باید به نیاز های فکری و معنوی مخاطبان تئاتر توجه شود

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: حوزه فرهنگ و هنر را نباید با کمک های مادی گره زد، چرا که توانایی‌ها و اعتبارات دستگاه‌ها و دولت‌ها متغیر است و ممکن است گاهی نتوانند این زمینه‌ها را فراهم کنند.

محمدعلی انصاری، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در اختتامیه سی امین جشنواره تئاتر اصفهان، با بیان اینکه بابت تاخیر به وجود آمده در شروع برنامه متاسف است، اظهار کرد: امیدوارم حضور شما در اینجا و برگزاری جشنواره تئاتر، موجب پیشرفت و ترقی تئاتر اصفهان شود.
وی افزود: حضور تمامی گروه‌های تئاتر در جشنواره را مغتنم می‌شماریم و تبریک می‌گوییم به کسانی که در این جشنواره از آن‌ها تقدیر خواهد شد.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: در میان تمامی رشته‌های هنری، یکی از مهمترین و ارزنده ترین رشته‌ها، نمایش است و تا الان هم هنرمندان اصفهانی توانسته اند در این حوزه، به جایگاه مناسبی برسند.
انصاری اضافه کرد: تمامی رشته‌های هنری، به خصوص رشته تئاتر، جایگاه بسیار بالاتر و شان ارزنده تری دارد، چرا که با ویژگی های منحصر به فرد خود می‌تواند تاثیرگزاری عمیقی بر جامعه داشته باشد و همگان باید برای پیشرفت ان تلاش کنند.
وی تصریح کرد: از آنجا که ارتباط نمایش و مخاطب بسیار تنگاتنگ است، می تواند تاثیرگزاری خیلی عمیق تری در مقایسه با تمامی رشته های هنری داشته باشد.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، ادامه داد: لذا زمانی که یک تئاتر میخواهد به روی صحنه برود باید تمامی عوامل آن نمایش، از نویسنده تا بازیگر و طراح صحنه، به کیفیت توجه ویژه ای کنند.
انصاری گفت: اگر در زمینه تئاتر پس از انقلاب به موفقیت‌های زیادی رسیده‌ایم برای این است که یک زنجیره و سیر صحیح در این زمینه دنبال شده است.
وی تصریح کرد: اگر در موارد محدودی نتوانسته ایم به هدف مورد نظر خود در نمایش برسیم، قطعا جایی در این زنجیره مشکلی وجود داشته است. 
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، افزود: در استانی هستیم که صاحب سبک و صاحب مکتب در حوزه تئاتر بوده و هست و اگر بخواهیم برای رونق  بخشیدن بهتر به آن کاری کنیم، باید با همدلی و برنامه ریزی، تلاش کنیم چیزی که نیاز مخاطب امروز است، روی صحنه تئاتر در اختیار او قرار بگیرد.
انصاری اظهار کرد: مردم، بهعنوان صاحبان اصلی فرهنگ و هنر، باید جلسات و سالن های تئاتر را گرم نگه دارند. یک زمانی شاهد بودیم که سالن های تئاتر رونق ندارد، اما اکنون در بسیاری از جاها، اگر کارهای خوب ارائه شود، علاقه مردم نسبتا زیاد شده است.
وی افزود: باید به نیازهای فکری و معنوی مردمی که ساعت ها برای تماشای تئاتر زمان می گذارند توجه شود.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: اصلی ترین تکلیف را باید به حمایت های معنوی دستگاه‌ها و تلاش گران حوزه فرهنگ و هنر نسبت داد. در کنار حمایت معنوی، قطعا حمایت های مادی و ابزاری نیز از اصلی ترین نکاتی است که همه دستگاه ها باید به آن توجه کنند.
انصاری تصریح کرد: البته حوزه فرهنگ و هنر را نباید با کمک های مادی گره زد، چرا که توانایی‌ها و اعتبارات دستگاه‌ها و دولت‌ها متغیر است و ممکن است گاهی نتوانند این زمینه‌ها را فراهم کنند؛ در زمینه‌های اقتصاد فرهنگ و هنر نیاز به تجدید فکر و برنامه داریم.

وی افزود: در شرایطی که اکنون تجربه می کنیم، برگزاری جشنواره تئاتر یک همت و تلاش عمده می‌طلبد و برگزاری این جشنواره با تمام این سختی‌ها، نشان از اهمیت این حوزه، یعنی تئاتر، دارد.

کد خبر 359291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.