ثبت سمنوی سنتی شهرضا در فهرست میراث ناملموس

شهرضا - فرماندار شهرضا گفت: ثبت سمنوی سنتی شهرضا در فهرست میراث ناملموس فرهنگی، امکان ماندگاری و فرصت معرفی آن را به همگان فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره پخت سمنوی سنتی این شهرستان، اظهار کرد: پخت سالانه دو هزار پاتیل سمنو در شهرضا و سابقه هزار ساله این سنت که با اندیشه‌های مذهبی و دینی همراه بوده است، از جلوه‌های فرهنگ اصیل مردم این شهرستان است.

وی ادامه داد: ثبت سمنوی سنتی شهرضا در فهرست میراث ناملموس فرهنگی زمینه ماندگاری و فرصت معرفی آن را به همگان فراهم می‌کند.

فرماندار شهرضا با تاکید بر ضرورت حمایت از توسعه گردشگری، تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی شهرضا و وجود اماکن مقدس مذهبی نظیر امامزاده شاهرضا و دیگر بقاع متبرکه که سالانه بیش از شش میلیون زائر را به سوی خود جذب می‌کند، زمینه مناسبی برای معرفی این شهرستان است.

رفیعی‌نژاد با بیان اینکه گردشگری یکی از سودآورترین فعالیت‌های اقتصادی است، اظهار کرد: استفاده از امکانات طبیعی و جاذبه‌های تاریخی از بهترین راه‌های ایجاد درآمد پایدار و اشتغال برای جوانان است.

وی نیاز به سرمایه‌گذاری کمتر نسبت به دیگر عرصه‌های کارآفرینی، سودآوری و اشتغالزایی بیشتر را از مزایای صنعت گردشگری دانست و افزود: میهمان‌نوازی مردم شهرضا که ریشه در اعتقادات مذهبی آنان دارد نیز از زمینه‌هایی است که به توسعه صنعت گردشگری این شهرستان کمک می‌کند.

فرماندار شهرضا با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای گرایش کارآفرینان به توسعه گردشگری در این شهرستان، خاطرنشان کرد: رونق این صنعت و استفاده از مزیت‌های شهرستان در این زمینه‌، مستلزم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و حمایت بخش خصوصی است.

کد خبر 360371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.