بسیج حضور آگاهانه ملت در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی است

لنجان-فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان گفت: بسیج علاوه بر زمان دفاع مقدس، در دوران بعد از جنگ و در مقابله با توطئه‌ها و ترفندهای مختلف دشمنان حضوری پررنگ داشته و با عملکرد مثبت و قابل قبول خود توانسته است، کارنامه درخشانی را از خود بر جای بگذارد.

حجت‌الله صفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به هفته بسیج اظهار کرد: تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) ابتکاری بود که کمتر کسی تصور می‌کرد بسیج به یک حرکت بالنده پویای پیش برنده و پیش رونده تبدیل شود، اما امروز حکمت تشکیل بسیج به ثمر نشسته و آثار و برکات تشکیل این نهاد مقدس بر همگان مشخص شده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) انقلابی را معماری و بنا نهادند که امروز اثرات آن در منطقه و جهان به خوبی نمایان است، افزود: بسیج طی دهه‌های گذشته در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، سیاسی، بهداشتی، امنیتی و دفاعی، اقتصاد مقاومتی  و... نقش بسیار گسترده‌ایی ایفا کرده و امروز شاهد صدور فرهنگ بسیجی به دیگر کشورهای منطقه هستیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان با بیان اینکه بسیج در تمام صحنه‌های انقلاب با قوت وارد شده است، تصریح کرد: بسیج علاوه بر دفاع مقدس، در دوران بعد از جنگ و در مقابله با توطئه‌ها و ترفندهای مختلف دشمنان حضوری پررنگ داشته و با عملکرد مثبت و قابل قبول خود توانسته است، کارنامه درخشانی را از خود بر جای بگذارد.

وی با بیان اینکه بسیج حضور آگاهانه ملت در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی است، ادامه داد: قطعا با وحدت و انسجامی که در رده‌های مختلف بسیج و لایه‌های مختلف جامعه و مردم وجود دارد، جنگ اقتصادی را نیز به سلامت پشت سر خواهیم گذاشت و دشمن را در رسیدن به اهداف شوم خود ناامید خواهیم کرد.

صفرپور با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان لنجان، گفت: به مناسبت  سالروز تشکیل بسیج مستضعفان، ناحیه مقاومت بسیج لنجان بیش از ۱۲۰ عنوان ویژه برنامه را در قالب ۳۰ محور و ۴۶۳ رده مقاومت بسیج برای این هفته تدارک دیده است.

وی اضافه کرد: ازجمله برنامه‌های محوری هفته بسیج در شهرستان لنجان، راه‌اندازی نمایشگاه دستاوردهای بسیج در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، علمی و اجتماعی است، از سوی دیگر اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج در این شهرستان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان عنوان کرد: برگزاری گردهمایی بسیجیان و مدیران رده‌های مختلف بسیج، برگزاری نشست‌های مختلف در حوزه‌های روشنگری، تببین سبک زندگی اسلامی، برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی در حوزه‌های مورد نیاز جامعه زنان و اعزام گروه جهادی سلامت به چند نقطه هدف از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان لنجان است.

وی با بیان اینکه حضور پررنگ بسیجیان بزرگترین عامل بازدارنده بروز هرگونه تهدید و جرم مشهود در جامعه است، خاطرنشان کرد: گشت رضویون یا گشت امنیتی محله محور بسیج، با هدف ارتقای آرامش محلات، تقویت پیوندهای فکری و عاطفی و افزایش رضایتمندی مردم در جامعه، در هفته بسیج با هدف ایجاد امنیت پایدار افزایش خواهد یافت.

صفرپور یادآور شد: در کنار اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم در حوزه اقتصاد مقاومتی ماموریتی بر عهده سپاه ناحیه مقاومت بسیج لنجان نهاده شده از این رو برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف مشاغل اقتصاد مقاومتی، توزیع تسهیلات با شرایط  مناسب بین کارآفرینان، متقاضیان و هنرجویان حاضر در دوره‌های آموزشی از جمله اقداماتی است که در این حوزه انجام گرفته و خواهد گرفت.

وی با اشاره به اجرای میز خدمت در شهرستان لنجان، افزود: با تلاش بسیج کارمندی ناحیه مقاومت بسیج لنجان شاهد اجرای میز خدمت در این شهرستان با هدف خدمت‌رسانی ارزنده به مردم هستیم که این مهم بر اساس برآوردهای انجام گرفته از شهرستان و بررسی چالش‌ها و آسیب‌های مترتب حوزه‌های مورد نیاز مردم برنامه‌ریزی شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان تصریح کرد: در این برنامه مسئولان شهرستان لنجان در جغرافیای مختلف این شهرستان و در مساجد و حسینیه‌ها حضور یافته و از نزدیک شنونده دغدغه‌های مردم خواهند بود و به صورت میدانی مشکلات را بررسی می‌کنند و در نهایت مطالبات مردم را به صورت عملیاتی دنبال خواهند کرد.

کد خبر 359620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.