برگزاری "روز اصفهان" در اردیبهشت اصفهان را از ریشه‌های تاریخی خود دور می‌کرد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حالی که امسال، سال اول اجرای "روز اصفهان" در یکم آذرماه بود و فرصت زیادی برای تبلیغات وجود نداشت اما برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای ارائه شد  و شورای پنجم شهر اصفهان نمره قابل قبولی را در کارنامه خود به ثبت رساند

اصغر برشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نحوه اجرا  و کیفیت برنامه‌های "روز اصفهان" اظهار کرد: معتقد هستم که در پشت پرده "روز اصفهان" یک هویت تاریخی پنهان شده است که این نظریه نیز توسط اصفهان شناسان، تاریخ‌دانان و اهالی ادبیات مطرح شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری " روز اصفهان" در اردیبهشت‌ماه؛ اصفهان را از ریشه های تاریخی خود دور می‌کرد، ادامه داد: تداخل برنامه‌هایی از جمله هفته کارگر، هفته شوراها و روز معلم در اردیبهشت‌ماه باعث می‌شد که "روز اصفهان" تحت شعاع قرار بگیرد و حق نکوداشت این روز مهم ادا نشود، با وجود اینکه اصفهان با چندین شهر معروف دنیا خواهرخوانده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در حالی که امسال سال اول اجرای "روز اصفهان" در یکم آذرماه بود و فرصت زیادی برای تبلیغات وجود نداشت اما برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای ارائه شد  و شورای پنجم شهر اصفهان نمره قابل قبولی را در کارنامه خود به ثبت رساند.

وی با بیان اینکه افتتاحیه برنامه با رفتن بر سر مزار شهدا و مشاهیر بزرگ استان؛ تجدید میثاق و ادای دین به آنها بود، گفت: برنامه میدان تا میدان جنبه عام داشت، برخی برنامه سنتی و فرهنگی بسیار قابل ستایش بود، برگزاری مهمانی در هتل مهمانسرای عباسی با حضور نمایندگان و سفیران برون استانی و کشوری انعکاس جهانی داشت.

برشان تصریح کرد: برگزاری دو شب موسیقی شاد در ایام ربیع الاول با استقبال گسترده مردم مواجه شد که این نشان دهنده نیاز جامعه به برنامه های شاد و مرفه است.

وی افزود: در روز جمعه با اجرای یک برنامه پیست دوچرخه سواری در صفه با کمترین هزینه به بهره‌برداری رسید و در مناطق دیگر استان نیز این مراسم برگزار شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه همزمانی هفته بسیج و "روز اصفهان" را به فال نیک می‌گیریم و این نشانه پیشتازی شهر اصفهان در مسائل انقلاب و جنگ بوده است، خاطرنشان کرد: مردم اصفهان در تمام مراحل همیشه برای حفظ اعتقادات دینی و مذهبی خود جنگیده‌اند و با همکاری در برنامه‌های "روز اصفهان"  نیز اثبات کردند برای شرکت در مسائل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز همیشه پیشتاز هستند.

وی با بیان اینکه باید برنامه های متعدد و اقدامات موثر را در "روز اصفهان" برای جذب توریست در برخی ایام سال در دستور کار خود قرار دهیم که این مسئله مستلزم تکمیل زیر ساخت‌ها است، ادامه داد: اگر برنامه ‌های  "روز اصفهان" را به خوبی پیش‌بینی و مدیریت کنیم گردشگر بیشتری در این ایام جذب این شهر تاریخی خواهیم کرد.

کد خبر 359715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.