حمل و نقل در لندن، هوشمندتر از همیشه

شرکت نرم افزاری حمل و نقل لندن، خدمات جدید شبکه‌ای ارائه داده است که اتوبوس‌های هشت نفره در آن مانند یک تاکسی امکان رزرو شدن از قبل دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، Citymapper، برنامه حمل و نقل مستقر در لندن مجوزی شش ماهه برای راه اندازی شبکه‌ای ثابت از Smart Ride دریافت کرده است که بر مبنای آن اتوبوس و تاکسی‌های هیبریدی با قابلیت حمل هشت نفر یا کمتر می‌تواند راه اندازی کند. این اتوبوس‌ها، نوعی وسیله حمل و نقل خصوصی هستند که در حال حاضر تحت  مجوز خدمات بخش خصوصی فعالیت می‌کنند و به صورت پویا در مسیرهای متفاوتی در گردش هستند و الزاما در مسیرهای از پیش تعیین شده مانند اتوبوس‌های سنتی و بر طبق جدول زمان‌بندی شده خاصی تردد نمی‌کنند.

این شرکت در نظر داشت که از اتوبوس‌های بزرگتر با ظرفیت حمل بیشتری استفاده کند ولی با توجه به قوانین محدودیت حجم مجاز وسایل نقلیه مورد استفاده در بخش خصوصی لندن، این امکان فراهم نشد. استفاده‌کنندگان از این سیستم با نصب یک برنامه حمل و نقل مسیریابی و پرداخت هزینه سواری در اتوبوس‌های هشت نفره مشخصی برای خود صندلی رزرو می‌کنند که در بعضی از ایستگاه‌های اتوبوس‌های معمولی که در مسیرشان قرار دارد نیز توقف دارند.

این مسیر از تحلیل سفرهای تقاضا شده در سیستم تعیین می‌شود و محل توقف کنونی و همچنین ایستگاه‌های بعدی اتوبوس را مشخص می‌کند. رانندگان این اتوبوس‌ها، به تبلت‌هایی با قابلیت دسترسی به اطلاعات مربوط به تعداد مسافران،  مسیریابی و محل دیگر اتوبوس‌ها مجهز هستند. همچنین در صندلی‌های این اتوبوس‌ها پورت‌های USB برای شارژ تلفن همراه مسافران در طول مسیر تعبیه شده است.

البته با توجه به تجربیات بد گذشته سازمان حمل و نقل در لندن با "اوبر" در زمینه وجود نداشتن اپراتور مناسب، سازمان دولتی لندن برای کنترل سیستم حمل و نقل (TfL) با سختگیری بیشتری سرویس‌های جدید را کنترل می‌کند که البته این سختگیری حتی برای دیگر شرکت‌های حمل و نقل لندن مانند Taxify و Via که از تاکسی‌های سنتی استفاده می‌کنند نیز صدق می‌کند ولی چنانچه Citymapper، الزامات قانونی TfL که اول آن را نادیده گرفت، ارائه کند، استفاده از این وسیله که برای تردد در خیابان‌های کوچک مناسب‌تر از اتوبوس‌های سنتی هستند، کارآمدتر و مفیدتر خواهد بود.

این سرویس حمل و نقل اشتراکی تقریبا شبیه اتوبوس است با این تفاوت که در مکانی ثابت مستقر است و همانند تاکسی قابل رزرو است و از قبل امکان انتخاب صندلی موردنظر را در اختیار مسافران قرار می‌دهد، همچنین این وسیله نقلیه همچون مترو دارای شبکه‌ای از مسیرهای مشخص شده است و امید است در کاهش آلودگی هوا و ترافیک سهم بسزایی داشته باشد. 

کد خبر 359984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Ehsan BG ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    0 0
    یعنی عمرمون قد میده این چیزارو توی ایران ببینیم