با شعارهای پوپولیستی انتظارات غیرقابل تحقق  ایجاد نکنیم

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: گاهی سرمایه اجتماعی به دلیل تصمیم‌گیری نادرست از بین می‌رود؛ بنابراین باید کارآمدی را افزایش داده و بی‌جهت و با مدل‌های پوپولیستی انتظارات غیرقابل تحقق ایجاد نکنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار حسین ذوالفقاری امروز _چهارشنبه ۷ آذرماه_ در آیین تکریم و معارفه استاندار اصفهان گفت: بدرقه مردم اصفهان از استقبال آن‌ها بهتر است؛ چرا که وقتی از اصفهان می‌روید پشت سر شما صحبتی نمی کنند و اگر حرفی دارند در زمان حضور در استان بیان می‌کنند.

وی تأکید کرد: همه می‌دانیم که دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی تمام توان خود را به کار گرفته و از تمام ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده می‌کنند تا با نظام جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند. در بررسی اعتراضات چند روز اخیر در فرانسه هیچکدام از شبکه‌های بیرونی به این اعتراضات گسترده نپرداختند، اما اعتراضات مختصری که در برخی از نقاط ایران رخ می‌دهد را با حجم گسترده تبلیغات منفی بازتاب می‌دهند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه دشمن تمام جوانب اقتصادی، امنیتی و فرهنگی کشور را مورد هجمه قرار داده است، ادامه داد: آن‌ها برای اینکه مردم را در داخل ایران ناراضی کنند و امنیت ایران را مورد هدف قرار دهند، از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

ذوالفقاری اظهار کرد: در کنار این موضوع باید مراقب باشیم تا آسیب‌های داخلی گسترده نشود وگرنه هدف‌گذاری دشمنان تحقق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر به آسیب های داخلی توجه نشود دچار غفلت راهبردی خواهیم شد، تأکید کرد: یکی از پایه های اصلی خنثی کننده توطئه ها، پشتوانه مردم است و مردم همواره عنصر تأمین کننده امنیت، آرامش و پیشرفت در کشور بوده‌اند.

  معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: غفلت راهبردی زمانی است که در اثر بی‌توجهی، گرفتار حاشیه شدن‌ها ومن و تو شدن‌ها به جایی برسیم که عنصر تأمین کننده امنیت کشور به تهدید تبدیل شود؛ یعنی همان مردمی که در طول بیش از ۴۰ سال پشتوانه محکم انقلاب بوده‌اند، در اثر ناکارآمدی، بی توجهی، اختلافات، بی عدالتی، برخوردنکردن با فساد، فقدان شایسته سالاری و همچنین عدم برخورد با افراد منفعل تبدیل به تهدید امنیتی شوند. مخرج مشترک این موضوعات، یعنی تهدیدات بیرونی و ضعف‌های داخلی، نارضایتی است.

دبیر شورای امنیت کشور تصریح کرد: یکی از عناصر اصلی برای رضایتمندی مردم، وحدت و انسجام است، اما مردم باید این مهم را در عمل ببینند. البته راه حل اصلی، پیروی عملی از منویات رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: خیلی‌ها از کمبودها کم‌تر از تبعیض‌ها گلایه دارند بنابراین مبارزه اطلاعاتی و قضایی با فساد تنها راهکار مقابله نیست و باید به گونه‌ای مدیریت شود که بستر فساد به طور کامل از بین برود.

دبیر شورای امنیت کشور با تأکید بر اینکه پایبندی به قانون و اخلاق‌مداری از دیگر ارکان مهم به شمار می‌رود، اظهار کرد: تعامل و هماهنگی لازم برای اداره کشور بسیار ضروری است اما اگر پایبندی به اجرای قوانین نباشد موفق نخواهیم بود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: مدیران باید به مدیریت عالمانه و جهادی همچنین مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی پایبند باشند، واقعیت این است که باید سطح توقعات مردم را متناسب با سطح ظرفیت جامعه هماهنگ کنیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه گاهی سرمایه اجتماعی به دلیل تصمیم‌گیری نادرست از بین می‌رود، تصریح کرد: باید کارآمدی را افزایش داده و بی‌جهت و با مدل‌های پوپولیستی انتظارات غیرقابل تحقق را وعده ندهیم و توجه کافی به نیروهای کارآمد و متعهد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات جدی جامعه ما مسئله معیشت است، گفت: مسئله آب نیز مسئله کشور است همچنین معضل بیکاری و مسئله پایبندی به اصول و ارزش‌های اساسی جامعه از دیگر مسائل مهم به شمار می‌رود.

دبیر شورای امنیت کشور تأکید کرد: به راستی امروز چه اتفاقی افتاده که هرکس می‌خواهد خریدی انجام دهد یا دختر خود را به خانه بخت بفرستد می‌گوید باید حواسمان جمع باشد.

وی با بیان اینکه بروکراسی یکی از مشکلات کشور است که البته بخشی از آن در استان‌ها قابل حذف است، گفت: فرآیندهای طولانی، فسادزا و باعث اتلاف وقت مردم و نارضایتی آن‌ها می‌شود بنابراین توصیه می‌کنیم که مدیران فرآیندهای غیرضروری را حذف کنند.

دبیر شورای امنیت کشور ادامه داد: نقش دادن به مردم در صحنه واقعی و البته داشتن صداقت از موضوعات مهم دیگر است.

ذوالفقاری با اشاره به جایگاه استانداران تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، استاندار هر استان رییس جمهور آن استان و مرجع و مأمن مردم آن استان است.

وی ادامه داد: استاندار باید نقش‌پذیری خود را حفظ کند و البته این را باید گفت که شخص استاندار مسئول مستقیم 35 کارگروه و شورا بوده و معاونان استاندار نیز 80 کارگروه را دنبال می‌کنند. معنای آن این است که تمام مسائل باید با جهت‌گیری درست انجام شود.

دبیر شورای امنیت کشور با بیان اینکه علیرغم تمام تفیض اختیارات انجام شده، هنوز روح حاکم بر کشور ما تمرکززدایی است، افزود: طی یکسال گذشته بیش از 80 مورد اختیارات به استانداران تفییض شده است.

ذوالفقاری تأکید کرد: یک استاندار زمانی موفق می‌شود که تمام مسئولان و مدیران دستگاه‌های مختلف همچنین اعضای شورای تأمین، همکاری و همراهی خوبی با یکدیگر داشته باشند.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته مهرعلیزاده با احساس مسئولیت، پرانرژی، پرتحرک و با تمام توان پیگیر مسائل استان بود گفت: ایشان در سطح ملی ارتباطات خوبی داشت اما به خاطر تمکین قانون از ادامه فعالیت ایشان در استان محروم شدیم.

دبیر شورای امنیت کشور با بیان اینکه جلسات تکریم و معارفه، جلسه عبرت است، گفت: طولی نمی‌کشد این جلسات برای یکایک مسئولان برگزار می‌شود. فرصت‌ها مثل باد زودگذر هستند بنابراین برای خدمت‌رسانی با عنصر اخلاص باید تلاش کرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: استاندار جدید را نیز می‌شناسم. ایشان در سوابق کاری خود از فرمانداری، سرپرست استانداری زنجان و جایگاه‌های علمی مختلف را در کارنامه خود ثبت کرد و به نظر می‌رسد جمیع تجارب ایشان می‌تواند در موفقیت برنامه‌های استان تأثیرگذار باشد. من در استاندار جدید جدیت و انضباط در کار را سراغ دارم  و امیدوارم در مسیر پیش‌رو موفق باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای موضوع آب در حد بضاعت کمک خواهیم کرد تا این موضوع نخست استان اصفهان به سرانجام برسد.

کد خبر 359838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.