بازدید گردشگران ۱۷ کشور جهان از جاذبه های گردشگری نطنز

نطنز- سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: گردشگران ۱۷ کشور جهان به منظور آشنایی با جاذبه های گردشگری و تاریخی باغشهر تاریخی نطنز از اماکن دیدنی شهر بازدید کردند.

 گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، حسین یزدانهمر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور آشنایی مدیران شرکت های مسافرتی ۱۷ کشور جهان از قاره های اروپا، آمریکای جنوبی و روسیه توره ۳۲ نفری از جاذبه های گردشگری و تاریخی باغشهر تاریخی نطنز بازدید کردند.

وی هدف از بازدید این گردشگران از باغشهر تاریخی نطنز را ایجاد زمینه توسعه همکاری گردشگری و فرهنگی با مدیران شرکت های مسافراتی این کشورها عنوان کرد و گفت: گردشگران از کشورهایی همچون آلمان، ایتالیا، اسپانیا، برزیل، پِرو و روسیه در مدت سه روز از آثار منحصر به فرد بافت تاریخی و گنجینه ای از آثار تاریخی همچون مسجد جامع و چهارتاقی، آتشکده ساسانی، کارگاه های صنایع دستی، اقامتگاه های سنتی و بافت تاریخی افوشته بازدید کردند.

وی حضور فعالان گردشگری را در این باغشهر فرصتی مناسب برای توسعه ارتباطات فرهنگی و اقتصادی در حوزه گردشگری دانست و افزود: توسعه این تورها و نشست های تخصصی راهکاری مناسب برای توسعه گردشگری شهرستان نطنز است.

مرتضی صفاری نطنزی در ادامه اظهار کرد: نطنز یکی از نقاطی است که دارای پتانسیل های بالایی بوده و در هر چهار شهر نطنز، بادرود، خالدآباد و طرقرود و روستاهای شگفت انگیز آن  ظرفیت های زیادی وجود دارد و دومنطقه کویری و کوهستان از ویژگی های بکر شهرستان است.

به گزارش ایمنا؛ شهرستان نطنز دارای یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه های گردشگری است که بیش از ۱۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.

کد خبر 359713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.