وقف ۹۰ میلیونی برای بیمارستان نجف‌آباد

نجف‌آباد- مدیر اجرایی بیمارستان شهید محمد منتظری نجف‌آباد گفت: خانواده یکی از بیمارانی که در بخش آی‌سی‌یو این بیمارستان جان خود را از دست داد، در اقدامی خیرخواهانه یک دستگاه دیالیز به ارزش تقریبی ۹۰ میلیون تومان را وقف کردند.

رضا کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد: روزانه به طور متوسط ۸۰ نفر در این بیمارستان دیالیز می‌شوند که این آمار، بیمارستان شهید محمد منتظری را با وجود داشتن ۲۴ دستگاه دیالیز به شلوغ‌ترین نقطه استان در این موضوع تبدیل کرده است.

وی از کمبود حداقل پنج دستگاه دیالیز در این مجموعه خبر داد و افزود: به همین دلیل دستگاه دیالیز مربوط به بخش آی‌سی‌یو بیمارستان به محل استقرار مجموعه دستگاه‌های بیمارستان انتقال داده شده بود و همین موضوع سبب شد تا بیماران بستری در این بخش که مشکلات کلیوی نیز داشتند را با مشکل روبه رو کند.

کریمی اضافه کرد: به غیر از دو دستگاه دیالیز که به صورت نوبتی برای انجام سرویس و تعمیرات کلی از مدار خدمت‌رسانی کنار گذاشته می‌شوند، بقیه ۲۲دستگاه به صورت چهار شیفت و شبانه‌روزی مشغول کار هستند تا بتوانیم پاسخگوی نیاز بیمارستان شهرستان و مناطق غرب استان اصفهان باشیم.

وی با اشاره کمک‌های متعدد خیران در زمینه تکمیل تجهیزات و ادامه عملیات عمرانی در طرح توسعه ۱۰هزار متر مربعی این بیمارستان خاطرنشان کرد: هر دیالیز بین سه تا پنج ساعت طول می‌کشد و بعد از آن نیز حدود یک ساعت برای تمیز کردن فیلترها و آماده‌سازی مراحل دیالیز بعدی وقت صرف می‌شود.

کد خبر 359629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.