شناخت اکوسیستم کارآفرینی اصفهان زیرساخت‌ رشد و توسعه آن را فراهم می‌کند

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار، تعاون ورفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه شناخت اکوسیستم کارآفرینی در استان اصفهان می‌تواند زیرساخت لازم برای ایجاد فرهنگ کارآفرینی را فراهم کند، گفت: اگر اجزای این اکوسیستم را شناسایی کنیم، گام بزرگی برای رشد و توسعه این حوزه برداشته‌ایم.

کمال‌الدین میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اینکه در قالب این اکوسیستم، فعالیت‌های کارآفرینان هماهنگ‌تر و هدفمند تر خواهد شد، گفت: یکی از مهم ترین اجزای اکوسیستم کارآفرینی دانشگاه‌ها هستند که اکنون فقط دفاتر مشاوره کارآفرین و مراکز رشد در آنها فعال است، البته در طول سال چهار نشست یا بیشتر انجام می‌شود، که کافی نیست.
 وی با بیان اینکه ایجاد کمپ کارآفرینی دانش آموزی نیز می تواند در اشاعه فرهنگ کارآفرینی تاثیر بسزایی داشته باشد، گفت: مطالعات اولیه ایجاد این کمپ در استان در حال انجام است وامید است با همکاری آموزش‌و پرورش این مهم صورت گیرد. 
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه باید دانشجوها از این فکر که بعد از فارغ التحصیلی جذب یک واحد دولتی شوند صرف نظر کنند، گفت: با مهارت آموزی و رشد خلاقیت می‌توان این قشر از جامعه را به سمت کارآفرینی سوق داد. 
وی با بیان اینکه اکنون استان اصفهان از لحاظ تولید دانش، جایگاه خوبی در جهان دارد، گفت: امید است از لحاظ توسعه فرهنگ کارآفرینی نیز بتوانیم جهش خوبی داشته باشیم. 
میرهادی تاکید کرد: قطعا کارآفرینی را نباید به محیط دانشگاهی محدود کرد و این فرهنگ در کل جامعه باید اشاعه داده شود کما اینکه افراد عادی نیز می‌توانند سر منشأ فعالیت های بزرگ اقتصادی باشند و سعی بر این است که به کمک کلیه نهادهای دولتی بتوان این فرهنگ را در استان رواج داد.
وی با بیان اینکه برای کمک به کارآفرینان در استان اصفهان نیاز به ایجاد یک صندوق خطر پذیر برای کمک به سرمایه‌گذاری افراد در این حوزه است، گفت: امید است با پیگیری‌های شهرداری اصفهان بتوان این صندوق را به زودی در استان تشکیل داد. 
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: تشکیل این صندوق می‌تواند کمک بزرگی برای تامین مالی ایده‌های فارغ التحصیلان و افرادی که محدودیت تامین مالی دارند باشد تا ایده ها و طرحشان به بهره برداری برسد. 
میرهادی اضافه کرد: تفاوت این صندوق با بانک در این است که بانک فقط تسهیلات پرداخت می‌کند و مشارکت نمی‌کند اما صندوق خطرپذیر، قابلیت ریسک دارد و در فعالیتی که فرد می‌خواهد شروع کند شریک می‌شود البته توجیه مالی ایده‌ها نیز قطعا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 359413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.