درباره پروژه فاضلاب شهرضا اطلاع‌رسانی مناسبی انجام نشده است

شهرضا – نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه درخصوص اجرای این طرح، تبلیغات مناسب انجام نشد و گزارش خوبی به مردم ارایه نشده است، در حالی که باید گزارش‌های مستمر از طریق جراید و رسانه‌های شهرستان به مردم داده می‌شد.

سمیه محمودی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: پروژه فاضلاب شهری شهرضا از حدود سه دهه گذشته آغاز شده بود، اما تاکنون تنها حدود ۳۰ درصد از مراحل عملیاتی آن اجرا شده بود و اگر با همین روند ادمه پیدا می‌کرد باید تا ۷۰ سال دیگر منتظر تکمیل آن باشم.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های فراوان به این نتیجه رسیدیم که اتمام پروژه فاضلاب شهرضا با استفاده از راهکار قانونی تبصره سه قانون "ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری" ممکن است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید توجه داشته باشیم که آنچه بیش از هر چیزی در تکمیل پروژه فاضلاب شهری در نظر گرفته شد، منافع مردم شهرستان بود و همواره بر این مسئله تأکید داشته و داریم که منافع حاصل از تصفیه پساب باید در داخل شهرستان و در جهت خدمت‌رسانی به مردم شهرضا مصرف شود.

محمودی ادامه داد: پس از تصویب طرح تکمیل پروژه فاضلاب شهری شهرضا بر اساس تبصره ۳ قانون "ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری"، مطالعات اجرای طرح انجام و مراحل اجرایی آن آغاز شد.

وی اظهار کرد: متأسفانه درخصوص اجرای این طرح، تبلیغات مناسب انجام نشد و گزارش خوبی به مردم ارایه نشده است، در حالی که باید گزارش‌های مستمر از طریق جراید و رسانه‌های شهرستان به مردم داده می‌شد، به ویژه آنکه بخشی از این پروژه باید با مشارکت شهروندان اجرا شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باتوجه به وضعیت اقتصادی فعلی و گرانی اجناس نمی‌توانیم به مردم فشار بیاوریم، تصریح کرد: اگر این طرح با حمایت مردمی همراه شد موفقیت آن قطعی است و راه دیگری هم ندارد؛ لازمه آن هم اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع و توجیه مردم درخصوص مزایای این طرح است.

محمودی با بیان ینکه باید از تجربه سایر شهرستان‌ها در این زمینه استفاده شود، اظهار کرد: اجرای موفق این طرح در شهرستان نجف‌آباد، الگوی مناسبی برای مدیران شهرستان در این زمینه است.

وی تأکید کرد: طرح دیگری نیز به اعضای شورای اسلامی شهر پیشنهاد شد که براساس آن می‌توانیم با اخذ تسهیلات ارزان قیمت برای شهرداری شهرضا از سازمان شهرداری‌ها و یا سازمان برنامه و بودجه، منابع مالی این طرح را تأمین کنیم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر اعضای شورای اسلامی شهر با اجرای طرح به این صورت نیز موافق باشند، با همه توان از آن‌ها حمایت و رایزنی‌های لازم را با مسئولان ارشد کشوری برای تسریع در اجرای مراحل آن، انجام می‌دهیم.

محمودی عنوان کرد: همه ما باید بدانیم که وظیفه ما تلاش برای رسیدن به شهرضایی آباد و برخوردار از همه امکانات و ارایه بهترین خدمات به مردم است، زیرا مردم این شهرستان در طول تاریخ و دوران انقلاب اسلامی ثابت کرده‌اند که لیاقت برخورداری از بهترین امکانات را دارند.

وی با بیان اینکه منافع حاصل از تصفیه فاضلاب باید در داخل شهرستان مصرف شود، خاطرنشان کرد: باتوجه به وضعیت خشکسالی و کمبود بارش‌ها و کمی منابع آبی، استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب، اهمیت زیادی دارد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در کشور امکانی فراهم شد تا بخشی از پساب تصفیه شده فاضلاب شهری به سمت شهرک صنعتی رازی برود و در اختیار صنعتگران آن قرار گیرد تا بخشی از مشکلات صنتعگران این منطقه نیز برطرف شود.

کد خبر 359643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.