اصفهانی‌ها ۳۰ روز هوای پاک نفس کشیدند/امروز هوا ناسالم است

کارشناس مسئول کیفیت هوای محیط زیست استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تا کنون شهروندان اصفهانی ۳۰ روز هوای پاک نفس کشیدند.

محمود مزارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه امروز میانگین شاخص آلاینده‌های موجود در هوای اصفهان بر روی عدد ۱۲۷ قرار گرفته است، اظهار کرد: میزان غلظت آلاینده‌های هوا در این شهر نسبت به روز گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه پایداری جو باعث تجمع آلاینده‌ها در سطح شهر شده است، افزود: هوای اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت  ۹ صبح امروز با میانگین شاخص کیفی بر روی ۱۲۷ عدد قرار گرفته، وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

کارشناس مسئول کیفیت هوای محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: بر همین اساس شاخص آلاینده‌های موجود در هوا در خیابان احمدآباد بر روی عدد ۱۳۳، خیابان دانشگاه بر روی عدد ۱۴۵ ، خیابان استانداری بر روی عدد ۱۲۸، چهار باغ خواجو بر روی عدد ۹۲ و خیابان خرازی بر روی عدد  ۱۲۵ قرار دارد.

وی با بیان اینکه مبارکه بر روی عدد ۸۵  و شاهین شهر روی عدد ۱۱۶ قرار دارد به ترتیب کمترین و بیشترین میزان غلظت آلاینده‌های در هوا را دارد.

همچنین مزارع درخصوص کیفیت هوای شهر اصفهان از اول فروردین تا پایان آبان‌ماه خاطر نشان کرد: ۳۰ روز هوای پاک، ۱۹۸ روز هوای سالم، ۱۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هوای ناسالم برای عموم ثبت شده است.

کد خبر 359913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.