خوش‌بینی راه را برای نفوذ سیاسی و اقتصادی دشمن باز می‌کند

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت: خوش‌بینی و سازش با غرب از بزرگترین خطرهایی است که راه سلطه و نفوذ دشمن را فراهم می‏‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر با بیان اینکه دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، اخیراً بار دیگر در اظهاراتی توهین‌آمیز ملت ایران را «ملتی تروریست» خطاب کرد، گفت: این سخنان توهین‌آمیز ترامپ در حالی مطرح می‌شود که ایران در منطقه به‌عنوان پرچم‌دار مبارزه با تروریسم و آمریکا کشوری حامی تروریست‌ها و جنگ‌طلب شناخته می‌شود.

وی افزود: برای کشوری که تنها ۲۳۹ سال از تاریخ حیاتش می‌گذرد و ۹۳ درصد از عمر خود یعنی ۲۲۲ سال ‌را در جنگ و تجاوز به کشورهای مختلف در سرتاسر جهان سپری کرده و تنها در ۱۷ سال اخیر ۵۰۰ هزار نفر قربانی سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا شده است، چگونه می تواند ملت ایران را «ملتی تروریست» بداند.

امام جمعه فولادشهر با بیان اینکه آمریکا در مسیر جنگ‌طلبی خود حتی از بدترین شیوه‌های جنگی نیز استفاده کرده است، افزود: درحالی که جنگ جهانی دوم پایان‌یافته و ژاپن در حال تسلیم شدن بود، آمریکا با شکست اهداف اصلی‌اش و در راستای مقابله با شوروی، ناکازاکی و هیروشیما ژاپن را بمباران اتمی کرد و ۲۲۰ هزار کشته بر جای گذاشت.

وی تصریح کرد: بمباران این دو شهر به فاصله سه روز به‌عنوان تنها نمونه استفاده از سلاح‌های اتمی در جهان شناخته می‌شود.

سرافراز با بیان اینکه جنگ ویتنام نیز یکی دیگر از نمونه‌های پر از جنایت آمریکا شناخته می‌شود، ادامه داد: این جنگ در سال ۱۹۵۵ آغاز و تا سال ۱۹۷۵ ادامه داشت که به باتلاقی مرگبار برای نظامیان آمریکایی تبدیل و آنان در این جنگ با روش‌های غیراخلاقی مانند استفاده از مواد شیمیایی، جنایات بزرگی مرتکب شدند.

وی اضافه کرد: این جنگ که درنهایت با شکست و خروج نظامیان آمریکا به پایان رسید، لقب طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم را به خود اختصاص داد، جنگی که سه میلیون کشته، نابودی جنگل‌ها و محیط زیست برای ویتنام را در پی داشت.

امام جمعه فولادشهر با بیان اینکه حمله آمریکا به افغانستان و عراق نیز جدیدترین جنگ‌های آمریکا هستند، عنوان کرد: این حمله که به بهانه انفجار برج‌های دوقلو و از بین بردن القاعده انجام گرفت باعث کشتار و خونریزی و عقب‌ماندگی بسیار زیاد در افغانستان شد و از جنگ افغانستان به‌عنوان طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا نام می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: بهانه آمریکا در حمله به افغانستان دستگیری اعضای القاعده بود، گروهی که خودِ آمریکا در شکل‌گیری آن نقش محوری داشت و با حضور آمریکا در این کشور روزبه‌روز قدرت بیشتری گرفت.

سرافراز افزود: نتیجه جنگ افغانستان چیزی جز افزایش کشت مواد مخدر، ناامنی فراگیر، رکود و فرقه‌گرایی و رشد تروریسم نبود و آمریکا با هزینه سنگین نظامی و تلفات بالای جانی با آن مواجه شد و به اهداف موردنظر خود نرسید.

وی با بیان اینکه آمریکا در جنگ با عراق بیش از دو تریلیون دلار در این جنگ هزینه کرد، گفت: علاوه بر این، آمریکا در سال ۲۰۰۳ و به بهانه نابودی سلاح‌های شیمیایی صدام به عراق حمله‌ای غیرقانونی ترتیب داد، جنگی که کارشناسان از آن به‌عنوان فجیع‌ترین شکست ارتش آمریکا نام می‌برند، چراکه نه‌تنها آمریکا به اهداف مدنظر خود در آن دست پیدا نکرد، بلکه عراق را تقدیم به رقبای منطقه‌ای هم‌پیمانان خود کرد و حتی نفوذ خود را در آن از دست داد.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: نتیجه این حملات شکل‌گیری گروه‌های افراطی و تروریستی متعددی در جهان بوده که امنیت را در ابعاد جهانی به خطر انداخته است، گروه تروریستی و تکفیری داعش و گروه‌های تکفیری همفکر داعش در عراق، سوریه و لبنان و بسیاری از کشورهای اسلامی در غرب آسیا، برآیند سیاست دولت آمریکا پس از واقعه ۱۱ سپتامبر است.

وی ادامه داد: داعش بزرگ‌ترین گروه تروریستی است که توانست بسیاری از مناطق سوریه و عراق را اشغال کند و جنایت‌های زیادی را در این مناطق انجام داد، ونباید فراموش کرد این گروه تروریستی اساساً ساخته‌ و پرداخته دستگاه‌های اطلاعات آمریکا با هدف تضعیف محور مقاومت بود.

سرافراز اضافه کرد: هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا در کتاب خود با عنوان «گزینه‌های دشوار» اعلام کرده که داعش در واقع ساخته دست آمریکا باهدف تقسیم خاورمیانه است.

وی عنوان کرد: حمایت آمریکا از گروه‌هایی مانند طالبان و القاعده در افغانستان و پاکستان باعث شده که این دو کشور در چهار دهه اخیر در بی‌ثباتی و ناامنی عمیقی گرفتار شوند، حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره در سوریه نیز باعث قربانی شدن صدها هزار غیرنظامی شده است.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: رژیم‌های صهیونیستی و سعودی عربستان نیز به‌عنوان دو رژیم تروریست، تنها با حمایت‌های آمریکا توانسته‌اند درصحنه بین‌المللی به اقدامات تروریستی و ناامن کننده خود ادامه دهند.

وی افزود: با نگاهی گذرا به رفتارهای بین‌المللی آمریکا به‌خوبی این فرضیه را ثابت می‌شود که آمریکا بزرگ‌ترین پشتیبان تروریسم و جنگ‌طلبی در جهان است، جای تاسف دارد که رییس جمهور چنین کشوری با این پرونده سیاه و سابقه تاریک با وقاحت تمام جمهوری اسلامی ایران را که خود قربانی تروریسم است؛ تروریست می خواند.

سرافراز یادآور شد: البته ملت ما به خوبی می دانند که این ها بهانه است و درواقع ناراحتی آمریکا و هم پیمانانش از انقلاب اسلامی و ایستادگی ملت در برابر زیاده خواهی های دشمنان این نظام و ملت بوده و حرف دل این ملت به آمریکا و ایادی آنها این است که از ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید سیدحسن مدرس که در سال ۱۳۱۶ بدست عمال رضاخان گفت: شهید مدرس یکی از پنج مجتهد طراز اول ناظر مجلس دوم مشروطه بود و پس از آن نیز پنج دوره به‌عنوان نماینده در مجلس شورای ملی آن دوران حضور داشت.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: اگرچه مدرس در مجلس همفکر و همراه چندانی نداشت و در اقلیت محض بود، اما ویژگی‌های فردی خاص این شهید والامقام و مجموعه فعالیت‌های برجسته وی به‌نحوی بود که در تاریخ معاصر ایران ماندگار شد و به‌همین‌دلیل روز دهم آذر ماه به نام «روز مجلس» نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: آیت‌الله مدرس، مردانه در مقابل ظلم و جور ایستاد و در راه دفاع از اسلام و حقوق ملت به شهادت رسید تا الگویی برای تمامی مبارزان تاریخ به‌خصوص کسانی باشد که پا به عرصه سیاست گذاشته و قصد دارند به‌عنوان وکیل ملت و به‌عنوان نماینده واقعی ملت ایران در مجلس جمهوری اسلامی ایفای نقش کنند.

سرافراز اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های مهم و کلیدی شهید مدرس که باعث می‌شد بتواند علی‌رغم اقلیت بودن، با صدای رسا حرف حق خود را بیان و در عمل دنبال کند، شجاعت وی بود.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت نماینده مطلوب، مرعوب نیست، فضای سیاسی، رسانه ای، تهدید، هجمه و فشار روی وی تأثیری ندارد و باعث عقب نشینی وی از موضع برحق خود نمی‌شود، و این ویژگی در حیات و سیره سیاسی شهید مدرس بسیار برجسته بود.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: امروز لازم است نمایندگان ملت همچون شهید مدرس با بصیرت و شناخت برنامه‌های دشمنان نظام اسلامی در راستای اعتلای ارزش‌های اسلامی و انقلابی گام برداشته و با توجه به مصالح کشور و منافع ملت، از معامله با استعمارگران و دشمنان اسلام و ملت بپرهیزند.

وی با بیان اینکه جایگاه نمایندگی حساس و زمینه برای تطمیع فراوان است، افزود: نماینده‌ای که با تکیه بر ایمان، اهل مرعوب شدن نیست، تطمیع هم نمی‌شود، چراکه تقوا مانع تطمیع است، و نماینده طراز انقلاب اسلامی در نطق و رای خود، مصالح و منافع مردم و کشور را در نظر می‌گیرد و آن‌را فدای منافع شخصی و جناحی نمی‌کند.

سرافراز تصریح کرد: مجلس مطلوب، در تصمیم‌گیری خود نگاه نمی‌کند این طرح برای کدام جناح سیاسی است، بلکه بر اساس معیار قرآن «قول سدید» را برمی گزیند و در واقع مجلس باید یک مجمع کارشناسی ۲۹۰ نفره و بر اساس «قول سدید» باشد.

وی ادامه داد: شناخت درد مردم و مشکلات کشور و حرکت در مسیر رفع این مشکلات، خواسته و توقع مردم بوده، از این رو پاکدستی و ساده زیستی و به دور از تجملات و تشریفات، انتظار از مجلس در طراز انقلاب اسلامی‌ است.

امام جمعه فولادشهر اضافه کرد: نماینده‌ای که صدها میلیون تومان و حتی گاهی میلیاردی هزینه می‌کند تا وارد مجلس شود، در دوره مسؤولیت خود بیش از آن‌که به فکر انجام وظایف و ماموریت‌های خود باشد، به فکر جبران آن هزینه‌های کلانی است که انجام داده است.

وی با بیان اینکه ساده زیستی نماینده مجلس نتایج و برکات مختلفی دارد، متذکر شد: چنین نماینده‌ای هنگام وضع قانون، اقشار ضعیف جامعه را در نظر می‌گیرد؛ این موضوع خیلی مهم است که جهت قانون به کدام سمت باشد، به نفع ثروتمندان و مرفهین یا از اقشار ضعیف مردم حمایت کند.

سرافراز گفت: برکت دیگر ساده زیستی، پایین آمدن احتمال فساد و تخلف است، مسئولی که زندگی خود و خانواده‌اش را کنترل کرده و اجازه آلوده شدن آن به تجملات و اشرافیت را نمی‌دهد، احتمال بسیار کمتری دارد که دچار لغزش و تخلف اقتصادی شود.

وی افزود: اما مسئولی که به چرب و شیرین دنیا آلوده شد، در چاهی افتاده که ته ندارد چراکه دنیاطلبی پایان ندارد و آب شوری است که انسان هرچه از آن بخورد، تشنه‌تر می‌شود و راه را برای بروز فساد باز می‌کند، چراکه دیگر فرقی ندارد این مال از کجا و چطور کسب می‌شود و هدف فقط کسب امتیاز و مال است.

کد خبر 359999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.