با خواب کافی، بدن خود را سم‌زدایی کنید!

پاکسازی بدن از سموم و مواد زائد، یکی از شیوه‌های موثر برای رهایی از دست بیماری‌ها، بازسازی بدن و حفظ سلامت اندام های مختلف است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا با افزایش سن، کمی تحرک و مصرف غذای‌های آماده و سرشار از افزودنی‌ها، نظم بدن افراد دچار اختلال شده و مواد غذایی زائد در قسمت‌های مختلف بدن ذخیره می‌شود. این مسئله باعث بروز انواع بیماری‌ها می‌شود و اینجا است که سم‌زدایی بدن می‌تواند نقش موثری در  پیشگیری و بهبود امراض داشته باشد.

یکی از مواردی که هنگام سم‌زدایی بدن باید مورد توجه قرار گیرد، جایگزین کردن مواد غذایی سالم با غذاهای مضر است. برای مثال توصیه می‌شود افراد برای پاک کردن بدن خود از سموم، ابتدا میزان شکر مصرفی‌ خود را کاهش داده و به جای آن به شیرینی‌های کم کالری طبیعی پناه ببرند.

از دیگر موارد مهم برای سم زدایی بدن، مصرف آب زیاد است. این مایع همیشه در دسترس به طور طبیعی سموم را از سیستم بدن‌تان خارج کرده، به سوخت‌وساز بهتر بدن کمک کرده و نمک بدن را در سطح طبیعی نگه می‌دارد. دیگر مزایای مصرف آب کافی شامل شفاف شدن رنگ پوست، عملکرد درست اندام‌های بدن، حفظ سلامت سیستم گردش خون، دستگاه تنفس و گوارش است. به طور کلی می‌توان گفت که این نوشیدنی ساده، تاثیر زیادی بر سلامت کل بدن و نحوه‌ عملکرد آن دارد.

سم‌زدایی بدن با مصرف سیب و چغندرقند

سیب، یکی از میوه‌های بسیار پر خاصیت است که دارای نوعی فیبر موسوم به "پکتین" است. این فیبر با چسبیدن به مواد زاید، موجبات حذف سریع آن‌ها را فراهم می‌کند. همچنین این فیبر پر خاصیت به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و دفع مدفوع از روده‌ها کمک می‌کند.

لیموترش

یکی دیگر از راهکارهای موثر برای سم‌زدایی بدن، مصرف روزانه لیموترش است. این میوه پر خاصیت خواص زیادی داشته، ادرارآور است و دستگاه گوارش را نیز تمیز می‌کند. همچنین مصرف لیموترش باعث فعال شدن کلیه‌ها شده و سموم و مواد زاید بدن را دفع می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود جهت پاکسازی بدن، آب لیموترش تازه را صبح‌ها و زمانی که ناشتا هستید بنوشید.

تا می‌توانید ورزش کنید

ورزش‌کردن، باعث می‌شود افراد چربی‌های اضافه بدن خود را از دست داده و سموم بدن خود را دفع کنند. همچنین انجام ورزش به هضم و گردش خون بدن کمک کرده و زمانی که فرد در هنگام ورزش عرق می‌کند، سموم بدن خارج شده و به طور طبیعی بدن پاکسازی می‌شود. بنابراین ورزش کردن علاوه بر تناسب اندام، نقش مهمی در پاکسازی بدن دارد.

بیش‌تر بخوابید

خواب، بخش مهمی از سبک زندگی سالم است. در صورت نداشتن خواب کافی شبانه، فرد دچار خستگی و استرس شده، بدن وی تحلیل رفته و سیستم ایمنی او تضعیف می‌شود که این موارد سرانجام شخص را بیمار  و او را از پا در می‌آورد. نکته قابل توجه اینکه خوابیدن به اندازه کافی به بدن فرصت استراحت و بازیابی می‌دهد و باعث می‌شود تا افراد بدن خود را برای انجام فعالیت‌هایی که روز بعد در پیش دارند، بازسازی و آماده کنند.

کد خبر 360353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.