چگونه صورتمان را چاق کنیم؟

بسیاری از افراد برای چاقی صورت خود به روش‌های دارویی و تزریقی پناه می‌برند، غافل از اینکه این روش‌ها اغلب دارای عوارض است و با بکارگیری راهکارهای طبیعی و آسان می‌توان علاوه بر افزایش نشاط پوست صورت، به چاق شدن آن کمک کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مؤلفه‌های بسیاری بر پوست صورت تاثیر گذار است و مانع چاق شدن صورت و گونه‌ها می شوند. به عنوان مثال فست فودها از جمله غذاهایی هستند که نه تنها به سیستم گوارش آسیب می‌رساند و سلامت قلب و عروق را به خطر می‌اندازد، بلکه مشکلاتی نیز بر سطح پوست ایجاد می‌کند. موضوع قابل توجه اینکه مصرف مواد غذایی مفید مانند تخم مرغ، شیر، مواد پروتئینی، منابع غنی از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها به حفظ سلامت پوست صورت کمک زیادی می‌کند. 

از دیگر مواردی که بر کیفیت پوست صورت اثر می‌گذارد، خواب ناکافی است که باعث لاغر شدن صورت، افتادگی پوست و چین و چروک می‌شود. بنابراین به منظور حفظ سلامت پوست صورت و چاق شدن صورت، توصیه می‌شود افراد به میزان کافی بخوابند و استرس‌های روزانه را از خود دور کنند. 

در اینجا شما را با روش‌های طبیعی برای چاق شدن صورت آشنا می‌کنیم:

تاثیر معجزه‌آسای آب بر چاق شدن صورت

نوشیدن آب به مقدار کافی از مواردی است که بسیاری از ما آن را فراموش می‌کنیم. اما جالب است بدانید که نوشیدن آب کافی در طول روز علاوه بر تامین سلامت بدن، بر  پوست و چاق شدن صورت تاثیر معجزه‌آسایی دارد. موضوع مهم اینکه هیچ یک از مایعات و نوشیدنی‌ها، جای آب را نمی گیرد. شیر نیز به دلیل سرشار بودن از پروتئین و املاح معدنی از جمله نوشیدنی‌هایی است که به چاق شدن صورت کمک می‌کند. از آنجا که مواد موجود در شیر در کمتر ماده غذایی یافت می‌شود، افراد می‌توانند برای چاق شدن صورت، روزانه دو لیوان شیر تازه بنوشند.

با خوردن سالاد، شادابی صورت خود را افزایش دهید

برای افزایش شادابی و نشاط صورت و همچنین پر شدن و چاق شدن صورت توصیه می‌شود افراد سالاد کاهو و جوانه گندم را در برنامه غذایی خود قرار دهند. جوانه گندم به دلیل دارا بودن ویتامین E و ویتامین‌های گروه  Bتاثیر زیادی در آب‌رسانی و افزایش آب میان بافتی صورت دارد. از دیگر میوه‌هایی که باعث لطیف کردن پوست صورت و آب‌رسانی به سلول‌های سطحی پوست می‌شود، خیار است. از آنجا که خیار جزء میوه‌های پر آب محسوب می‌شود، خوردن آن و همچنین تهیه ماسک این میوه جادویی برای چاق شدن و نشاط صورت موثر است.

درمان افتادگی پوست با مصرف گیاه " آلوئه ورا"

گیاه آلوئه ورا دارای مقدار بالایی آنتی اکسیدان است و به دلیل برخورداری از حالت کشسانی، مانع افتادگی پوست می‌شود. همچنین به منظور چاق شدن صورت می‌توان ژل آلوئه ورا را برای مدت ۱۵-۱۰ دقیقه بر روی صورت ماساژ داد. یکی دیگر از راهکارهای طبیعی برای چاق شدن صورت ترکیب گلاب و گلیسیرین است. افرادی که تمایل به چاق شدن صورت دارند، می‌توانند شب‌ها قبل از خواب این ترکیب را بر روی صورت خود بمالند و هنگام صبح آن را بشویند.

نقش طب سوزنی در چاق شدن صورت

طب سوزنی از دیگر مواردی است که به چاق شدن صورت کمک می‌کند. برای رسیدن به این مقصود افراد می‌توانند به یک متخصص طب سوزنی مراجعه کنند. در این روش با بهبود جریان گردش خون و ایجاد تحریک به چاق شدن صورت کمک می‌شود.

کد خبر 360143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.