ماندن در جمع مدعیان پیش‌نیاز قهرمانی سپاهان

تیم فوتبال سپاهان با کسب تساوی در خانه ماشین سازی خود را در کورس مدعیان نگه داشت تا شرایط خود را برای قهرمانی آماده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک ضربه دقیق از جانب ولادمیر کومان هافبک مجاری سپاهان کافی بود تا شاگردان امیر قلعه‌نویی در خانه ماشین‌سازی تبریز به کمترین حق خودشان دست پیدا کنند و با این یک امتیاز حاصل از تساوی خارج از خانه موقتا به صدر جدول رده بندی برسند.

البته صدرنشینی سپاهان در پایان هفته سیزدهم ماندگار نبود و پیروزی پدیده مقابل سایپا بار دیگر سپاهان را به رده دوم جدول رساند.

با این وجود شاید برای هواداران سپاهان که بعد از قهرمانی لیگ چهاردهم در این سه فصل اخیر رقابت‌های لیگ برتر شاهد افت تیمشان بودند قرار گرفتن نام سپاهان در بین مدعیان برایشان یک خاطره شیرین باشد و این اتفاق بتواند زمینه‌ساز موفقیت‌های بعدی سپاهان هم بشود.

همین که تیم امیر قلعه‌نویی توانسته بعد از انجام ۱۲ مسابقه همچنان خودش را در فرم ایده‌آل و خوب نگه دارد و امروز در حضور تیم هایی مثل پرسپولیس، پدیده و چند مدعی دیگر در بالای جدول لیگ حضور داشته باشد حاصل تلاش و زحمت کادر فنی و بازیکنانی است که همگی در این فصل برای قهرمانی سپاهان هم‌پیمان شده‌اند.

برای قهرمانی در رقابت‌های لیگ علاوه بر در اختیار داشتن بازیکنان و امکانات نرم افزاری و سخت‌افزاری باید به این نکته هم اشاره کرد که یک تیم باید از لحاظ روحی و روانی و شخصیتی هم به آن مرحله‌ای برسد که خودش را در قامت یک قهرمان ببیند و این برای سپاهانی که قبل از این پنج بار جام قهرمانی رقابت‌های لیگ را بالای سر برده با هیچ چیز دیگری به ماندن در کورس مدعیان و صدرنشینی در جدول لیگ امکان‌پذیر نخواهد بود.

قرار گرفتن عدد یک جدول در مقابل نام سپاهان چه از لحاظ شخصیتی و چه از لحاظ فنی بر روی تیمی که در این سه سال جایی در بین مدعیان نداشته و در بهترین حالت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا جنگیده است بهترین خبر ممکن است که می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت‌های بعدی هم بشود.

البته شاید در ظاهر به این صدرنشینی‌ها اعتمادی نباشد و سابقه قبلی مسابقات لیگ تیم‌هایی را به ما معرفی می‌کند که قبل از این هفته‌های ابتدایی نیم فصل اول لیگ در صدر جدول بوده‌اند و در ادامه فصل کم کم دچار افت شده‌اند اما به هر حال سپاهان از لحاظ اعتبار و ظرفیت هوادار با تیم‌های معمولی لیگ متفاوت است.

در حقیقت اصفهانی‌ها اگر به صدر جدول دست پیدا کنند به این راحتی‌ها امکان جدایی‌شان فراهم نخواهد شد که این مسئله شاید در دوبازی مستقیم سپاهان در برابر پدیده مشهد و پرسپولیس امکان‌پذیر باشد.

کد خبر 359496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.