فارغ از گرایش‌های جناحی دنبال رفع چالش‌های استان هستم

استاندار جدید اصفهان گفت: این تفکر در استان اصفهان حاکم شده که از تمام استان‌های کشور برتر است، اما نگاه به شاخص‌های توسعه در سطح ملی نشان می‌دهد که متأسفانه چنین چیزی نیست و من اعلام می‌کنم اصفهان دچار سندروم برتری شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی در آیین تکریم و معارفه استاندار اصفهان که امروز چهارشنبه -۷ آذرماه- برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان تنها شهر استان نیست، گرچه این شهرستان نیز مشکلات خاص خود را دارد، اما نگاه ما به اصفهان از پل غدیر تا پل وحید نخواهد بود و اعتقاد داریم اگر نگاه ما به شرق تا غرب و جنوب تا شمال باشد مشکلات استان بسیار خوب حل و فصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصفهان از دیرباز خاستگاه فرهیختگان بوده است، تصریح کرد: در جای جای این استان، شگفت انگیزترین آثار تاریخی وجود دارد، اما باید رمز و راز جاودانگی این استان را در افکار بلند اندیشمندان و هنرمندان این خطه جستجو کرد که هریک نقش ممتازی در پیشرفت تمدن اصفهان داشته‌اند.

رضایی رو به صاحبان اندیشه و خرد، اعضای کمیته‌های مردمی و اصحاب جراید و روزنامه‌نگاران، گفت: تجارب گران‌بها و اندوخته‌های علمی شما عزیزان را در مسیر مدیریت استان خواهان هستم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: بر این باور هستم که در پرتو هم‌اندیشی می‌توان بحران‌ها را پشت‌سر گذاشت و افق‌های روشنی را بر روی آینده گشود، اما باید ایمان بیاوریم که راز جاودانگی اصفهان نه تنها به نازک‌خیالی هنرمندان که به تار و پود فرهنگ این شهر تنیده، بلکه مهم‌تر از آن زنده‌رودی است که پایه‌های تمدن بزرگ در این دیار را بنا نهاده است.

وی تأکید کرد: اگر باور داریم زنده‌رود آبروی اصفهان است چه جای درنگ است که رفتن آبروی این دیار بر ما ننگ است.

رضایی با بیان اینکه زنده‌رود این جوهره حیات نصف جهان اندک اندک از نفس افتاده است، تصریح کرد: بی‌شک با مدیریت کارآمد، اصلاح الگوی مصرف، جلوگیری از هدررفت آب و تبیین ساز و کارهای قانونی می‌توان از این معضل بزرگ گذر کرد، این هدف را با قاطعیت، جلب مشارکت‌های مردمی، تعامل با سازمان‌های مردم نهاد و گفت‌وگو با استان‌های هم‌جوار دنبال خواهیم کرد.

استاندار اصفهان گفت: این روزها بسیاری از دلسوزان از سختی کار و انبوه مشکلات با من سخن گفتند، اما سوال من این است که آیا انتظار داریم دیگران بیایند و مسائل را حل کنند؟، اگر همه جا گل و بلبل باشد پس هنر ما چیست. همانطور که خداوند در قرآن کریم فرموده است لازمه انسان بودن، سختی است. بنابراین در خصوص مشکل آب که نه بلکه بحران آب می‌توان با همدلی و همراهی مردم و مدیران بر مشکلات فایق آمد.

وی با اشاره به کتاب پروژه‌های هفت‌گانه زنده‌رود که استاندار سابق در این جلسه بررسی آن را پیشنهاد داد، گفت: از کارشناسان می‌خواهم مندرجات در این کتاب را با دقت مطالعه کنند و به زودی در نشستی در همین سالن با حضور مهرعلیزاده و کارشناسان، نتیجه بررسی‌های انجام شده را اعلام خواهیم کرد.

رضایی تأکید کرد: باید هم‌اندیشی و مشارکت‌های مردمی در سطوح مختلف پایدار شود تا سازمان‌های مردم‌نهاد در تصمیم‌گیری‌های کلان مشارکت داشته باشند.

استاندار اصفهان با اشاره به فرار مغزها، تصریح کرد: فقدان چاره‌اندیشی خسارت‌های سنگینی به کشور و استان تحمیل کرده است که می‌توان با تولید فکر، خلاقیت و نوآوری در صیانت از سرمایه‌ها کوشید.

وی ابراز امیدواری کرد: با تدبیر و خلاقیت و همدلی همچنین استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری و استفاده از تدابیر دولت تدبیر و امید از پس این مهم برمی‌آییم.

رضایی خاطرنشان کرد: در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور که سال ۸۲ تدوین شده و به دنبال آن سند توسعه استان با چشم‌انداز ۱۴۰۰ هم‌راستا شده، باید با تقویت شورای برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف استان تلاش کرد.

استاندار اصفهان ادامه داد: از خدا می‌خواهم بتوانم امانتدار مناسبی باشم تا در انتها شرمنده مردم نشوم، البته دست تمنا و استمداد خود را به سوی تمام صاحبان اندیشه و تلاشگران در سرتاسر استان دراز کرده و امیدوارم در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اجرای منویات مقام معظم رهبری و اجرای برنامه‌های دولت تدبیر و امید فارغ از گرایش‌های جناحی، کار و تلاش و خدمت را سرلوحه امور قرار دهم و برای رفع چالش‌های استان گام‌های جدی بردارم.

وی با اشاره به تلاش‌های استانداران قبلی گفت: مهرعلیزاده و سایر استانداران قبل اصفهان زحمات فراوانی را در مدت مسئولیت خود متحمل شدند، در این فرصت از آن ها قدردانی و تشکر می‌کنم.

کد خبر 359846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.