۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
سخنان ظریف، موضع دولت است

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: سخنان وزیر امور خارجه نقصی ندارد و موضع وی کاملا درست است، این موضع تنها مختص به وزیر امور خارجه نیست، بلکه موضع دولت است.

به گزارش ایمنا، محمود واعظی روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نوار سخنان ظریف را شنیدم، این صحبت ها نقصی ندارد و موضع وی کاملا درست است. این موضع تنها مختص به وزیر امور خارجه نیست بلکه موضع دولت است.

رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: دولت به دنبال شفافیت و مبارزه با فساد است، آنچه که ظریف درباره مبارزه با فساد و پولشویی مطرح کرد مصادیقی دارد که به آن اشاره می کنم.

واعظی خاطرنشان کرد: همواره با ورود مواد مخدر به کشور مخالف هستیم، این مواد برای پول وارد کشور می شود، چرا ما با قاچاق و بسیاری از اقدامات غیرقانونی اقتصادی مخالف هستیم، به همین دلیل است. همه این موارد را وقتی کنار هم قرار می دهیم به پولشویی می رسیم. پولشویی همان قاچاق و ورود مشروبات الکی و مواد مخدر و... است، ما در دولت با این اعمال مخالف هستیم. وزیر امور خارجه هم به درستی اعلام کرده است که ما باید با این کار مخالفت کنیم.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: از رسانه ها می خواهم به سخنان وی گوش کنند، ظریف هیچ نهاد و بخشی را متهم نکرده است، وی با پولشویی در ایران مخالفت کرده است و اعتقاد دارد قانون مبارزه با پولشویی باید جای خودش را باز کند. متاسفم از اینکه با وجود موضع درست ظریف، عده ای با خصومت قبلی وی را مورد هجمه قرار می دهند.

رییس دفتر رییس جمهوری همچنین گفت: نباید با خدمتگزاران کشور این گونه رفتار کنیم، انتقاد سرجای خودش است، اما هر چیزی را به یک مسئول گفتن قابل قبول نیست.

منبع:ایرنا

کد خبر 359286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.