دانشگاه اصفهان میزبان یازدهمین جشنواره حرکت

رییس دانشگاه اصفهان گفت: تقویت و خودباوری و عزت نفس دانشجویان ایرانی و استحکام هویت ملی و حفظ تعلق و تعهد نسبت به ایران و ایرانیان از محورهای جشنواره حرکت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ طالبی صبح امروز دوشنبه -۵ آذر ماه- در مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره ملی حرکت با بیان اینکه این جشنواره بستر و موقعیتی برای بروز و ظهور فرصت‌های اجتماعی است، اظهار کرد: روانشناسان اجتماعی معتقد هستند یکی از مهم‌ترین ابزارها و ضرورت‌ها برای آموختن و آموزش جامعه پذیری و اجتماعی شدن بازی‌های اجتماعی است از این جهت جشنواره حرکت یکی از مصادیق بازی‌های اجتماعی در جامعه نخبه ایران است که اثرات و برکات آن در سلامت روانی، نشاط اجتماعی، استحکام هویت ملی و ارتقاء سرمایه اجتماعی پدیدار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره ملی حرکت و سایر فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه در هدفمندی، جهت بخشی و مدیریت زمان، سیاست‌گذاری برای زمان فراغت و مهار آسیب‌های اجتماعی کمکی بی بدیل می‌کند.

طالبی ادامه داد: مهم‌ترین اهداف و کارکردهای جشنواره را می‌توان در چهارمحور تقویت و خودباوری و عزت نفس دانشجویان ایرانی و غرور جوان ایرانی، استحکام هویت ملی و حفظ تعلق و تعهد نسبت به ایران و ایرانیان، ایجاد زمینه‌هایی برای مهار آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه و آموزش و تمرین دانشجویان برای برانگیختن حس رقابت علمی، کارآفرینی، مشارکت جمعی و هم افزایی دانشجویی دسته بندی کرد.

وی معرفی توانایی‌ها و ظرفیت‌های دانشجویی ایرانی برای حوزه‌های دانش بنیان و خدمات اجتماعی و همچنین تعلیم و آموزش قوانین بازی‌های اجتماعی و فرمانبری، فرماندهی، نظم و زمینه سازی برای ورود دانشجویان به بازار کار را از دیگر اهداف و کارکردهای جشنوار ملی حرکت برشمرد.

طالبی گفت: اصفهان به عنوان نماد حرکت و پویش علمی و فرهنگی ایرانیان تلاش و حرکت نخبگان جامعه دانشگاهی کشور را ارج می‌نهد و قدر می‌شناسد.

کد خبر 359675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.