هواداران سپاهان در نقش جهان دیده نشدند

حضور پرتعداد هواداران تیم فوتبال سپاهان در بازی مقابل پدیده مشهد به خوبی مورد توجه مسئولان برگزاری مسابقه قرار نگرفت تا خیلی از این هواداران طلایی‌پوش در لیست شمارش قرار نگیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حضور گسترده و پرشور هواداران تیم فوتبال سپاهان در بازی روز گذشته تیمشان در مقابل پدیده مشهد نشان داد که بیخود نیست علاقمندان به فوتبال نام تیم سپاهان را در کنار پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی تبریز به عنوان یکی از چهار تیم پرطرفدار فوتبال ایران قرار داده‌اند.

حضوری بالغ بر ۴۵ هزار هوادار سپاهان آن هم در روزی که حریفشان تیمی به جز پرسپولیس و یا استقلال بود نشان داد که سپاهان پایگاه مردمی بسیار محکمی در بین اصفهانی‌ها دارد و اگر این تیم در کورس رقابت و قهرمانی در لیگ قرار بگیرد سپاهانی‌ها هم برای حمایت از تیمشان چیزی کم نخواهند گذاشت.

سالهاست که هواداران دو تیم پرسپولیس و استقلال برای بیان برتری تعداد هواداران خودشان نسبت به رقیب سنتی از ظرفیت سابقاً یکصدهزار نفری استادیوم آزادی استفاده لازم را می‌بردند و همین امروز در شرایطی که بنا بر اعلام رسمی فدراسیون فوتبال و مدیریت مجموعه آزادی حداکثر ظرفیت تماشاگر این استادیوم به ۸۰ هزار نفر می‌رسد باز هم واژه یکصدهزار نفری عبارتی است که حتی در سطح لیگ قهرمانان آسیا هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تا پاییز سال ۹۵ و قبل از اینکه استادیوم نقش جهان مورد استفاده سپاهان قراربگیرد ظرفیت ۱۰ هزار نفره استادیوم فولادشهر میزبان بازی‌های مهم سپاهان در سطح لیگ و آسیا بود و در بعضی از مسابقات کمبود سکو، تعدادی از هواداران سپاهان را هم به خانه‌هایشان برگرداند. با این حال بعد از بهره‌برداری از استادیوم نقش جهان سپاهان شرایط بهتری برای میزبانی از رقبای خودش پیدا کرد ولی استقبال بسیار خوب هواداران از بازی سپاهان و پدیده نشان داد که مدیریت فولاد مبارکه باید خیلی زود به فکر راه اندازی طبقه دوم این استادیوم هم باشد.

البته نقطه تاریک این اتفاق دیده نشدن آن جمعیت هواداران پرتعدادی بود که حتی رنج ۹۰ دقیقه ایستادن در بالای سکوها و زیر سقف را هم به جان خریدند تا شاهد بازی تیمشان باشند و بنا بر اعلام منابع معتبر انسانی در مجموعه نقش جهان تعداد تماشاگران بازی سپاهان و پدیده چیزی نزدیک به ۴۵ هزار نفر بوده است ولی در اعلام رسمی اسکوربرد ورزشگاه که از جانب مسئولان برگزاری مسابقه بود به عدد ۳۸ هزار نفر اشاره شد که همان تعداد صندلی‌های موجود در طبقه پایینی است و بیش از ۷ هزار هوادار سپاهان که بر روی پله راهروها و زیر سقف بصورت ایستاده بازی را تماشا کردند در این آمار دیده نشدند.

در روزهایی که هواداران سه تیم پرطرفدار دیگر تحت هر شرایطی سعی می‌کنند از لحاظ تعداد جمعیت هواداری خودشان را نسبت به رقبا برتر نشان دهند این خودزنی داخل اصفهان که از جانب مسئولان برگزاری مسابقه انجام شد حق هواداران پرتعداد سپاهان در بازی روز گذشته را نداد و اگر مطابق روال اعلام جمعیت هواداری در استادیوم آزادی که همراه با اغراق صورت می‌پذیرد در اصفهان به دنبال اعلام جمعیت نیستید حداقل رقم صحیح را اعلام کنید تا سپاهان به داشتن چنین هوادارانی به خودش ببالد.

کد خبر 360091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م میر IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    2 0
    چرااونهایی که اومدن پشت در وبخاطر کمبود جا برگشتن ویه نیمه رو از دست دادن رونمیگی که من خودم جزو اون دسته بودم