دوربان، سبزترین شهر آفریقای جنوبی

دوربان یکی از شهرهای پر بازدید آفریقای جنوبی است که پروژه های جالبی برای زیباسازی شهری در آن صورت گرفته و هر سال گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دوربان، سومین شهر بزرگ آفریقای جنوبی است که در فهرست سبزترین شهرهای جهان جای گرفته است. در این شهر پروژه های پایدار، فضاهای سبز، مکان‌های تاریخی و تجاری بسیاری به چشم می‌خورد و ساکنانی از شهرهای مختلف آفریقای جنوبی و شبه قاره هند را در خود جای داده است. جالب است بدانید که بیشتر هندی‌هایی که خارج از کشور هند زندگی می‌کنند، در دوربان ساکن هستند. از آنجا که در این شهر لباس هندی محبوبیت دارد، بسیاری از زنان این شهر لباس ساری بر تن دارند.

پروژه‌های شهر سبز دوربان

گردش دراین شهر زیبا و کشف محیط پیرامون با پای پیاده، روزنه‌ای را به سوی هنر، معماری و آثار تاریخی شهر "دوربان" می‌گشاید. از پروژه‌های جالب این شهر می‌توان به استفاده از یخ توسط واحد تهویه مطبوع برای خنک سازی ساختمان‌ها و صرفه جویی در مصرف برق، دفع زباله‌های مواد غذایی که پس از پردازش وارد سیتم فاضلاب می‌شود و بازیافت مواد زائد اشاره کرد. دیگر پروژه سبز این شهر پروژه " Green Hub " است که هدف از آن پیوند دادن مردم محلی با طبیعت توسط گردشگری و ورزش های ماجراجویانه نظیر قایقرانی، پیاده روی ، دوچرخه سواری در کوهستان، تماشای پرندگان و برگزاری تورهای فرهنگی است.

بازار دوست داشتنی شهر دوربان

یکی از بازارهای دوست داشتنی در شهر دوربان، "I HEART MARKET" است که در  استودیوم "Moses Mabhida" و مرکز این شهر قرار دارد. این بازار شلوغ و معروف گنجینه‌ای از هنرهای دستی و محلی شهر سبز آفریقای جنوبی، انواع لباس، جواهرآلات و رستوران هایی را که غذاهایی با کیفیت عالی را در محیط بیرون سرو می‌کنند، در اختیار گردشگران و خریداران قرار می‌دهد. بیشتر این بازار را عمارتی تشکیل می‌دهد ‌ که‌ چشم‌ انداز خوبی‌ داشته‌ و  سایه خورشید را به خوبی منعکس می‌کند.

استادیوم" "Moses Mabhida

استادیوم "Moses Mabhida" یکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی جهان است که میزبان جام جهانی سال ۲۰۱۰ بوده است. این استادیوم دارای ۸ هزار و پانصد صندلی میزبان است. جالب است بدانید که جشنواره طعم‌های دوربان و بسیاری از رویدادهای ورزشی در این مکان برگزار می‌شود. یکی ازمواردی که باعث شده است این شهر گردشگران زیادی را به خود جذب کند، برگزاری جشنواره سالانه طعم‌ها است که مانند فستیوال طعم ها در "نیواورلئان" بوده و افراد زیادی نظیر هنرمندان، افراد مشهور بین المللی، سرآشپزهای آفریقایی و ... را به سوی خود می‌کشاند. پارک "PIGEON VALLEY" نیز از جاذبه های زیبای گردشگری دوربان است که در قلب یک منطقه مسکونی قرار گرفته و یک فضای سبز  ۱۰ هکتاری نسبتا ناشناخته محسوب می شود که بیشتر افراد بومی از آن بازدید می‌کنند.

کد خبر 360252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.