۵۰۰ میلیون اعتبار برای پژوهش‌ آلودگی هوا اختصاص یافت

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برای پژوهش در حوزه آلاینده‌های جوی اصفهان بودجه ۵۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است، گفت: نتایج به دست آمده از این پژوهش خدمت بسیار موثری در جهت کاهش آلاینده‌های شهر اصفهان خواهد کرد.

علیرضا نصر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه توجه به محیط زیست یکی ازاولویت‌های مدیریت شهری اصفهان در پنجمین دوره است، اظهار کرد: این موضوع در همه بخش‌ها به جدیت دنبال می‌شود.

وی به برگزاری جلسه‌ای با مسئولان دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص سنجش دقیق منابع آلاینده شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: در صدد تعیین سهم هر بخش در تولید آلاینده‌ها هستیم تا بتوان بر اساس اطلاعات به دست آمده برنامه‌ریزی‌های بهتری را در دستور کار قرار داد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برای پژوهش در حوزه آلاینده‌های جوی اصفهان بودجه ۵۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: نتایج به دست آمده از این پژوهش  خدمت بسیار مؤثری در جهت کاهش آلاینده‌های شهر اصفهان خواهد کرد تا با توجه به دلایل و مدارک علمی مباحث آلاینده‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

وی اضافه کرد: سه هزار و ۷۰۰ هکتار فضای سبز در اصفهان وجود دارد، این  فضا به جهت منظر شهری بسیار حائز اهمیت است و در کاهش آلاینده‌ها نیز نقش بسزایی دارد که تمام تلاش شهرداری اصفهان در شرایطی که اصفهان دچار خشکسالی شده محافظت و نگهداری به نحو احسن از این منبع الهی است.

نصر اصفهانی تصریح کرد: در گذشته میانگین طول عمر یک اتوبوس سه سال بود و شهرداری هم در شرایط مالی خوبی قرار داشت اما در حال حاضرمیانگین طول عمر یک اتوبوس شش سال است و این موضوع نیز در افزایش آلاینده‌های زیست محیطی مؤثر خواهد بود اما شهرداری موضوع معاینه فنی وسایل نقلیه خود را مرتب پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به نصب ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای  اصفهان توسط شهرداری اظهار کرد: اطلاعات به دست آمده در این ایستگاه به برنامه‌ریزی در زمینه نوع و زمان تردد، اولویت بندی برای پیشگیری در مناطق و ... کمک قابل توجهی خواهد کرد تا شرایط زندگی با کیفیت‌تری را برای شهروندان ایجاد کنیم.

نایب رییس شورای شهر اصفهان  با بیان اینکه برخی از پژوهشگران و محققان دانشگاه‌های صنعتی اصفهان و دانشگاه اصفهان نسبت به بی توجهی برخی دستگاه‌ها نسبت به عدم توجه به وظایفشان در زمینه کاهش و مدیریت آلاینده‌های زیست محیطی گلایه دارند، ادامه داد: پژوهشگران برای ارایه نتایج به همکاری سازمان‌های مربوطه نیاز دارند؛ اتمام طرح پژوهشی تعیین میزان آلاینده‌های اصفهان یک عزم ملی را می‌طلبد و خساست تا این اندازه نگران کننده است.

وی تصریح کرد: شهرداری هزینه‌های این پژوهش را تقبل کرده و تمام همکاری‌های لازم را انجام داده و بی شک این طرح تنها به دست مدیریت شهری، شهرداری و شورای شهر به اتمام نخواهد رسید.

کد خبر 360033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.