پروژه‌های پیرامونی میدان امام علی با مشارکت مردم انجام می‌شود

مدیرپروژه میدان امام علی گفت: احداث مجتمع کمرزرین می‌تواند روند آزادسازی میدان جلوخان مسجد جامع را تسریع بخشد.

مهدی رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: تسریع در روند آزادسازی میدان جلوخان مسجد جامع، همکاری کسبه را می‌طلبد در این راستا امیدواریم با اعمال سیاست‌هایی از سوی شهرداری اصفهان عملیات آزادسازی این طرح به سرعت انجام شود.

وی افزود: مجتمع تجاری و پارکینگ کمرزرین به مساحت ۳۲ هزار مترمربع که در مجاورت میدان جلوخان و مسجد کمرزرین قرار دارد، تاکنون ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، احداث این پروژه عملیات آزادسازی طرح میدان جلوخان را سرعت می بخشد.

مدیر پروژه میدان امام علی ادامه داد: پس از تکمیل پروژه میدان جلوخان، سایر پروژه‌های شهرداری در قالب پروژه‌های مشارکتی و اجتماعی در حوزه میدان امام علی انجام خواهد شد؛ این پروژه‌ها پیرامونی، همانند پروژه مجتمع تجاری قیصریه، ولیعصر و ورودی‌های ۱۶، ۱۸ و ۱۹ میدان با همکاری و مشارکت مردم انجام می‌شود.

رضایی با بیان اینکه تعدادی از منازل مسکونی نیز در حوزه پروژه‌های پیرامونی میدان امام علی قرار دارد که در مراحل بعدی آزادسازی می‌شود، خاطرنشان کرد: در مراحل آزادسازی این طرح تاکنون به یک بنای تاریخی به نام سرای مرغی برخورد کرده‌ایم که کارشناسان سازمان میراث فرهنگی وگردشگری هنوز درباره این خانه اظهارنظر نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: همه فعالیت‌های عمرانی در محدوده بافت فرسوده میدان امام علی تحت نظارت کارشناسان سازمان میراث فرهنگی انجام می‌شود، زیرا بافت مجاور میدان، همانند مسجد جامع از حساسیت‌های تاریخی برخوردار است و به عنوان میراث فرهنگی شهر اصفهان در یونسکو ثبت شده است، بنابراین گزارش هایی به وسیله مشاور طرح تهیه و به یونسکو ارسال می‌شود.

کد خبر 360547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.