اشتباه دوم سعودی‌ها و اماراتی‌ها بدون تلافی نمی‌ماند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: صدام را علیه ایران تحریک کردید و هشت سال جنگ علیه ما راه انداختید بعد آمدید گفتید ما اشتباه کردیم، ما هم به روی شما نیاوردیم و تلافی نکردیم، اما این اشتباه دوم بدون تلافی نمی ماند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ­علی لاریجانی شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: اینطور نیست که چهار دولت با اسرائیل کاری کنند و بقیه تمام مغز خود را در اختیار آنها بگذارند.

وی با بیان اینکه در نسل جوان کشورهای اسلامی روشن بینی ایجاد شده است گفت : فکر می کنم مسئله دیگری که در همین تحولات روشن شده جریان های مقاومت و روشن فکری اسلامی است که متوجه شده اند برخی تحلیل های آنها درست نبوده است و فکر می کنم دوستان ما در اخوان المسلمین امروز به این مسئله توجه پیدا کرده اند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: حرف‌هایی که کشورهای گردن کلفت، موزی و ماجراجو پشت سر ایران می زنند و بین اخوان المسلمین و بقیه مسلمانان اختلاف می انداختند درست نبود، برخی کارهایی که در برخی کشورها شد صحیح نبود، یا برخی نیروهای مقاومت تحلیلی از مسائل سوریه داشتند که تحلیل دقیقی نبود.

لاریجانی گفت: تجربه نشان داد که در قضیه سوریه مسئله حکومت نبود، بلکه می‌خواستند یک سنگر را که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی می کرد از بین ببرند.

وی افزود: برخی کشورها که البته سو ظنی به آنها نداریم، اما برداشت ما این است که اشتباه کردند همان اوایل که مسائل سوریه روی داده بود به ایران آمدند و به ما اعتراض می کردند که چرا از سوریه حمایت می کنید و ما استدلال کردیم که این توطئه‌ای است که در آنجا روی می دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اما برخی دوستان اخوانی تحلیل ما را نداشتند و همان کشور که متاثر است می گفت ظرف دو هفته دیگر در مسجد اموی نماز می خوانیم.

وی افزود: ما نمی توانستیم عقاید آنها را عوض کنیم، اما به او گفتیم مطمئن باش چنین حادثه‌ای روی نمی‌دهد، اکنون از این قضیه چند سال گذشته و این همه خونریزی در آنجا شده است. از ابتدا می گفتیم می توان با توافق سیاسی مسئله سوریه را حل کرد نه با قدرت نظامی، اما هم سعودی ها و هم برخی کشورهای منطقه این اشتباه را کردند و فکر می کردند با رفتار نظامی می توانند سوریه را از پای در آوردند.

لاریجانی گفت: فکر می کنم اکنون متوجه شده اند که اشتباه کرده اند. به دوستان دیگر منطقه این را می گویم و به سعودی ها و اماراتی ها نیز می گویم شما ابتدای انقلاب شبیه این اشتباه را کردید و در حالی که در ایران انقلاب بسیار با شکوهی انجام شد، به جای اینکه طرف ملت ایران بایستید جلوی ملت ایران و کنار رژیم صهیونیستی ایستادید.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: صدام را علیه ما تحریک کردید و ۸ سال جنگ را علیه ما راه انداختید بعد آمدید گفتید ما اشتباه کردیم، هم شما گفتید هم کویت و هم دیگر کشورها به اشتباه خود اذعان کردند، ما هم به روی شما نیاوردیم و تلافی نکردیم، اما این اشتباه دوم بدون تلافی نمی ماند.

نمی گذاریم معامله قلابی قرن در منطقه شکل گیرد

لاریجانی افزود : از کشورهایی که امروز خطای قبلی را انجام دهند و در کنار آمریکا قرار بگیرند و به سود رژیم صهیونیستی توطئه بزرگی در منطقه بخواهند شکل دهند نمی گذریم. شما سودی نمی برید و این رفتار شما را فراموش نمی کنیم، ما پای حرفمان ایستاده‌ایم .

وی به خطاب به حاضران در جلسه افزود: شما بزرگان کشورهای اسلامی هستید، بدانید ما پای مقاومت ایستاده‌ایم و در مقابل رژیم صهیونیستی خواهیم ایستاد و نمی گذاریم معامله قلابی قرن در منطقه شکل گیرد.

لاریجانی گفت: اگر امروز آمریکایی‌ها ایران را تحریم می کنند و فشار می آورند، به این دلیل است که ما دست آنها را خوانده ایم. آنها می خواهند رژیم صهیونیستی را در منطقه تحمیل کنند و ایران جلوی آنها ایستاده است.

وی خطاب به حاضران جلسه گفت: شما بزرگان منطقه هستید و  می توانید این شرایط را تغییر دهید نه کشورهایی که برخی امرای آنها به سمت اسرائیل خم شده اند. دوره اینها در حال سپری شدن است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: به ما خورده می گیرند که چرا حزب الله قدرت بزرگ در منطقه شده است و ما پاسخ می دهیم حق حزب الله است؛ زیرا اگر حزب الله در لبنان نبود شما یک روزه لبنان را یک لقمه می کردید، حزب الله است که می ترسید به سمت لبنان بروید.

وی گفت: اگر حماس، جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین نبودند شما پس از دو روز از معرکه ای که در غزه ایجاد کرده بودید فرار نمی کردید. توطئه کنونی را توطئه مهم صهیونیستی - آمریکایی می دانم، اما نتیجه آن حادثه بزرگ برای منطقه است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آن کشورهایی که در این قضیه لغزش کرده اند زیان وخسران بزرگ خواهند کرد؛ زیرا آنها سود و دوره کوتاه زمانی را که به نفعشان بود فروختند برای یک دستاورد بزرگ طولانی مدت.

وی افزود : این فشارها در ۴۰ سال اخیر برای ما با فراز و فرود وجود داشته است و از این مرحله نیز عبور می کنیم، اما در خاطر مسلمانان می ماند که شما در این شرایط بسیار خطیر منطقه نخست وزیر بدبخت رژیم صهیونیستی را به کشورهایتان دعوت می کنید و این برای شما ننگ بزرگ و آبرو ریزی است.

کد خبر 359720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.