پیامبر اسلام(ص)، الگوی مکارم اخلاق و صفات برجسته انسانی

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) الگوی مکارم اخلاق و واجد صفات برجسته انسانی بودند.

حجت الاسلام سیف‌الله یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، تصریح کرد: پایبندی پیامبر اکرم(ص) به مکارم اخلاق و صفات برجسته انسانی مانند حُسن خلق، شجاعت و عدالت، زبانزد خاص و عام بوده است و نقل‌های فراوانی در این خصوص از صحابه ایشان بیان شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس قرآن کریم حُسن خلق و مکارم اخلاق پیامبر اسلام(ص) عطیه‌ای الهی بوده است، اظهار کرد: آن حضرت بیش از دیگران به رعایت اخلاق متعهد بودند و با توجه به جایگاه ایشان در حاکمیت جامعه اسلامی، افراد بسیاری از این طریق به آیین اسلام گرایش پیدا کردند که تا کنون نیز ادامه دارد.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه جای خالی عمل به اخلاق اسلامی و پیروی از پیامبر اکرم(ص) در این زمینه احساس می‌شود، تأکید کرد: همایش‌های زیادی با موضوعات اقتصادی و اجتماعی در سراسر جهان اسلام برگزار می‌شود، اما به اخلاقیات توجه نمی‌شود، این در حالی است که اخلاق بخش مهمی از تعالیم آیین اسلام است و از سوی دیگر بسیاری از مشکلات جامعه بشری نیز ناشی از بی‌توجهی به این مسئله است.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به هفته وحدت، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین آرمان‌های امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایجاد اتحاد بین کشورهای اسلامی در برابر توطئه و دسیسه مستکبران بوده است.

وی با بیان اینکه هفته وحدت فرصت مناسبی برای نزدیکی بیشتر اقوام و مذاهب اسلامی است، خاطرنشان کرد: البته این مسئله به آن معنی نیست که عقاید خود را نادیده بگیریم، بلکه باید از بدگویی و دشمنی خودداری شود.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه دشمنان همواره با ایجاد و تشدید اختلافات مذهبی بین مسلمانان به دنبال دستیابی به اهداف خود بوده‌اند، تصریح کرد: این اختلافات تا کنون آسیب‌های زیادی به جوامع اسلامی وارد کرده است، اما اکنون زمان آن است که با برگزاری جلسات و همایش‌ها، برای تقریب مذاهب تلاش کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه وحدت جوامع اسلامی مشکلات مردم یمن و سوریه و فلسطین را حل می‌کند، تأکید کرد: در حال حاضر بیشترین سود حاصل از اختلافات بین کشورهای اسلامی، نصیب اسرائیل و آمریکا می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از دسیسه‌های این دشمنان خنثی شده است، اما لازم است سایر ممالک اسلامی نیز با اتحاد در برابر توطئه اسرائیل و آمریکا به عنوان مهمترین دشمنان جهان اسلام، موضع‌گیری قاطع‌تری داشته باشند.

کد خبر 359603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.