پرداخت به‌روز غرامت واحدهای خسارت دیده از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: امسال در صورت بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، غرامت واحدهای خسارت دیده را به‌روز پرداخت می کنیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی پور اظهار کرد: امسال به‌رغم محدودیت ها توانستیم اعتبار سنگینی برای پرداخت غرامت به واحدهای خسارت دیده ناشی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از سازمان برنامه و بودجه دریافت کنیم.

وی با بیان این که در سال‌جاری با اقدامات انجام شده به ویژه در استان های پر خطر تاکنون شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است، گفت: این اقدامات شامل رصد، پایش، نظارت و واکسینه کردن طیور و غیره توسط استان ها بوده که موجب شده فعالیت و رشد ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مناطق مورد نظر متوقف شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که سال ۹۶ بحرانی ترین سال به لحاظ طغیان بیماری این بیماری از نظر وسعت و خطرناکی بود، تصریح کرد: امسال رصد دقیق ویروس این بیماری و همچنین همکاری ها در سطح استان ها منجر شد تا برنامه ویروس را بدانیم و کنترل کنیم، حتی در اسفند ماه می توانیم شرایط آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را در سال ۹۸ پیش بینی کنیم.

وی افزود: از سال گذشته اقدامات خوبی برای کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح کشور انجام شده و نتیجه اش این بود که این بیماری را از مردادماه تا کنون شیوع نداشته است.

افزایش ۳۴ درصدی مصرف کودهای کشاورزی در سال جاری

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز گفت:مصرف کودهای کشاورزی در سال جاری نسبت به میانگین مصرف سه سال اخیر ۳۴ درصد افزایش یافته است.

حمید رسولی افزود: به یمن بارندگی های مناسب در سال جاری، افزایش ۴۱ درصدی مصرف انواع کودهای کشاورزی در مقطع کشت پاییزه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل و همچنین افزایش مصرف ۳۴ درصدی نسبت به میانگین مصرف سه سال اخیر را شاهد هستیم.

وی بیشترین درصد رشد مصرف کودهای کشاورزی در سال جاری را به ترتیب مربوط به کودهای پناسه، ازته و فسفاته اعلام کرد.

کد خبر 360458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.