نبرد دوباره متخصصین احیای ذوب‌آهن

تقابل این هفته سپاهان و پدیده نبرد سرمربیانی است که در این چند سال نقش مهمی در احیای دوباره فوتبال ذوب‌آهن ایفا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا سپاهان و پدیده روز جمعه این هفته برگزار کننده فینال شش امتیازی نیم فصل اول لیگ خواهند بود تا شاید بخشی از معادلات قهرمانی دور رفت لیگ در این بازی حل شود. هم پدیده و هم سپاهان در این فصل از تیم‌های خوب لیگ برتر بوده‌اند و تا به امروز تقریبا کم اشتباه‌تر از بقیه ظاهر شده‌اند. سپاهان پرمهره‌تر نسبت به پدیده و نماینده مشهد هم سرشار از انگیزه است که این می‌تواند پای ۳۵ هزار تماشاگر سپاهانی را به استادیوم باز کند.

اما نبرد امیر قلعه‌نویی و یحیی گل محمدی از یک جهت دیگر هم قابل بحث و بررسی است که آن هم به سابقه هر دو سرمربی در فوتبال اصفهان و بر روی نیمکت ذوب‌آهن برمی‌گردد. گل محمدی که در این فصل به عنوان سرمربی بر روی نیمکت پدیده می‌نشیند در ابتدای لیگ چهاردهم و در روزهایی که ذوب‌آهن به تازگی توانسته بود مجوز بقا در لیگ را بدست بیاورد جانشین فیروز کریمی شد و حضور یحیی در تیم ذوب‌آهن مصادف شد با درخشش نماینده فوتبال اصفهان در لیگ و جام حذفی که حاصل آن دو قهرمانی متوالی با ذوب‌آهن در رقابت‌های جام حذفی بود که دو سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را هم به فوتبال اصفهان هدیه داد.

در حقیقت حضور یحیی گل محمدی در تیم ذوب‌آهن عامل بیداری این تیم از خوابی دو ساله شد و ذوب‌آهن که در لیگهای دوازدهم و سیزدهم تا مرز سقوط هم پیش رفته بود بعد از آمدن یحیی گل محمدی دو فصل رویایی را پشت سر گذاشت.

با این حال یحیی گل محمدی تاثیر خودش را بر روی فوتبال ذوب‌آهن گذاشت و با خداحافظی در میانه‌های لیگ شانزدهم جای خودش را به مجتبی حسینی داد ولی این‌بار دیگر خبری از قهرمانی در جام حذفی نبود و با وجود عملکرد قابل قبول مجتبی حسینی ذوب‌آهن به عنوان بهتر از چهارمی لیگ دست پیدا نکرد تا در ابتدای لیگ هجدهم نوبت به حضور امیر قلعه‌نویی در تیم ذوب‌آهن برسد.

البته فلسفه کاری امیر قلعه‌نویی و سبک خریدهای او با یحیی گل محمدی تفاوت زیادی دارد، با وجود این آمدن قلعه‌نویی به اصفهان باعث شد بعد از یک فصل وقفه ذوب‌آهن دوباره به جمع مدعیان بازگردد و اگر نمایش کم نقص پرسپولیس در فصل هفدهم لیگ نبود شاید ذوب‌آهن با امیر قلعه‌نویی امکان رسیدن به قهرمانی لیگ را هم پیدا می‌کرد ولی شکی نیست که نقش امیر قلعه‌نویی در احیای دوباره ذوب‌آهن بسیار نمایان بود و نماینده فوتبال اصفهان یک فصل بسیار خوب را با این سرمربی پشت سر گذاشت.

در این شرایط روز جمعه نجات‌دهنده‌های ذوب‌آهن در پوشش سرمربیگری دو تیم دیگر در مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت و سپاهانی‌ها امیدوارند در نبرد تجربه و جوانی شانس برتری نصیب شاگردان امیر قلعه‌نویی شود.

کد خبر 359766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.