ولایت پذیری از شاخصه‌های مهم بسیج است

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: بسیجیان از زمان تشکیل بسیج بیست میلیونی تا به امروز با پیروی از ولایت فقیه و اتکاء به توان خود در تمام صحنه‌ها حضوری به موقع و موفق داشتند و توانسته‌اند توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند و در این مسیر نیز هیچگاه به دنبال کسب نام و نشان نبوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در آیین افتتاح نمایشگاه ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان، پیوند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با ولایت را موجب عبور انقلاب از گردنه‌های سخت دانست و اظهار کرد: تشکیل بسیج مستضعفان یادآور ابتکار امام خمینی(ره) است و توانسته با گذشت سال‌ها از عمر بابرکت این نهاد مقدس، بسیج از میدان نبرد تا عرصه سازندگی به خوبی عمل کند به گونه‌ای که باعث خیرات و برکات زیادی برای کشور شود.

وی با بیان اینکه بسیج نماد قدرت نظام و متکی بر توده مردم است، افزود: در نظام جمهوری اسلامی، بسیج یکی از مؤثرترین عوامل انسانی، با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بی‌شمار بوده که در عرصه‌های مختلف، همواره در چهار دهه گذشته، منشأ فعالیت‌ها و خدمات گوناگونی بوده‌اند از این رو هر کس به اصول انقلاب و خط قرمزهای این نظام اعتقاد دارد حتی اگر در ظاهر جزو کادر بسیج نیست به عنوان بسیجی در این کشور به حساب می‌آید.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه تقویت و گسترش بسیج، بیمه ‌کنندۀ دستاوردهای انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: امروز رابطه عمیقی میان بسیج، مردم و حفظ آرمان‌های انقلاب وجود دارد بر همین اساس تفکر بسیجی در جامعه باید تقویت شود از سوی دیگر افزایش شناخت و بصیرت بسیجیان نیاز امروز و فردای کشور است تا به درستی مسایل را مورد بررسی قرار داده و در مواقع حساس صحنه را خالی نکنند.

وی با بیان اینکه پیوند عمیق با ولایت، عدالت‌طلبی، ایمان، اخلاص، ظلم‌ستیزی، ابتکار عمل و شهادت‌طلبی از مهم‌ترین شاخصه‌های بسیج است، ادامه داد: تفکر بسیجی دارای شاخصه‌هایی از جمله ایثارگری، قناعت، تواضع، ابتکار و خلاقیت، عزت نفس، گمنامی و دوری از شهرت طلبی، مدیریت و تدبیر شایسته، غیرت و جوانمردی، تعهد و وفاداری، صبر و پایداری، ترحم و نوع‌دوستی حتی با دشمنان، عبادت و استغاثه به درگاه خداوند، تکبر در برابر استکبار و ... است که همگی در فرهنگ و تفکر بسیجی از درخشندگی خاصی برخوردار هستند .

باقریان بسیج را تبلور خدمت بی‌منت به جامعه دانست و اضافه کرد: بسیجیان از زمان تشکیل بسیج بیست میلیونی تا به امروز با پیروی از ولایت فقیه و اتکاء به توان خود در تمام صحنه‌ها حضوری به موقع و موفق داشتند و توانسته‌اند توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند و در این مسیر نیز هیچگاه به دنبال کسب نام و نشان نبوده‌اند.

وی با بیان اینکه ترویج تفکر بسیجی می‌تواند جامعه‌ای را متحول کند، عنوان کرد: بسیج در عرصه‌های مختلف از جمله سازندگی، محرومیت‌زدایی، تولید علم، اقتصاد مقاومتی، مبارزه با استکبار و... نقشی اثرگذار داشته به گونه‌ای که اشاعه و بسط تفکر بسیجی به عنوان یک نیاز جدی برای جامعه به شمار می‌آید و تحقق آن می‌تواند دستاوردهای شگرفی برای جامعه به ارمغان آورد.

امام جمعه زرین شهر ولایت مداری و ولایت‌پذیری از ویژگی‌های بارز بسیجیان دانست و خاطرنشان کرد: بسیج نماد ولایت‌ پذیری به معنای دقیق کلمه در عصر حاضر است، از این‌رو امروز همه به عنوان یک بسیجی باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم و در درون کشور سعی بر حفظ وحدت و انسجام و در مقابل دشمنان با غرور و جرات ایستادگی کنیم.

کد خبر 359616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.