ترامپ بیشترین شانس را برای انتخاب مجدد دارد

یک عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بابلسر گفت: دموکرات‌ها رقیب سنتی جمهوری خواهان در ایالات متحده هستند و اختلاف و منازعه میان این دو حزب هیچگاه پایان نمی یابد، سعی هردو، زیر سوال بردن عملکرد حزب مقابل است.

رضا اختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ای و سیاسی اخیر باراک اوباما، رییس جمهور سابق ایالات متحده و همسر و وزیرانش اظهار کرد: فعالیت این چنینی یک رییس جمهور، پس از دوران ریاست جمهوری‌اش در آمریکا مسبوق به سابقه نیست؛ دلیل فعالیت های اوباما و اطرافیانش، واکنش به عملکرد ترامپ و زیر سوال بردن عملکرد دولت او است.

وی افزود: ترامپ به محض ورود به کاخ سفید، پروژه زیر سوال بردن عملکرد دولت اوباما و شخصیت او را کلید زد و بسیاری از اقدامات اوباما از جمله برجام را از بین برد، حال اوباما نیز برای دفاع از عملکرد خود و دولتش، مجبور به فعالیت‌های رسانه‌ای و سیاسی شده و همین امر سبب شد تا دونالد ترامپ در انتخابات میان دوره ای مجلس که اخیرا برگزار شد، از برخی دموکرات ها برای جلب آنها به سمت خود حمایت کند.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه بابلسر با بیان اینکه دوبار استفاده کردن از یک مهره برای رییس جمهور شدن در انتخابات آمریکا مسبوق به سابقه نیست، یادآور شد: فعالیت‌های اوباما در نوع خود بی نظیر است؛ چرا که بیشتر روسای جمهور آمریکا پس از پایان دوره ریاستشان، انزوای سیاسی برگزیده اند، اما اوباما نه تنها منزوی نشد، بلکه در انتخابات میان دوره‌ای اخیر، فعالیت‌های گسترده‌ای در حمایت از حزب خود انجام داد.

جان کری یکی از گزینه‌های دموکرات‌ها برای انتخابات آینده

اختیاری، حضور باراک اوباما به عنوان نامزد در انتخابات ریاست جمهوری آینده ایالات متحده را دور از انتظار دانست و افزود: البته دستاورد های دولت باراک اوباما برای مردم ایالات متحده، مناسب و قابل توجه است، اما در صورتی که وی اقدام به شرکت در انتخابات آینده این کشور کند، شانس زیادی برای پیروزی ندارد و با توجه به سیستم پیچیده انتخابات ریاست جمهوی ایالات متحده، ترامپ بیشترین شانس را برای انتخاب مجدد به عنوان رییس جمهور دارد.

وی اضافه کرد: مشکلات زیادی در رفتارها و سیاست‌های دونالد ترامپ به عنوان یک رییس جمهور وجود دارد، اما تعداد آنها به میزانی نیست که باراک اوباما بخواهد از این خلاء سیاسی استفاده کند و به عنوان یک شخصیت سیاسی مطرح جولان دهد.

عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بابلسر با بیان اینکه دولت ترامپ، برای مثبت نشان دادن عملکرد خود، عملکرد دولت‌های قبلی آمریکا را زیر سوال برده است، مدعی شد: سیاست های ترامپ در حوزه روابط خارجی، نه تنها از اختلافات جهانی جلوگیری نکرده است، بلکه با ایجاد منازعات میان دولت‌های مختلف به آنها دامن زده و در مواردی سبب تار شدن روابط متحدان آمریکا شده است و همین باعث شده تا دموکرات‌ها روابط خارجی آمریکا را در خطر ببینند.

اختیاری گفت: شاید جان کری یکی از گزینه‌های دموکرات‌ها برای انتخابات آینده این کشور باشد؛ چرا که وجهه مناسبی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دارد.

کد خبر 359618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.