روشن: " روز اصفهان"، ظرفیتی برای معرفی شهر به جهانیان است

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه هنرمندان، آثار تاریخی و مجموعه‌های اصفهان نیاز به معرفی دارند، گفت: با استفاده از ظرفیت روز اصفهان و برنامه‌هایی چون "میدان تا میدان" می‌توان میراث ملموس و غیر ملموس را معرفی کرد.

فریده روشن شامگاه -پنجشنبه یکم آذرماه- در حاشه مراسم نکوداشت روز اصفهان که در مهمانسرای عباسی در حال برگزاری است، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بر اساس اعلام مورخان، اصفهان در روز اول آذر ماه تاسیس شده است، اظهار کرد: نماد اصفهان را نیز قوس انتخاب کردند که تصویر آن بر سر در بازار قیصریه نقش بسته است.

وی ادامه داد: اختلافی بین اصفهان‌شناسان مبنی بر اینکه سوم اردیبهشت روز تولد شیخ بهایی یا اول آذر ماه به نام اصفهان معرفی شود، وجود داشت که در نهایت به دنبال مکاتبه‌ اصفهان شناسان با شورای شهر و بر اساس مستندات علمی اول آذر به عنوان روز اصفهان انتخاب و در شورای شهر اصفهان تصویب شد.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: سوم تا نهم اردیبهشت نیز به عنوان "هفته فرهنگی اصفهان" نامیده و برنامه‌های متناسب با آن برگزار خواهد شد و اصفهان بیشترین گردشگر را در اردیبهشت جذب خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با کمک هنرمندان و شهروندان اصفهان را به بهترین شکل به جهانیان معرفی کنیم. 

روشن با بیان اینکه هنرمندان، آثار تاریخی و مجموعه‌های اصفهان نیاز به معرفی دارند، اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت روز اصفهان و برنامه‌هایی چون "میدان تا میدان" می‌توان میراث ملموس و غیر ملموس را معرفی کرد.

وی ادامه داد: برنامه امسال مدیریت شهری با کمک سایر ارگان‌ها شاید کاستی‌هایی داشته باشد ولی با کمک همه مردم قطعا خواهیم توانست جذب گردشگر و شادی و نشاط را به شهر بیاوریم .

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان اظهار امیدواری کرد: در حال حاضر که عدم وجود زاینده‌رود باعث بسیاری از افسردگی‌ها شده است بتوانیم با برنامه های هنری و فرهنگی تا حدودی درمانگر روح و روان مردم باشیم.

کد خبر 359387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.