اتباع دارای کد ملی می‌توانند خون اهدا کنند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در خصوص دریافت خون از اتباع بیگانه گفت: بر اساس قانون تنها آن دسته از اتباعی که دارای کد ملی هستند می‌توانند خون اهدا کنند، ضمن اینکه افراد نباید در بازه زمانی تعریف شده در قانون از کشور خارج شده باشند.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۵۶۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: حدود ۴۴۰ نفر از این افراد موفق به اهدای خون می‌شوند و ۱۵ درصد از مراجعه کنندگان موفق به اهدای خون نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ذخایر خونی استان اصفهان مطلوب است، ادامه داد: اما با توجه به نزدیک شدن سردی هوا، بارش باران و برف و افزایش تصادفات از شهروندان درخواست داریم در این فصل همنوعان خود را فراموش نکنند.

مدیرکل  انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه هنوز از سوی مسئولان استان کرمانشاه برای انتقال خون از اصفهان درخواستنشده است، افزود: ما آمادگی ارسال خون در صورت اعلام نیاز به مناطق زلزله زده را داریم.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا کنون چهار هزار واحد خون از استان اصفهان برای رفع نیازهای دیگر استان‌های کشور منتقل شده است.

زینلی در خصوص دریافت خون از اتباع بیگانه نیز اظهار کرد: بر اساس قانون تنها آن دسته از اتباعی که دارای کد ملی هستند می‌توانند خون اهدا کنند، ضمن اینکه افراد نباید در بازه زمانی تعریف شده در قانون از کشور خارج شده باشند.

کد خبر 359749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.