ابعاد جدید از تجاوز به دانش آموزان یک مدرسه

امروز -سه‌شنبه ۱۳ آذر- دومین روزی است که از انتشار خبر تجاوز به تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در منطقه چهار آموزش و پرورش اصفهان می‌گذرد و هنوز شماری از والدین در مقابل این مدرسه تجمع کرده‌اند...

به گزارش خبرنگار ایمنا، حوالی ساعت ۹ صبح جلوی در مدرسه هنوز شلوغ است،‌ علاوه بر والدین خودروی اورژانس اجتماعی بهزیستی و شماری مامور نیروی انتظامی هم حضور دارند و تلاش دارند تجمع‌کنندگان را به آرامش دعوت کنند.

این خیابان دو روزی است که به گفته محلی‌ها به واسطه خبر شوکه کننده تجاوز به دانش آموزان مدرسه "جهانی" شده است. دبستان پسرانه ای با حدود ۴۰۰ دانش آموز که در دو نوبت صبح و عصر فعال است. کلاس‌های اول تا سوم در نوبت صبح و چهارم تا ششم در نوبت بعداز ظهر برگزار می‌شود. هر چند از دو روز گذشته برگزاری کلاس‌های درس این مدرسه نظم خاصی ندارد؛ مدیر، برکنار شده و برخی والدین ترجیح داده‌اند فرزندشان در مدرسه حضور نداشته باشد.

تعدادی از والدینی که فرزند خود را به مدرسه برده‌اند نیز منتظر تعطیلی مدرسه و بازگرداندن آنها به خانه هستند. از ساعات اولیه بازگشایی مدرسه حدود ۳۰ نفر از والدین روبه روی مدرسه تجمع کرده‌اند؛ این دومین روز تجمع است؛ البته تعدادی از آنها والدین دانش آموزان این مدرسه  نیستند و فرزندانشان در دیگر مدارس ناحیه چهار تحصیل می‌کنند.

لابه لای والدین، دانش آموزانِ نوبت عصر نیز دیده می‌شوند که به دلیل کنجکاوی، دو ساعت زودتر از وقت قانونی برای حضور در مدرسه شال و کلاه کرده‌اند و این دومین آسیبی است که پس از خبر تجاوز دانش‌آموزان، این مدرسه را تهدید می‌کند،‌ دانش‌آموزانی که در سنین کودکی با مسئله تجاوز رو به رو می‌شوند. درست در کنار مدرسه پسرانه دو مدرسه دخترانه دیگر نیز وجود دارد که ممکن است این کنجکاوی به آن‌ها نیز سرایت کند.

علی، جوان حدودا ۲۵ ساله‌ای است که به نظر می‌رسد نسبت به سایر معترضان دغدغه‌ بیشتری دارد. او خود را دایی یکی از پسران آسیب دیده در این حادثه معرفی می‌کند "کف دست پسر خواهرم را با چاقو زخمی کرده، تهدیدش کرده که اگر به مادرش چیزی بگوید ضربات بدتری را به او می‌زند، هنگامی که خواهرم زخم دست فرزندش را می‌بیند و علت را جویا می‌شود و او همه چیز را به مادرش می‌گوید، علاوه بر پسر خواهرم این بلا را سر سه دانش آموز دیگر نیز آورده است. پرونده را در پزشکی قانونی و دادگستری پیگیری می‌کنیم، متهم باید به سزای اعمالش برسد." اگرچه خبرگزاری ایمنا نمی‌تواند صحت گفته‌های علی  را تایید کند اما دادستان اصفهان روز گذشته از تشکیل پرونده قضایی برای متهم حادثه خبر داد.

والدین دانش‌آموزانی که در مقابل مدرسه ایستاده‌اند اطلاعات چندانی ندارند و بیشتر بر اساس آنچه در فضای مجازی همرسانی شده صحبت می‌کنند. یکی از آن‌ها وقوع این اتفاق را غیر واقعی می‌داند "فرد خاطی عضو انجمن اولیا و مربیان بوده، پسر خودش دانش‌آموز این مدرسه است، والدین نمی‌توانند زمان زیادی را در مدرسه بمانند و برای ما جای سوال است که چطور این اتفاق رخ داده؟"

متهم پرونده مردی حدود ۳۵ ساله است که طی دو سال متوالی توسط والدین به عنوان نایب رییس انجمن اولیا و مربیان مدرسه فعالیت داشته و در حال حاضر با شکایت تعدادی از والدین در بازداشت است اما هنوز ادعای تجاوز این فرد به دانش‌آموزان ثابت نشده است.

فارغ از تبعات اعتراض افرادی که در مقابل مدرسه ایستاده‌اند بر وضعیت سلامت روان و تحصیل سایر دانش‌آموزان، خواسته‌های آن‌ها نیز قابل توجه و البته برخی غیرقابل باوراست! در حالی که هنوز ابعاد این حادثه روشن نشده است برخی والدین خواستار تغییر نام مدرسه هستند "قبلا این مدرسه خوشنام بود اما دیروز فرزندم را برای ثبت نام به مدرسه غیرانتفاعی بردم، تا شنیدند در این مدرسه تحصیل می‌کرده، ثبت نام نکردند، وقتی مدارس غیرانتفاعی که پول می‌گیرند، فرزند من را ثبت نام نمی‌کنند پس دولتی‌ها مطمئنا ثبت‌نام نمی‌کنند."

برخی دیگر دغدغه جلوگیری از تغییر معلمان مدرسه را دارند! چرا که بر این باورند چون مدیر و معاون مدرسه برکنار شده‌اند، ممکن است معلمان را نیز تغییر دهند! "پسرم از معلم امسالش خیلی راضی است؛ آمدم اینجا از معلم‌ها دفاع کنم تا جابه جا نشوند."

در همین میان یکی از ماموران نیروی انتظامی در جمع والدین به دغدغه‌های آنها در خصوص تامین امنیت مدرسه شهید اسماعیلی پاسخ می‌دهد "هیچ کس علم غیب ندارد که قرار است چه اتفاقی بیفتد و نیروی انتظامی تا قبل از وقوع حادثه امکان ورود به مدرسه را نداشته است؛ امروز این مدرسه بیش از هر مدرسه دیگری برای دانش آموزان امن است چرا که از این پس کاملا زیر ذره بین قرار دارد و در امنیت کامل خواهد بود."

پلیس به تجمع کنندگان تاکید می‌کند "فرد خاطی نه مدیر، نه ناظم، نه معلم و نه مستخدم مدرسه بوده است، او یکی از اعضای انجمن اولیا و مربیان بوده و امکان تردد بی قید و شرط در مدرسه را نداشته است مگر آنکه همه مسئولان مدرسه را در اتاقی حبس کرده باشد که این امری غیر ممکن است. "

در نهایت اما سروان نیروی انتظامی ابعاد تازه ای از این ماجرا را بیان می‌کند: "همه اقدامات مورد نیاز قانونی برای بررسی پرونده و اثبات ادعاهای عنوان شده در حال انجام است، مدیر و معاون مدرسه برکنار شده‌اند، قضیه مربوط به پارسال است و مسایل دیگری در جریان بوده است..."

پلیس ابعاد جدیدی از ماجرا را برای والدین حاضر در مقابل مدرسه بازگو می کند؛ ابعادی که روز گذشته سخنگوی آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در گفت‌وگوی اولیه با ایمنا آن را دلیل اصلی این ماجرا دانست؛ مسایلی که می تواند خبر تجاوز به دانش آموزان را به سمت و سوی دیگری سوق دهد، اما هیچ کدام این ادعاها هنوز توسط دستگاه قضایی اثبات نشده است.

کد خبر 360417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمودی از قزوین IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    6 0
    کلا در مدرسه ها هر اتفاقی بیفتد مدیران مدرسه ها عادی جلوه میدهند تا والدین جرات اعتراض نداشته باشند