ذخیره مخزن سد زاینده‌رود به‌رغم‌ بارش‌های اخیر مطلوب نیست

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: به‌رغم‌ بارش‌های چند روز گذشته ورودی آب به سد زاینده رود و ذخیره مخزن مطلوب نیست.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، حسن ساسانی با اعلام اینکه تا روز دوشنبه پنجم آذر ماه ذخیره سد زاینده‌رود ۱۲۸ میلیون مترمکعب بوده است، اظهار کرد: این میزان نسبت به حجم ذخیره شده در بلند مدت بیش از ۸۰ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: پارسال در بازه زمانی مشابه حدود ۱۵۴ میلیون مترمکعب آب در مخزن سد ذخیره شده بود و این نشان‌دهنده کاهش ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته است.

به گفته معاون آب منطقه‌ای استان اصفهان متوسط حجم ورودی این سد از ابتدای سال آبی تا اکنون ۳۹.۷ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به سال گذشته فقط ۱.۴ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلندمدت ۵۹ درصد کاهش داشته است.

وی متوسط حجم خروجی از سد زاینده‌رود را از ابتدای سال آبی جاری تا کنون ۸۱.۶ میلیون مترمکعب عنوان و تصریح کرد: به نسبت سال آبی گذشته این مقدار ۱۳ درصد و نسبت به میانگین درازمدت ۶۱ درصد کاهش را شاهد هستیم.

ساسانی با بیان این که میانگین بارش‌ها در ایستگاه شهر اصفهان از ابتدای مهر تا پنجم آذر ماه ۹۷ به ۴۴ میلی‌متر رسیده است، اظهار کرد: در ایستگاه فریدونشهر از ابتدای سال آبی ۱۹۴ میلی متر و در سمیرم ایستگاه پادنا ۲۹۳ میلی‌متر بارش ثبت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در ایستگاه چلگرد از ابتدای مهرماه تا کنون کل بارش‌های به ۳۷۱ میلی متر رسیده است، اما هم اکنون در مخزن سد زاینده رود حجم آب ذخیره شده تنها ۱۲۸ میلیون مترمکعب است.

کد خبر 359742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.