به کارگیری تمام وقت معلمان بازنشسته خلاف قانون است

شهرضا - عضو ناظر مجلس در شورای توسعه مدیریت و منابع انسانی گفت: وزارت آموزش و پرورش به علت کمبود نیروی انسانی تا حدودی از اعمال این قانون مستثنا شد، البته به کارگیری معمان بازنشسته به صورت تمام وقت ممنوع است.

سمیه محمودی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرضا، اظهار کرد: تصویب قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان از اقدامات مهم و ماندگار نمایندگان مردم در مجلس دهم است که زمینه تحولات سودمند فراونی را در نظام مدیریتی و اجرایی کشور فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از استعداد و توان نیروهای جوان در تمامی بخش‌ها، ادامه داد: اجرای این قانون زمینه گردش نخبگان، تغییر در نظام مدیریتی، شایسته‌سالاری، استفاده از اندیشه‌های جوان و به کارگیری نیروهای خلاق را فراهم می‌کند.

عضو ناظر مجلس در شورای توسعه مدیریت و منابع انسانی با بیان اینکه فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی نقش بسیار مهمی در تصویب قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان داشت، تصریح کرد: آراء بالای نمایندگان به این طرح و تصویب فوری آن از سوی شورای نگهبان، نشان می‌دهد که تصویب و اجرای قانون ممنویت به کارگیری بازنشستگان در کشور تا چه اندازه ضروری و مهم بوده است.

محمودی با بیان اینکه اجرای این قانون در شهرستان‌ها استثنا ندارد و باید در همه بخش‌ها اجرا شود، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش به علت کمبود نیروی انسانی تا حدودی از اعمال این قانون مستثنا شد، البته به کارگیری معلمان بازنشسته به صورت تمام وقت ممنوع است و از طریق مجلس شورای اسلامی در این خصوص از وزیر آموزش و پرورش سؤال خواهم کرد.

وی تصریح کرد: امکان به کارگیری معلمان بازنشسته تنها به صورت نیمه وقت وجود دارد، البته باید توجه داشته باشیم که در میانه سال تحصیلی هم نمی‌توان تغییرات زیادی در این وزارتخانه و ساختار آموزشی مدارس به وجود آورد و برای دانش‌آموزان مشکل ایجاد کنیم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شهریورماه امسال چگونگی به کارگیری معلمان بازنشسته را پیگیری کردم، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان اصفهان تعدادی معلم را به صورت تمام وقت به کارگیری کرده است که مسئولان این اداره‌کل، می‌توانند با درخواست استخدام نیروی جدید یا خرید خدمت، نیاز خود را به صورت قانونی برطرف کنند.

محمودی تصریح کرد: بازنشسته شدن نیروهایی که همچنان شاغل به خدمت هستند، براساس قانون خدمات کشوری بوده و ربطی به قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان ندارد.

کد خبر 359651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.