ورودی‌های حرم‌ امام رضا(ع) برای معلولان مناسب‌سازی می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد گفت: بیش از یک میلیون مترمربع از پیاده‌روهای سطح شهر برای معلولان و کم‌توانان جسمی و حرکتی طی ۹ سال گذشته بهسازی و مناسب‌سازی شد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا حسین‌نژاد اظهار کرد: با بیان اینکه به منظور رفاه حال شهروندان و با هدف مناسب‌سازی محیط برای تردد مناسب شهروندان معلول و کم‌توان جسمی و حرکتی تعداد یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۳۳۶ مترمربع از پیاده‌روهای سطح شهر از سال ۸۸ تا کنون بهسازی شد، همچنین بهسازی ۱۵ هزار و ۴۰۰ مترمربع پیاده‌رو ویژه معلولان نیز در دست اجرا است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های این معاونت در ارتباط با مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان و سایر کم‌توانان جسمی- حرکتی، ادامه داد: تاکنون ۱۸۸ هزار و ۸۱۴ متر طول نوار بساوایی در پیاده‌روهای شهر اجرایی شده که شامل پیاده‌روی لمسی مخصوص نابینایان و کم‌بینایان است. همچنین یک هزار و ۸۰۰ متر نوار بساوایی دیگر نیز در سطح معابر شهر در حال اجرا است.

حسین‌نژاد با اشاره به تشکیل کمیته "مناسب‌سازی ساختمان‌ها و فضاهای شهری برای توان‌یابان" خاطرنشان کرد: این کمیته به منظور ایجاد تمرکز و هماهنگی در فعالیت‌های مرتبط با مناسب‌سازی محیط شهری در معاونت شهرسازی و معماری شکل گرفته است.

نظارت بر رعایت ضوابط مناسب‌سازی برای معلولین

وی با اشاره به تدوین دستورالعمل اجرایی نحوه جانمایی نوار بساوایی در فضاهای شهری، گفت: تهیه محتوای آموزشی، فرهنگ‌سازی و تبلیغات محیطی شامل بیلبوردهای شهری، تهیه بروشور، تهیه و پخش کلیپ آموزشی و ... در رابطه با مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان و سایر کم‌توانان جسمی - حرکتی در این راستا صورت گرفته است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: ساز و کار نظارت بر رعایت ضوابط مناسب‌سازی ویژه معلولان در مرحله طراحی پروژه‌های شهری برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

هماهنگی با آستان قدس رضوی برای مناسب‌سازی محوطه ورودی‌های حرم‌مطهر

حسین‌نژاد به اختصاص ردیف بودجه خاص برای رفع نواقص مناسب‌سازی محیط شهری اشاره کرد و گفت: با معاونت بقاع متبرکه آستان قدس رضوی تعاملی صورت گرفته است تا محوطه ورودی‌های حرم‌مطهر برای معلولان و سایر کم‌توانان جسمی- حرکتی مناسب‌سازی شود.

کد خبر 360223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.