"قلب شیر" هم به لیگ برتر اضافه شد

افشین قطبی سرمربی جدید تیم فولاد خوزستان که قبل از این در فوتبال ایران هم بر روی نیمکت باشگاهی نشسته و هم هدایت تیم ملی را بر عهده داشته، بار دیگر با حضورش در فوتبال ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با وجود اینکه خبر سرمربی‌گری افشین قطبی در تیم فولاد خوزستان در هیاهوی برگزاری رقابت‌های هفته چهاردهم لیگ آنطور که باید و شاید مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفت اما قطبی امروز به اهواز رفته تا کار خودش را به عنوان سرمربی تیم فولاد خوزستان آغاز کند.

فولادی‌ها بعد از اینکه ابتدای فصل را با سیروس پورموسوی آغاز کردند در ادامه اختیار کار را به دستیار رومانیایی او سپردند و بعد هم عزیز فریسات برای دو مسابقه هدایت فولاد را بر عهده گرفت تا در نهایت افشین قطبی در آخرین بازی نیم فصل اول لیگ فولاد که در مقابل تراکتورسازی هم برگزار می‌شود بر روی نیمکت خوزستانی ها بنشیند.

اما نظر مثبت فولادی‌ها در شرایطی افشین قطبی را به ایران آورده که حضور این مربی و سابقه‌ای که در فوتبال ایران دارد می‌تواند اعتبار رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران را بالاتر ببرد.

در حال حاضر مربیانی مثل مجید جلالی، امیر قلعه‌نویی،علی دایی و برانکو ایوانکویچ با کسب ۹ عنوان قهرمانی تاریخ لیگ برتر در ۴ تیم پیکان، سپاهان، سایپا و پرسپولیس حضور دارند و مربیان بسیار با تجربه‌ای در این زمینه هستند. اضافه شدن افشین قطبی به این جمع و سابقه قهرمانی او در لیگ هفتم موضوع دیگری است که عیار نیمکت‌ها در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی ایران را بالاتر هم می‌برد و بدون شک در افزایش کیفیت لیگ ما موثر خواهد بود.

البته فوتبال اصفهان نگاه خوش‌بینانه‌ای نسبت به افشین قطبی ندارد چون جام قهرمانی طلایی‌پوشان در هفته پایانی لیگ هفتم در مقابل پرسپولیسی که افشین قطبی را بر روی نیمکت داشت از دست رفت ولی اصطلاحات خاص قطبی در دوران کاری خودش به مانند عبارت "قلب شیر" به نوعی رسانه‌ها را نسبت به تیم فولاد خوزستان حساس خواهد کرد.

از طرف دیگر این جمع مربیان در مقاطعی جداگانه به عنوان سرمربی تیم ملی هم مشغول به کار بوده‌اند و کمتر بیاد می‌آوریم که فوتبال داخلی ما در فصلی شاهد جمع شدن مربیان ملی و کاپیتان‌های فوتبال ما در یک دوره لیگ بوده باشد و این نام‌های سرشناس در کنار مربیان جوان و آینده‌داری مثل یحیی گل محمدی، علیرضا منصوریان؛ رضا مهاجری،علی کریمی، جواد نکونام و مهدی تارتار می‌توانند فوتبال داخلی ایران را به اوج هیجان برسانند.

نبردهای متعدد استاد و شاگرد که در درون رقابت‌های لیگ شکل خواهد گرفت، نیم فصل دومی داغ و شاید جنجالی را در پیش روی هواداران فوتبال قرار می‌دهد و استفاده از تاکتیک‌های متفاوت و به روز مربی‌گری از جانب این مربیان سرشناس و البته اکثرا به روز می‌تواند عیار لیگ ایران را افزایش دهد.

کد خبر 360093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.