احمدی فر: فرهنگ مقاومت در ادبیات کهن ما وجود دارد

رییس حوزه هنری اصفهان گفت: فرهنگ مقاومت در ادبیات کهن و دینی ما وجود دارد و خوشبختانه بعد از انقلاب این فرهنگ پایداری به کشورهای دیگر رسیده و تمام این حرکات موجب شده است که فرهنگ پایداری شکل دیگری به خود گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا ، مهدی احمدی فر در اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت اصفهان که امشب _شنبه ۱۰ آذر_ در سینما سوره اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: پیرو مذاکرات مسئولان حوزه هنری استان اصفهان و موافقت دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت قرار شد این رویداد بزرگ سینمایی همزمان با تهران در شهر اصفهان نیز برگزار شود.

وی ادامه داد: استان اصفهان با ۲۳ هزار شهید یکی از نمادهای حضور مردم در دفاع مقدس است و پوسترهای اصلی و بخش ویژه عماد مغنیه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با حضور خانواده های شهید محمدطاها اقدامی، کوچک‌ترین شهید حادثه تروریستی اهواز و شهید شیروانیان اولین شهید مدافع حرم، در عمارت سعدی حوزه هنری اصفهان رونمایی و قرار شد بعد از اختتامیه ساخت فیلم زندگی این دو شهید کلید بخورد.

احمدی فر اظهار کرد: مردم استان اصفهان در دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی در همه عملیات ها به عنوان عاملان اصلی و پیش قدم در جبهه جنگ حضور و در پیروزی ها سهم اساسی داشتند.

وی اضافه کرد: فرهنگ مقاومت در ادبیات کهن و دینی ما وجود دارد و خوشبختانه بعد از انقلاب این فرهنگ پایداری به کشورهای دیگر رسیده است و تمام این حرکات موجب شده که فرهنگ پایداری شکل دیگری به خود بگیرد و در ادبیات جهان نیز حجم مرثیه سرایی ها کم نبوده است.

رییس حوزه هنری اصفهان افزود: اکران ۴۵ فیلم از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در اصفهان از دستاوردهای این جشنواره است. از برکات این برنامه نشست ها و کارگاههای تخصصی بود که اهالی سینما از آن بهره بردند.

کد خبر 360147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.