفهان گام های موثری برداشته شده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به استعفای نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: حمایت نمایندگان استان از کشاورزان و تلاش برای بازگرداندن زاینده رود به اصفهان اقدامی ستودنی است و امیدوارم مشکلات استان در اسرع زمان رفع شود.

معین تأکید کرد: دغدغه خدمتگزاران مردم در مجموعه مدیریت شهری به پشتوانه استاندار و سایر نمایندگان مردم، رفع محرومیت، ایجاد تعادل و برقراری عدالت در ۱۵ منطقه شهرداری اصفهان است که امیدوارم نتایج مطلوبی همراه داشته باشد.

کد خبر 360591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.