سرمایه های بزرگ اقتصادی و صنعتی نیاز امروز کشور است

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: سرمایه‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی برای نجات جامعه لازم است، اما در کنار این‌ها عدالت اجتماعی، فرهنگ ساده زیستی، مقابله با تبعیض و روحیه اشراف‌گری هم مورد توجه جدی قرارگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان  در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته زرین شهر با بیان اینکه در انتخاب مدیران و برنامه‌ریزان کشور باید هوشیارانه عمل کرد، اظهار کرد: برخی فرزندان مسئولان حتی یک لحظه هم در کشور بزرگ و تربیت نشده‌اند و همه چیز آنها برگرفته از فرهنگ غرب بوده و زمانی که فردی تحت تربیت غربی قرار گیرد و در کاخ ها بزرگ شده باشد درد درمندان و مشکلات جامعه را نخواهد فهمید از این جهت اگر آینده کشور به دست این افراد بیفتد خطرات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بزرگان دین نه از باب تقدس بلکه برای مسایل اقتصادی و سیاسی واجتماعی به میدان آمدند، افزود: علمای بزرگ کشور همیشه در صف اول مبارزه با تهاجم دشمنان بوده‌اند، علمای بزرگی که برای دفاع از استقلال کشور و تولید و رونق اقتصادی بومی با تمام وجود به میدان آمدند و تاریخ این اقدامات شجاعانه و مؤثر را ثبت و ضبط کرده است، باید به اقدامات توجه جدی داشت.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: برخی از علمای بزرگ کشور برای حمایت از تولید ملی حتی کالا و لباس خارجی را تحریم کردند و با اقدامات خود از صنعت داخلی و کشاورزان حمایت عملی انجام دادند و امروز جای اینگونه حمایت‌ها در فرهنگ و جامعه خالی است.

وی ادامه داد: یکی از مبارزان واقعی با کالای خارجی آیت الله سید حسن مدرس بود که با ساده زیستی و عدم استفاده از کالای خارجی راه  و رسم زندگی فردی، اجتماعی را به همگان آموخت.

باقریان اضافه کرد: برخی کشورها در برابر آسیب دیدن یک حیوان واکنش نشان می‌دهند، حتی با نصب دوربین‌های مجهز به سیستم روز دنیا در دورترین نقاط مراقب نسل حیوان هستند واگر کسی کوچکترین آسیبی به یک حیوان بزند با او مقابله می‌کنند اما چه شده است، که در برابر جنایت‌های متعدد استکبار جهانی و گرفتن جان ارزشمند انسان‌ها سکوت اختیار کرده‌اند.

وی عنوان کرد: امروز کودکان، زنان و مردان مظلومی که با وحشی‌گری به خاک وخون کشیده می‌شوند برای نهادهای بین‌المللی هیچ ارزشی ندارد، و باید گفت وجود سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و حتی سازمان حقوق بشر فقط یک بازی برای گمراه کردن افکار عمومی است، اما به لطف خدا امروز انسان‌های آزاده در سراسر دنیا هوشیار و بیدار شده و در برابر سکوت جوامع و سازمان‌های بین‌المللی واکنش نشان می‌دهند.

خطیب نماز جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: غرب و آمریکا با حمایت از بن سلمان به دنبال منافع خود هستند، آنها این جوان را روی کار آورده و از او حمایت کردند و برای به تخت رسیدن چنین فردی هزاران جنایت را در کشور عربستان انجام دادند تا خیال آنها از باب تامین منابع خود تا ۵۰ سال آینده راحت باشد.

وی افزود: جنگ یمن و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم  این کشور نیز از توطئه‌های امریکایی_اسرائیلی است، که به دست مهره آنان یعنی بن سلمان در حال انجام است.

باقریان تصریح کرد: در حوادث ۱۱ سپتامبر برای همه روشن شد که عربستان چه نقش مهمی در آن حادثه داشته، اما چرا آمریکا و مجامع بین‌المللی با هزینه بسیار این نقش مسلم را انکار و نادیده گرفتند؟ آنها صرفاً به دنبال منافع خودشان هستند و در مسیر رسیدن به منافع خود معیارهای انسانی و قرآنی، جان انسان‌های مظلوم، آرمان فلسطین و هزارن مورد دیگر را زیر پا می‌گذارند و کسی هم صدایش در نمی‌آید.

وی با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند عدالت اجتماعی است، ادامه داد: سرمایه‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی برای نجات جامعه لازم است، اما در کنار این‌ها عدالت اجتماعی، فرهنگ ساده زیستی، مقابله با تبعیض و روحیه اشراف‌گری هم مورد توجه جدی قرارگیرد.

امام جمعه زرین شهر اضافه کرد: بر همه‌ی آحاد جامعه تکلیف است، که عدالت اجتماعی را مطالبه‌گری کنند چراکه اگر عدالت اجتماعی، احیا فرهنگ ناب ساده زیستی مقابله با تبعیض و توجه به فقرا و مستضعفین را از مدیران و مسئولان مطالبه کردیم  ان مسئول و مدیر دیگر به بازی های سیاسی و جناحی روی نمی اورند.

وی عنوان کرد: عدالت اجتماعی باید برای همه ملموس باشد و برهمین اساس باید به یک قانون اجرای و علمیاتی در کشور شود، از این رو نیاز است، رسانه‌ها به میدان بیایند.

باقریان با بیان اینکه اسلام بین انسان ها هیچ تفاوتی غیر از تقوا قایل نشده است، عنوان کرد: فرهنگ غنی اسلام با آینده نگری خود همواره با تفاوت بین انسان ها مقابله کرده و شاید یکی از فلسفه های دفن انسان با پارچه سفید همین باشد، چراکه غنی و فقیر با کفن ساده دفن می‌شود و در ایام حج نیز همه حاجیان با لباس ساده در برابر خداوند قرارمی‌گیرند.

کد خبر 360002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.