بهترین شهرهای مسافرتی برای کاربران ویلچر

مسافرت برای افرادی که از صندلی چرخدار استفاده می‌کنند، همیشه با ترس و دلهره است چرا که از امکان عبور و مرور راحت و بدون دردسر به مناطق دیدنی همراه اطمینان ندارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از شهرهای دنیا برای غلبه به این مشکل دست به اقداماتی در جهت رفاه حال ویلچرنشینان زده‌اند که در این گزارش به بررسی پنج مورد از مناسب‌ترین شهرها برای مسافرت افراد ویلچرنشین عنوان شده است.

۱. لیوبلیانا، اسلوونی

لیوبلیانا در سال ۱۹۹۱ استقلال خود را به دست آورد و سریعتر از همسایگان خود پیشرفت کرد. بزرگترین دستاورد سیاست‌های اجتماعی پیشرو در این کشور، فراهم آوردن محیط‌های مناسب سازی شده برای افرادی با صندلی‌های چرخدار است. پیاده‌روهای پهن، رمپ‌ها و جدول‌های کوتاه خیابان‌ها در این شهر امکان بازدید ویلچرنشینان از موزه‌ها، پارک تیوولی، پل سه گانه، مناطق کوهستانی و مسحور کننده دریاچه "Bled and Bohinj"  و بازارهای غذایی روز جمعه را فراهم می‌کند. در این شهر حتی امکان استفاده از تراموا در فراز پیست اسکی نیز برای افراد معلول وجود دارد.

۲. ورشو، لهستان

بازدید ویلچرنشیان از سراسر قلعه "squareI" هرگز موردتوجه قرار نگرفته است. ورشو شهری بزرگ، پهناور و مدرن با ترکیبی شگفت‌انگیز از آسمان‌خراش‌های مدرن و مناطق تاریخی بازسازی شده است که بسیاری از هتل‌های آن دارای اتاق‌هایی با دوش‌های تلفنی هستند و پارک‌ها، موزه‌ها، و پیاده‌روهای آن برای عبور با صندلی چرخدار مناسب‌سازی شده‌اند.

اورلاندو، ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا دستورالعمل‌ها و الزامات قانونی برای تسهیل دسترسی معلولان به فضاهای عمومی دارد. اورلاندو یکی از شهرهای آمریکا، سالانه بیش از ۶۰ میلیون نفر بازدیدکننده دارد که برای استفاده کاربران صندلی چرخدار بسیار خوب مناسب‌سازی شده است. پارک‌ها، مراکز تفریحی و موزه‌ها امکانات بی‌نظیر برای ویلچرنشینان دارند و در سراسر شهر هتل‌هایی با قابلیت دسترسی به صندلی چرخدار وجود دارد. بخش‌هایی از شهر نیز دارای اتوبوس‌های LYNX عمومی است که به گونه ای طراحی شده تا ویلچرنشینان نیز به راحتی از آن استفاده کنند. اگرچه مسیر بخش‌هایی از مناطق قدیمی و تاریخی اورلاندو برای عبور و مرور مناسب نیست ولی مناطق توریستی مانند International Drive بسیار مناسب بوده و کاربران صندلی چرخدار می‌توانند از تمامی سرگرمی‌های خانوادگی ارائه شده در این شهر بهره ببرند.

۴. فرانکفورت، آلمان

فرانکفورت یکی از بزرگترین مراکز مالی اروپا است و ترکیبی کامل از جذابیت‌های دنیای مدرن و دنیای قدیم را ارائه می‌دهد. این شهر بهترین مکان برای دوستداران موزه است و همه چیز از مجموعه‌های معماری و هنر مدرن گرفته تا داستان‌های مصور کمدی را در موزه‌های خود در ساحل رودخانه "ماین" جا داده است. همچنین بازدید از میدان اصلی رمبرگ، کلیسای امپراتور می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر باشد. تمامی پیاده‌روهای این شهر که پر از کافه‌ها و فروشگاه‌های مختلف است که دارای ورودی‌های صاف و مسطح هستند و امکان عبور صندلی‌های چرخدار را به وجود می‌آورند. فرانکفورت همچنین یک راهنمای دقیقی از مسیرهای عبوری بدون مانع را برای ویلچرنشینان فراهم آورده است که افراد می‌توانند با استفاده از آن به تمام نقاط شهر دسترسی داشته باشند.

۵. سیدنی، استرالیا

سیدنی در سال گذشته نیز به عنوان شهر توریستی دوستدار ویلچرنشینان عنوان شد. ورود به این شهر و البته گشت وگذار در اطراف تمامی موزه‌ها و جاذبه‌های اصلی شهر برای ویلچرنشینان آسان است. خیابان‌های مرکزشهر به خوبی با شیب ملایم ساخته شده‌اند و ورودی رستوران‌ها و فروشگاه‌ها نیز مسطح است. همچنین سیستم حمل و نقل عمومی این شهر برای معلولان کاملا مناسب سازی شده است. حمام و توالت‌های عمومی اختصاصی برای کاربران صندلی چرخدار در همه جای این شهر دیده می‌شود. از طرفی سرویس‌هایی تحت عنوان Zero۲۰۰ وجود دارد که می‌توان با برقراری تماس با آن، تقاضای تاکسی مخصوص کرد و در کوتاهترین زمان ممکن به مقصد رسید.

گزارش از: مریم زمانی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 360490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Ehsan BG ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    0 0
    ایرانم آرزوست