آزمون بزرگ سپاهان بدون بمب‌افکن برزیلی

تیم فوتبال سپاهان در شرایطی روز جمعه میزبان پدیده مشهد است که امیر قلعه نویی گلزن ترین مهاجم تیمش را در اختیار نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در توصیف اهمیت حضور کی‌روس استنلی برزیلی در ترکیب سپاهان همین بس که امیر قلعه‌نویی تاکتیک اصلی تیمش را بر روی استفاده از ضربات ایستگاهی و توپ‌های بلند برنامه ریزی کرده و کی‌روس برزیلی هم تا به امروز جواب اعتماد سرمربی تیمش را به خوبی داده است.

کی روس چه در فصل گذشته با پیراهن ذوب‌آهن و چه در این فصل با لباس سپاهان یک آسمانخراش غیرقابل مهار در خط حمله نمایندگان فوتبال اصفهان بوده و حتی زمانی‌ هم که سرمربیان تیم حریف تدارک ویژه‌ای برای مهار او می‌بینند باز هم این بازیکن زهرش را به حریف ریخته که شاید مهم‌ترین نمونه آن بازی سپاهان و استقلال در استادیوم آزادی باشد.

از مجموع ۲۵ گلی که سپاهان در این ۱۲ مسابقه لیگ برتری خودش به ثمر رسانده ۹ گل به نام این مهاجم برزیلی به ثبت رسیده تا کی‌روس در جدول گلزنان لیگ هم شانس اصلی کسب عنوان آقای گلی باشد. اما درست در فینال نیم فصل اول لیگ سپاهان در مقابل پدیده که اهمیتی بیش از سه امتیاز برای سپاهان دارد استنلی به خاطر چهار اخطاره شدن و محرومیت غایب خواهد بود تا سپاهان مجبور باشد بعد از ۱۲ مسابقه لیگ برتری این‌بار بدون استنلی راهی زمین شود.

البته این یک خوش‌شانسی اجباری برای استنلی هم بود چون با وجود غیبت در مقابل پدیده می‌تواند در مسابقه هفته بعد در برابر پرسپولیس در روز هجدهم آذر که شاید از لحاظ جذابیت و هیجان اهمیت بیشتری نسبت به بازی مقابل پدیده داشته باشد شرکت کند ولی مهم‌ترین سوال این است که امیر قلعه‌نویی در بازی روز جمعه در مقابل پدیده چگونه می‌تواند برنامه لازم برای گلزنی در برابر پدیده را پیاده کند؟

در ترکیب فعلی سپاهان مهاجم آنچنان آماده‌ای با خصوصیات کی‌روس حضور ندارد که بتواند مثل او در ضربات هوایی موفق عمل کند و به هنگام زدن ضربات کرنر فشار زیادی به تیم حریف وارد کند. در این شرایط تنها سجاد شهباززاده است که قبل از این سابقه کار کردن به عنوان مهاجم نوک را داشته و بدون شک می‌تواند در شرایط فعلی بهترین گزینه برای جانشینی کی‌روس باشد. البته شهباززاده قدرت بمب‌افکنی کی‌روس را ندارد ولی سرزن بسیار خوبی است و باید نشان دهد که موفقیت سپاهان در این فصل فقط وابسته به گلهای کی‌روس نبوده ست.

این بازی یک آزمون محک زننده بسیار خوب برای امیر قلعه‌نویی هم خواهد بود که بعد از مدت‌ها بدون مهاجم محبوب و مورد علاقه‌اش ترکیب سپاهان را می‌چیند و اگر از ترکیب جدید خط حمله جواب لازم را بگیرد بعد از این نگرانی آنچنانی در مورد غیبت‌های احتمالی کی‌روس وجود نخواهد داشت.

ولی از طرف دیگر ناکامی مهاجمان سپاهان در مقابل پدیده نقش این مهاجم برزیلی را بیش از هر زمان دیگری در ترکیب سپاهان نمایان خواهد کرد و سپاهانی‌ها باید در نیم فصل به فکر خرید یک بازیکن جانشین با خصوصیات فیزیکی و سبک بازی کی‌روس استنلی باشند.

کد خبر 359920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.