نوروزی: از سرمایه گذاران خارجی حمایت می‌کنیم

شهردار اصفهان گفت: برای سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف مانند مترو، تراموا و اتوبوس همچنین در زمینه توسعه گردشگری مانند هتل‌داری از سرمایه گذاران دعوت به همکاری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست مشترک شهردار اصفهان با نمایندگان شهرهای خواهرخوانده اصفهان و سفرای کشورهای کوبا و سنگال همچنین کاردار لهستان برگزار شد.

شهردار اصفهان در این نشست اظهار کرد: ما در هر زمینه‌ای آمادگی داریم که در رفع مشکلات به یکدیگر کمک کنیم.

قدرت الله نوروزی ادامه داد: اصفهان شهر گردشگری و سیاحت است، بنابراین آمادگی همکاری و امضا تفاهم نامه در زمینه گردشگری از جمله گردشگری سلامت را داریم؛ همچنین خواهان همکاری در زمینه‌های دانشگاهی و مباحث فرهنگی و هنری هستیم، همانطور که هفته فرهنگی پاریس را در اصفهان برگزار کردیم، می‌توانیم هفته های فرهنگی دیگر شهرها را نیز داشته باشیم.

وی با دعوت از سرمایه گذاران خارجی خاطرنشان کرد: برای سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف مانند مترو، تراموا و اتوبوس همچنین صنایعی مانند هتل‌داری و گردشگری از سرمایه گذاران دعوت به همکاری می‌کنیم؛ در ابتدای کار می‌توانیم نهاد تخصصی برای توسعه شهری ایجاد کنیم و ارتباطات خواهرخواندگی را توسعه دهیم.

اصفهان و سن پترزبورگ مشترکات زیادی دارند

در ابتدای این نشست نماینده شهر سن پترزبورگ پیامی از رییس پارلمانی این شهر خواند و گفت: اصفهان و سن پترزبورگ مشترکات زیادی دارند و این دو شهر برای مدت زیادی مراکز کشورهای خود بوده اند؛ بنابراین می توانیم در زمینه های مختلفی با یکدیگر همکاری کنیم؛ ما در سن پترزبورگ مقادیر زیادی آب داریم در صورتی که اصفهان دچار کمبود آب است.

وی ادامه داد: ایران و روسیه با هم هستند و پیروز خواهند شد، شب گذشته در برنامه نکوداشت روز اصفهان شرکت کردم؛ آنجا همه نظاره کردیم که چگونه مردم از شما پشتیبانی کردند. این جشن بسیار باشکوه بود و به خوبی متوجه سختی و مسئولیت سنگین شما در این شهر زیبا و تاریخی هستم.

به دنبال کسب آموزش صنایع دستی هستیم

شهردار شهر بعلبک لبنان در این نشست اظهار کرد: مشکلات شهرداری‌ها مشترک است و رابطه بین ملت‌ها و شهرداری‌های شهرهای مختلف باعث می‌شود که با کسب تجارب یکدیگر در جهت رفع و رجوع این مشکلات اقدام کنیم؛ باید در جهت حفظ ذخیره‌های طبیعی و محیط زیست شهری تلاش کرد. 

حسین نبیس سرمایه انسانی را لازمه پیشرفت شهر دانست و عنوان کرد: به فرهنگ، جوانان و ورزش اهمیت زیادی می دهیم؛ به دنبال کسب آموزش صنایع دستی از اصفهان و انتقال آن به جوانان خود هستیم ضمن اینکه تجربه موفقی در امضا قرارداد بین شهرداری‌ها داشته‌ایم.

وی افزود: باید به روستاها در کنار شهرها توجه کنیم تا از مهاجرت روستاییان به شهر کاسته شود همچنین باید به رعایت حقوق بشر در شهرها نیز تاکید کنیم.

تمرکز بر کارهای فرهنگی و گردشگری بین شهرهای لهستان و اصفهان

کاردار لهستان که به به عنوان نماینده کشور لهستان در این جلسه حاضر بود، اظهار کرد: در زمان جنگ جهانی دوم پناهندگان لهستانی از شوروی سابق به ایران و اصفهان پناه آوردند و در محله ارامنه اصفهان از آنها استقبال و میزبانی شد در لهستان هنوز این موضوع فراموش نشده است و قدردان مردم ایران و اصفهان هستیم.

ووژخ اونولت افزود: حاضر به معرفی شهری از لهستان برای خواهرخواندگی با اصفهان هستیم؛ پایه روابط بین شهرهای لهستان و ایران باید فرهنگی باشد و تمرکز باید بر رشد و توسعه مبانی فرهنگی همچنین مبادله و ایجاد روابط گردشگری بین دو کشور صورت گیرد در این راستا برای توسعه روابط شهری بهتر است روابط دیپلماتیک بین کشورها افزایش یابد.

همچنین سفیر کوبا در این نشست گفت: این نخستین دیدار ما نبوده است و آخرین آن نیز نخواهد بود، ما نیز منتظر شما در کشور خود هستیم.

وی با بیان اینکه به خوبی از اهمیت حقوق بشر و رعایت آن آگاه هستیم، اظهار امیدواری کرد: روابط شهر سان‌کیو در کوبا با اصفهان موثر و بهتر از قبل شود.

کد خبر 359443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.