باد عقربه‌های زمان را در گذار جابجا می‌کند

نمایشگاه عکس مستند «باد عقربه‌ها را جابجا می‌کند» با روایتی از مکان و زمان، در گالری گذار اصفهان به نمایش در آمده است.

سهراب پرواز، عکاس و شاعر اصفهانی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره نمایشگاه «باد عقربه‌ها را جابجا می‌کند» اظهار کرد: تصاویر این نمایشگاه، یک مجموعه از ۲۰ عکس روایی هستند که در اردیبهشت ماه همین سال در گالری گلستان تهران به نمایش در آمده و اکنون نیز در گالری گذار، روی دیوار رفته‌اند.

وی افزود: این تصاویر درباره زمان و مکان صحبت می‌کنند؛ در واقع عکاس کادری را انتخاب کرده و ایستاده تا بعد از گذشت مدتی، اشخاصی که در آن کادر قرار می‌گیرند، داستان خود را روایت کنند.

این عکاس ادامه داد: در این مجموعه، مستند بودن تصاویر مورد توجه قرار گرفته و حتی فریم‌ها نیز بر اساس زمان ثبت شدن کنار هم قرار گرفته‌اند و هیچ جابجایی انجام نشده است، اما هر عکس داستانی دارد، روایت‌ها در هر تصویر مشهود است و تلاش بر این بوده که استقلال هر عکس حفظ شود.

پرواز تصریح کرد: تمامی این عکس‌ها در کتابی که امسال منتشر خواهد شد، وجود دارند و داستانی در کنار هر عکس روایت می‌شود که ممکن است واقعی و یا خیالی باشد؛ به هر حال هر کدام از این تصاویر به منظور روایت‌گری زمان و مکان به تصویر کشیده شده اند.

وی درباره آثار به نمایش آمده در این نمایشگاه افزود: این تصاویر حاصل چند سال تلاش است و البته تعدادی از آن‌ها حذف شده و به نمایش در نیامداند.

این عکاس درباره ارتباط شعرهایی که می‌سراید با عکس‌هایش اضافه کرد: ممکن است مواقعی باشد که این شاعرانگی بر تصاویر اثر بگذارد اما ناخودآگاه است، چرا که به طور کلی این فن‌ها باعث تغییر در رفتار می‌شوند؛ اما شخصا نخواستم که تصاویر وارد فضای فانتزی شعر شوند.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه «باد عقربه‌ها را جابجا می‌کند» با عکس‌هایی از سهراب پرواز، تا ۳ دی ماه در محل گالری گذار، واقع در خیابان حکیم نظامی، کوچه سنگ‌تراش‌ها، برای علاقمندان به هنر عکاسی، برگزار می‌شود.

کد خبر 360319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.