گزارش ایمنا از مراسم تودیع و معارفه استاندار اصفهان

صبح امروز چهارشنبه-۷ آذرماه- مراسم تودیع و معارفه استاندار اصفهان با حضور جمعی از مقامات استانی و کشوری، در سالن نگین سپاهان شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با اجرایی شدن قانون «منع به کار گیری بازنشستگان» در سراسر کشور، محسن مهر علیزاده، نیز که در ۷ آبان ۱۳۹۶ کار خود را به عنوان استاندار اصفهان و با شعار «کار، کار، کار» آغاز کرد و اولویت اصلی‌اش را به حل مشکل زاینده رود اختصاص داد، در ۲۶ آبان ۱۳۹۷، به علت تمکین به قانون از سمت خود استعفا داد.

از آن روز تا ۳۰ آبان که هیأت دولت به «عباس رضایی» به عنوان استاندار اصفهان رأی مثبت داد، محمد علی شجاعی، معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با حفظ سمت، سرپرستی استانداری را بر عهده داشت و امروز چهارشنبه-۷ آذرماه- با برگزاری مراسم تودیع و معارفه، عباس رضایی به طور رسمی کار خود را به عنوان استاندار اصفهان آغاز می کند. مراسم تودیع معارفه استاندار اصفهان ساعت ۱۰ صبح، با حضور و سخنرانی جمعی از مقامات استانی و کشوری، در سالن نگین سپاهان شهر برگزار شد.

بی توجهی به آسیب های داخلی، غفلت راهبردی است

سردار حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در آیین تکریم و معارفه استاندار اصفهان گفت: همه می‌دانیم که دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی تمام توان خود را به کار گرفته و از تمام ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده می‌کنند تا با نظام جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند. در بررسی اعتراضات چند روز اخیر در فرانسه هیچکدام از شبکه‌های بیرونی به این اعتراضات گسترده نپرداختند، اما اعتراضات مختصری که در برخی از نقاط ایران رخ می‌دهد را با حجم گسترده تبلیغات منفی بازتاب می‌دهند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه دشمن تمام جوانب اقتصادی، امنیتی و فرهنگی کشور را مورد هجمه قرار داده است، ادامه داد: آن‌ها برای اینکه مردم را در داخل ایران ناراضی کنند و امنیت ایران را مورد هدف قرار دهند، از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند. در کنار این موضوع باید مراقب باشیم تا آسیب‌های داخلی گسترده نشود، در غیر این صورت،  هدف‌گذاری دشمنان تحقق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر به آسیب های داخلی توجه نشود دچار غفلت راهبردی خواهیم شد تأکید کرد: یکی از پایه های اصلی خنثی کننده توطئه ها، پشتوانه مردم است و مردم همواره عنصر تأمین کننده امنیت، آرامش و پیشرفت در کشور بوده‌اند. غفلت راهبردی زمانی است که در اثر بی‌توجهی، گرفتار حاشیه شدن‌ها ومن و تو شدن‌ها به جایی برسیم که عنصر تأمین کننده امنیت کشور به تهدید تبدیل شود؛ یعنی همان مردمی که در طول بیش از ۴۰ سال پشتوانه محکم انقلاب بوده‌اند، در اثر ناکارآمدی، بی توجهی، اختلافات، بی عدالتی، برخوردنکردن با فساد، فقدان شایسته سالاری و همچنین عدم برخورد با افراد منفعل تبدیل به تهدید امنیتی شوند.

با مسیری غیر از راه مهرعلیزاده در آب مخالف بوده و هستم

آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان که دیگر سخنران آیین تکریم و معارفه استاندار اصفهان بود،  اظهار کرد: من  به رضایی – استاندار جدید اصفهان گفتم خصومتی با شما ندارم،  با شخص خاصی هم مخالف نیستم، اما با مسیری غیر از راه مهرعلیزاده در آب مخالف بوده و هستم. اطرافیان استاندار افراد خوب، اما سیاسی هستند بنابراین اگر جابه‌جایی انجام می دهید آدم‌های کاری انتخاب کنید، شما را به خدا از الان به فکر انتخابات آینده نباشید یا به سفارش افراد، کسی را انتخاب نکنید؛ مگر اینکه کاری باشند من این خصوصیت را در شخصیت مهرعلیزاده دیدم.

وی تصریح کرد: البته انسان باید با اطرافیان با تجربه مشورت کند، اما باید جنبه کاری را در نظر گرفت و سعی کنید از فرصتی که خداوند در اختیار شما قرار داده به خوبی استفاده کنید. من به جز خدمت به جامعه اسلامی، انقلاب، کشور، شهر و استان که یک دهم کشور را شامل می شود و از نظر تقدیم شهدا و جانبازان و داشتن افراد نیرومند و با استعداد در کشور مطرح است، توصیه دیگری ندارم.

طباطبائی نژاد تأکید کرد: در همین مدت کوتاه کمتر دیدم فردی همچون مهرعلیزاده دلسوزی برای مسئله آب داشته باشد، مشکل اصفهان فقط آب است نه چیز دیگری، بعضی‌ها اگر دلسوزی هم داشتند، عرضه نداشتند، نه ریاست جمهوری‌ها و نه استانداران بومی و غیربومی آن دلسوزی واقعی و احساسی که «اصفهان دارد از دست می رود» را نداشتند و حالا آن ۲۵درصد استان که کویر نیست هم در حال بیابانی شدن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ادامه داد: اگر مسئولان دلسوز بودند، قدمی برمی‌داشتند نه اینکه فقط حرف بزنند، در طول ۱۴ سال گذشته غیر از حرف عملی ندیدیم و وعده‌ها از حرف جلوتر نرفت، برخی‌ها حتی آب را از اصفهان بردند و بنا بود جایگزینی مشخص کنند، اما نکردند و به همین دلایل درختان ۵۰ تا ۶۰ ساله اصفهان در حال خشک شدن است.

طباطبائی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵ درصد استان اصفهان کویر است، فقط حاشیه زاینده رود کویر نیست و اگر تلاش نکنیم آن هم کویر می شود، تأکید کرد: نه وزرای آب و نیرو، نه استانداران و نه ریاست جمهوری در خصوص مسئله آب اصفهان از حرف تجاوز نکردند البته نه عمدی نبود.

وی ادامه داد: نه دولت راست و نه دولت چپ تا کنون عنایتی به استان اصفهان نداشتند.

اصفهان هدف آشوب دشمن

محسن مهرعلیزاده، استاندار سابق اصفهان در مراسم تودیع و معارفه استاندار اصفهان، گفت: یکی از جاهای مهمی که دشمن توجه دارد و از آذرماه سال ۹۶ برای برپایی آشوب در آن برنامه‌ریزی کرده، شهر اصفهان است، دشمن می‌خواست با شیطنت بین مردم تفرقه‌افکنی کند و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نکرد، اما با تلاش شبانه‌روزی شورای تأمین استان و دستگاه‌های ذی ربط اجازه ندادیم بهانه‌ای دست دشمنان بیفتد.

وی گفت: آنچه در این یکسال وجود داشت همکاری همه جانبه مدیران برای رفع مشکلات مردم بود و به همین دلیل هدررفت کارها به حداقل رسید و علی‌رغم حجم گسترده توطئه‌ها و دست گذاشتن دشمن بر روی مشکلات مردم و بزرگنمایی آن، نتوانستند کاری از پیش ببرند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه از مردادماه امسال نگران تأمین آب شرب مردم اصفهان بودیم، تأکید کرد: با برنامه‌ریزی های انجام شده و همکاری مردم، کوچکترین مشکل ناامنی از ناحیه آب نداشتیم درحالی که دشمن اعلام می‌کرد سلسله اعتراضات بحران آب از اصفهان شروع خواهد شد؛ آن‌ها چشم امید به اعتراضات کشاورزان بسته بودند، گرچه کشاورزان از وضعیت کم‌آبی ناراحت بودند، اما با هوشیاری بهانه‌ای دست دشمنان ندادند.

استاندار سابق اصفهان ادامه داد: در یکسال گذشته استان امنی داشتیم؛ از این‌رو باید از تلاش‌های بی‌وقفه مسئولان و مدیران استانی تشکر کنم.

در مورد آب آدرس غلط نمی دهم

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده برای رشد اقتصاد و رفع بیکاری استان گفت: طی یکسال گذشته میزان بیکاری کاهش پیدا کرد آن هم در سالی که امیدی به رشد تولید و افزایش اشتغال در استان نبود.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در یک سال اخیر برای ۹۷ هزار نفر اشتغال در استان ایجاد شد، تصریح کرد: در خصوص جذب تسهیلات ارزان‌قیمت برای بخش‌های مختلف موفقیت‌های خوبی حاصل شد، البته نمی‌خواهم به کارنامه عملکرد خود در استان اشاره کنم، اما خوشحال هستیم علی‌رغم تحریم‌ها، قیمت ارز و کمبود مواد اولیه، صنایع استان آسیب ندیدند.

استاندار سابق اصفهان ادامه داد: البته بیکاری‌ها و حقوق نگرفتن‌ها همه جا وجود دارد، اما در استان اصفهان به صورت حداقلی شاهد این موضوع بودیم.

وی با اشاره به «کتاب پروژه ‌های هفتگانه زنده‌رود»، گفت: به مردم آدرس غلط نباید داد و معتقدم این کتاب باید در کنار هر مدیر مدعی اصفهان باشد و موارد آن را اجرا کند.

مهرعلیزاده به مدیران توصیه کرد: مشکلات زاینده‌رود را برای تبلیغات خود استفاده نکنند و به جای اقدام عملی به زخم مردم اصفهان نمک نپاشند.

استاندار سابق اصفهان با بیان اینکه برخی از مسئولان از مشکلات مردم سوء‌استفاده می‌کنند و شعار رفع آن‌ها را سر می‌دهند که به هیچ‌عنوان صحیح نیست، گفت: سال گذشته تشکیل کارگروه سازندگی استان را تدوین و ظرف دو هفته مصوبه آن را از دولت دریافت کردم که نتیجه آن واریز ۴۵۰ میلیارد تومان در صندوق حمایت از کشاورزان بود که این مبلغ از صنایع گرفته شده و قرار است هر سال مصوبه دولت برای دریافت ۴۵۰ میلیارد تومان اجرا شود.

لوله گذاری نمی کردیم، آیندگان می گفتند استاندار وقت به فکر نبود

وی با اشاره به موجودی صندوق حمایت از کشاورزان، تصریح کرد: ۴۰ میلیارد تومان از این مبلغ به‌عنوان کمک معیشت کشاورزان پرداخت شد، ۱۵ میلیارد تومان آن به عنوان عیدانه در تابستان امسال پرداخت شد و مابقی آن به پروژه‌هایی که زاینده‌رود را احیا کند اختصاص دادیم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان از موجودی صندوق حمایت از کشاورزان برای استفاده بهینه از پساب اختصاص داده شده است، گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان نیز برای اینکه سه تصفیه‌خانه به یکدیگر وصل شود تخصیص داده شد تا ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب پس از تصفیه کامل برای کشاورزی و صنعت در سد آبشار تحویل شود.

استاندار سابق اصفهان ادامه داد:لوله‌گذاری بین چم‌آسمان تا نکوآباد برای این هدف انجام شد که به مردم سهمیه آب اختصاص دهیم؛ با توجه به اینکه شهر اصفهان ۲ میلیون نفر جمعیت دارد باید ۱۰ درصد آب را برای حفظ شهر، تاریخ، فرهنگ و جلوگیری از افسردگی‌ها داشته باشیم؛ اگر این اقدامات صورت نمی گرفت، ۳۰ سال آینده می گفتید اگر استاندار وقت به فکر بود، فرونشست باعث فروریختن شش پل تاریخی اصفهان نمی‌شد.

استاندار سابق اصفهان با بیان اینکه برای تأمین حداقل آب مورد نیاز کشاورزان می‌توان پساب را تصفیه کرد، گفت: اگر موارد مطرح شده در «کتاب پروژه‌های هفتگانه زاینده‌رود» مورد توجه قرار گیرد، ۹ ماه دیگر می‌توانید آب را به صورت همیشگی در بستر زاینده‌رود جاری ببینید.

زنده‌رود آبروی اصفهان است و رفتن آبروی این دیار بر ما ننگ است

عباس رضایی، استاندار جدید اصفهان در آیین تکریم و معارفه اظهار کرد: اصفهان تنها شهر استان نیست، گرچه این شهرستان نیز مشکلات خاص خود را دارد، اما نگاه ما به اصفهان از پل غدیر تا پل وحید نخواهد بود و اعتقاد داریم اگر نگاه ما به شرق تا غرب و جنوب تا شمال باشد مشکلات استان بسیار خوب حل و فصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصفهان از دیرباز خاستگاه فرهیختگان بوده است، تصریح کرد: در جای جای این استان، شگفت انگیزترین آثار تاریخی وجود دارد، اما باید رمز و راز جاودانگی این استان را در افکار بلند اندیشمندان و هنرمندان این خطه جستجو کرد که هریک نقش ممتازی در پیشرفت تمدن اصفهان داشته‌اند.

رضایی رو به صاحبان اندیشه و خرد، اعضای کمیته‌های مردمی و اصحاب جراید و روزنامه‌نگاران، گفت: تجارب گران‌بها و اندوخته‌های علمی شما عزیزان را در مسیر مدیریت استان خواهان هستم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: بر این باور هستم که در پرتو هم‌اندیشی می‌توان بحران‌ها را پشت‌سر گذاشت و افق‌های روشنی را بر روی آینده گشود، اما باید ایمان بیاوریم که راز جاودانگی اصفهان نه تنها به نازک‌خیالی هنرمندان که به تار و پود فرهنگ این شهر تنیده، بلکه مهم‌تر از آن زنده‌رودی است که پایه‌های تمدن بزرگ در این دیار را بنا نهاده است.

وی تأکید کرد: اگر باور داریم زنده‌رود آبروی اصفهان است چه جای درنگ است که رفتن آبروی این دیار بر ما ننگ است.

رضایی با بیان اینکه زنده‌رود این جوهره حیات نصف جهان اندک اندک از نفس افتاده است، تصریح کرد: بی‌شک با مدیریت کارآمد، اصلاح الگوی مصرف، جلوگیری از هدررفت آب و تبیین ساز و کارهای قانونی می‌توان از این معضل بزرگ گذر کرد، این هدف را با قاطعیت، جلب مشارکت‌های مردمی، تعامل با سازمان‌های مردم نهاد و گفت‌وگو با استان‌های هم‌جوار دنبال خواهیم کرد.

دلسوزان از سختی کار و انبوه مشکلات استان با من سخن گفتند

استاندار اصفهان گفت: این روزها بسیاری از دلسوزان از سختی کار و انبوه مشکلات با من سخن گفتند، اما سوال من این است که آیا انتظار داریم دیگران بیایند و مسائل را حل کنند؟، اگر همه جا گل و بلبل باشد پس هنر ما چیست. همانطور که خداوند در قرآن کریم فرموده است لازمه انسان بودن، سختی است. بنابراین در خصوص مشکل آب که نه بلکه بحران آب می‌توان با همدلی و همراهی مردم و مدیران بر مشکلات فایق آمد.

وی با اشاره به کتاب پروژه‌های هفت‌گانه زنده‌رود که استاندار سابق در این جلسه بررسی آن را پیشنهاد داد، گفت: از کارشناسان می‌خواهم مندرجات در این کتاب را با دقت مطالعه کنند و به زودی در نشستی در همین سالن با حضور مهرعلیزاده و کارشناسان، نتیجه بررسی‌های انجام شده را اعلام خواهیم کرد.

رضایی تأکید کرد: باید هم‌اندیشی و مشارکت‌های مردمی در سطوح مختلف پایدار شود تا سازمان‌های مردم‌نهاد در تصمیم‌گیری‌های کلان مشارکت داشته باشند.

استاندار اصفهان با اشاره به فرار مغزها، تصریح کرد: فقدان چاره‌اندیشی خسارت‌های سنگینی به کشور و استان تحمیل کرده است که می‌توان با تولید فکر، خلاقیت و نوآوری در صیانت از سرمایه‌ها کوشید.

وی ابراز امیدواری کرد: با تدبیر و خلاقیت و همدلی همچنین استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری و استفاده از تدابیر دولت تدبیر و امید از پس این مهم برمی‌آییم.

رضایی خاطرنشان کرد: در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور که سال ۸۲ تدوین شده و به دنبال آن سند توسعه استان با چشم‌انداز ۱۴۰۰ هم‌راستا شده، باید با تقویت شورای برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف استان تلاش کرد.

استاندار اصفهان ادامه داد: از خدا می‌خواهم بتوانم امانتدار مناسبی باشم تا در انتها شرمنده مردم نشوم، البته دست تمنا و استمداد خود را به سوی تمام صاحبان اندیشه و تلاشگران در سرتاسر استان دراز کرده و امیدوارم در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اجرای منویات مقام معظم رهبری و اجرای برنامه‌های دولت تدبیر و امید فارغ از گرایش‌های جناحی، کار و تلاش و خدمت را سرلوحه امور قرار دهم و برای رفع چالش‌های استان گام‌های جدی بردارم.

با وحدت و انسجام می‌توانیم از پتانسیل‌های استان بهره ببریم

حیدر قاسمی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این جلسه تأکید کرد: پایبندی و تعهد به قانون و تمکین به آن که افتخار همه ما است، باعث شد از ادامه خدمت مهرعلیزاده، این چهره ارزشمند و خدمات صادقانه ایشان محروم شویم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ابراز امیدواری کرد که با انسجام و وحدت و کمک، همراهی و رهنمودهای امام جمعه اصفهان و دیگر مسئولان تأثیرگذار، گروه های سیاسی اجتماعی و پیشکسوتان اقتصادی بتوانیم از پتانسیل‌های بزرگ استان بیش از پیش بهره ببریم و شاهد پیشرفت و توسعه استان باشیم.

قاسمی گفت: امیدوارم نظام جمهوری اسلامی ایران از تجربیات و اندوخته های استاندار و همچنین فرماندار سابق اصفهان در مقاطع مختلف و تا جایی که قانون اجازه می دهد، بهره مند شود.

کد خبر 359817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.