راه اندازی مرکز خرید در میدان امام علی(ع) با مشارکت بخش خصوصی

شهردار اصفهان گفت: تا ۲۲۰ روز دیگر شاهد افتتاح مرکز یک خرید بزرگ در میدان امام علی(ع) خواهیم بود که می‌تواند مرکز بسیار مناسبی برای ایجاد رفاه بیشتر شهروندان باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز - چهارشنبه ۱۴ آذرماه ۹۷- جلسه بررسی پروژه های عمرانی شهر با حضور شهردار اصفهان و معاونان و مدیران شهری در میدان امام علی(ع) برگزار شد.

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این جلسه در خصوص روند پیشرفت پروژه میدان امام علی(ع) اظهارکرد: در خصوص قطعه زمینی در میدان امام علی(ع) بارها تصمیماتی گرفته شد، اما به مرحله اجرا نرسید، در این راستا پس از بررسی‌های انجام شده امروز با یک سرمایه‌گذار خارجی که البته یک شرکت را در ایران به ثبت رسانده، برای راه‌اندازی یک مرکز خرید مذاکره شد.

وی ادامه داد: بر اساس مذاکرات انجام شده، شهرداری اصفهان آمادگی دارد به تمام تعهدات خود عمل کرده و در موعد مقرر کار را آغاز کند، اگر سرمایه گذار نیز بر اساس قولی که داده، عمل کند، ۲۲۰ روز دیگر شاهد افتتاح مرکز خرید بزرگی در میدان امام علی(ع) خواهیم بود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه با راه‌اندازی مرکز خرید و افزایش رفت و آمدها فرصتی برای رونق میدان امام علی(ع) ایجاد می‌شود، گفت: مرکز خرید در این نقطه از شهر به دلیل سابقه طولانی که در امر خرید و فروش داشته و اقبالی که مردم از اینجا داشته‌اند، می‌تواند مکان بسیار مناسبی برای ایجاد رفاه بیشتر شهروندان باشد.

نوروزی تصریح کرد: موضوع دیگری که امروز مورد بررسی قرار گرفت، در خصوص ایستگاه مترو در میدان امام علی(ع) بود که نیاز به برخی اصلاحات دارد تا امکان دسترسی مردم به ایستگاه بهتر و موجب رونق میدان شود؛ قرار شد با محوریت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تا ۱۵ روز دیگر تکلیف این موضوع نیز مشخص شود تا بتوانیم ایستگاهی دارای تمام استانداردها و امتیازات برای استفاده مردم بسازیم.

وی با اشاره به روند اجرای پروژه کمرزرین، گفت: متأسفانه به دلیل ارزیابی‌های نامناسب، پروژه کمرزرین به بخش خصوصی واگذار شد و بخش خصوصی در حال حاضر با مشکلات مالی زیادی مواجه شده که امکان توافق با مردم و ادامه کار را سخت‌تر می‌کند، اما در این جلسه تصمیم گرفته شد بخش خصوصی و مسئولان شهرداری جمع بندی مناسبی داشته باشند.

وی اظهارکرد: طلافروشانی که باید به مجموعه تجاری کمرزرین منتقل شوند، با توجه به اینکه دسترسی آنها کمی سخت خواهد بود، قرار شد در میدان جلوخان برای موانعی که در کنار مسجد، دسترسی به پروژه کمرزرین را سخت می‌کند، چاره‌اندیشی و رواقی متناسب ایجاد شود و اگر این اتفاق افتد دسترسی به کمرزرین بهتر خواهد شد.

کد خبر 360494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.