هدفمند شدن پژوهش‌های دانش‌آموزی در اصفهان در دستور کار است

رییس گروه پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به هدفمندسازی پژوهش‌های دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: بیشتر هدف گذاری این همایش هدفمند کردن پژوهش‌ها در راستای اولویت‌های اداره کل آموزش و پرورش و ترغیب وتشویق همکاران به انجام فعالیت‌های پژوهشی بیشتری است.

زهره متقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص برنامه‌های  آموزش و پرورش استان اصفهان به مناسبت هفته پژوهش اظهار کرد: برای این امر در هفته پژوهش سه محور کلی تعریف شده است تا بتوانیم بر اساس آن تفکر پژوهشی را در بین معلمان و دانش‌آموزان ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه یکی از سه محور اصلی است برنامه‌ریزی هفته پژوهش در آموزش و پرورش استان اصفهان است، افزود: در این نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش‌آموزان و فرهنگیان با همکاری کل دستگاه‌های اجرایی و با نظارت استانداری در محل دایمی نمایشگاه‌ها در قالب ۱۰ غرفه خاص به نمایش گذاشته می‌شود.

رییس گروه پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه معمولاً هر ساله برای ارایه یافته‌های افراد این نمایشگاه رشته‌های متفاوتی را پیگیری می‌کند، اظهار کرد: این رشته‌ها شامل ماشین‌های خورشیدی، صنایع شیمیایی، نانو، هوا و فضا، رباتیک  است و برنامه ریزی این فعالیت‌ها بیشتر درحوزه معاونت آموزش متوسطه و در جشنوراه هفته پژوهش کمک می‌شود تا یافته‌های افراد در نمایشگاه ارایه شوند.

متقی درباره جشنواره‌های دوره ابتدایی و گروه سمپاد، گفت: جشنواره جابر بن حیان در دوره ابتدایی است که طرح‌های پذیرفته شده سطح استانی و کشوری را در غرفه‌های مربوط به جابر بن حیان معرفی می‌کند. جشنواره‌های خوارزمی نوجوان و جوان و جشنواره علوم  اسرار و شناختی هم وجود دارد که با گروه‌های مختلف ابتدایی و سمپاد همکاری می‌شود تا طرح‌های پذیرفته شده آنها در سطح استان و کشور در این غرفه‌ها ارایه شوند.

وی یاد آور شد: با محوریت مرکز تحقیقات معلمان نیز غرفه‌هایی خواهیم داشت و دبیر خانه‌های پژوهشی یافته‌ها و آثار پژوهشی همکاران فرهنگی را در این غرفه‌ها ارایه می‌کنند.

رییس گروه پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره جشنواره دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: جشنواره دانش آموزی نیز در هفته پژوهش با مدیریت و نظارت دبیرخانه هفته پژوهش استان پیگیری می‌شود و سه طرح اصلی در دوره ابتدایی، دوره متوسطه اول و متوسطه دوم است که توسط کمیته داوری به عنوان بهترین طرح‌های برتر دانش‌آموزی مورد دفاع قرار گرفته و معرفی می‌شوند.

وی برگزاری همایش تجلیل از پژوهشگران برتر استان اصفهان را نیز از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش اعلام کرد و افزود: در این همایش پژوهشگران برتر کل استان در ۴۱  منطقه و ناحیه استان را جمع کرده و علاوه بر ارایه سیاست‌های پژوهشی استان و آسیب‌شناسی و بررسی و ارایه پژوهش‌های سال بعد از پژوهشگران برتر در حوزه‌های متفاوت تقدیر می‌شود.

متقی به هدفمندسازی پژوهش‌های دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: بیشتر هدف گذاری این همایش هدفمند کردن پژوهش‌ها در راستای اولویت‌های اداره کل آموزش و پرورش و ترغیب وتشویق همکاران به انجام فعالیت‌های پژوهشی بیشتری است.

وی با بیان اینکه جشنواره پژوهش‌های دانش‌آموزی برای چهارمین سال متوالی در اصفهان برگزار می‌شود، افزود: باید توجه داشت که دانش‌آموزان اصفهانی در حوزه پژوهش همواره جزء سه استان برتر کشور بوده و مورد تقدیر در سطح وزارت‌ آموزش و پرورش نیز قرار گرفته‌اند.

رییس گروه پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص محورهای پژوهش در آموزش و پرورش استان اصفهان نیز اظهار کرد: سلامت دانش‌آموزان، آسیب‌های اجتماعی مدارس، مسائل مربوط با روش‌های نوین آموزشی و ... از مهم‌ترین پژوهش‌های صورت گرفته در استان اصفهان بوده است که در دو بخش آکادمیک و دانش‌آموزی پیگیری شده است.

کد خبر 360070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.